Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-22, 11:53
Medlem
Plockade ut 32 efter skatt innan jag började studera. Körde/kör V40
Citera
2011-05-22, 11:58
Medlem
Skunken666s avatar
Om jag var tvungen att gå ner till 35-40´ i månaden skulle jag köpa mig en Lada Niva för att straffa mig själv...
Citera
2011-05-22, 12:01
Medlem
Winston.Churchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jaha, hur fan tjänar man 65 lock efter skatt, som glasmästare?
"Hejsan, jag har jobbat med glas i 5 år"

Är det så att du springer runt på nätterna och pangar rutor och ringer
upp på morgonen och erbjuder att sätta in nytt glas eller??

Om man kollar hans andra trådar ser man att han skaffade sig en Audi A6 11/2010 03:a............
Citera
2011-05-22, 12:09
Medlem
NoHeros avatar
Jag tjänar 35 - 40 000 kr i månaden idag.
Jag kör en ny Mercedes C-serie.
Citera
2011-05-22, 12:43
Medlem
Ligger på strax under 30k nu och kör en Volvo S80 -99. Tjänade jag 10 papp mer skulle jag kanske köpa en nyare årsmodell. 40k/månad räcker inte för de "drömbilar" jag har.
Citera
2011-05-22, 12:45
Medlem
Gärna något med lite riv i. En mustang GT500 senaste årsmodellen.. Dollarn är ju ändå så pass låg nu
Citera
2011-05-22, 12:53
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Ja absolut. Visst kan jag förklara. Av samma anledning Mercedes är en tajkon bil/beirut bil.

Varje gång man glider in för att tanka så brukar man ju ställa sig lite vid sidan av för att slå ihjäl lite tid. Just då brukar man observera någon bmw-turk glida in på macken. Ut kommer en lönnfet turk/arab med en stor guldkedja och hårig nacke. Han går oftast precis som hans gener aldrig nått det sista steget i evolutionen. Bakom honom går hans "homies" med kepa och försöker se asgrymma ut (hans assistenter på den lokala pizzerian):

Det är lite roligt att du nämner att det inte är så... råkar ha en viss vän på arbetet som det är lite babianstuk på. Han styrketränar ju så att han ser sprickfärdig ut..., han gråter som en bebis om någon andas på hans bil för den kan ju bli repig. Han står alltid 800 meter exakt från närmsta bil varjge gång han går och handlar. Han pratar alltid om att pippa varje 20 åring som går förbi, trots att han själv är 40 och saknar hår .
Hör och häpna en lågutbildad rasist. Så ovanligt. Rasister är inte ett dugg bättre än personerna du föraktar ni har lika kass syn på samhället, samma avundsjuka, lika låg lön. De anser att det är viktigt att ha en "cool" bil, då får de väl ha det. På samma vis anser jag det är viktigt att ha ett fint hem och en hög levnadsstandard. Har jag sedan råd med en fin bil på det är det bara ett plus. Vill de bo i en liten avlägsen lägenhet i en förort och äta nudlar varje kväll får de väl göra det. Sen har du rätt i att många invandrare kör en tio-årig gammal BMW som de tycker är ashäftiga men å andra sidan kör många svenskar en 20-årig gammal Volvo som de tycker är ball...
Citera
2011-05-22, 12:53
Medlem
Draedons avatar
Ligger runt 30 i månaden, kör en gammal Volvo S70 från -97. Att betala hundratusentals kronor för att frakta arslet från punkt A till punkt B anser jag vara idioti, speciellt med tanke på den extrema värdeminskningen det är på bilar. Det är i 99,9 fall av 100 en skitdålig affär att köpa bil, jag lägger hellre mina pengar på roligare saker.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att lägga en större summa pengar på en veteranbil eller annan entusiastbil.
Citera
2011-05-22, 12:59
Medlem
CowGates avatar
Är en av de nämnda i kategorin. Kör volvo 142 -68, och HD.
Citera
2011-05-22, 13:15
Medlem
fgnms avatar
Vet folk som köra bilar både över och under deras inkomstnivå. Har man ett bilintresse tror jag man lägger större andel av sin lön på bilar oavsett hur stor inkomsten är, och vise versa. Kör själv en toyota corolla (01:a) som fungerar hur bra som helst. Mina krav nu, som student, är bara att den ska fungera bra. När jag sen börjar arbeta och bostad etc. är ordnat med så kommer nog mina krav på bil öka, en liten men ny mercedes vore inte fel.
Citera
2011-05-22, 13:19
Medlem
IceEyess avatar
Till vardags skulle jag välja en BMW X1 som kombinerar såväl körglädje, komfort och framkomlighet på ett ypperligt vis.

Och som finglidare så skulle jag nog välja en klassisk muskelvagn som exempelvis Dodge Challenger eller Plymouth Barracuda
Citera
2011-05-22, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FNyxa
Jag kör följande fordon:

Dodge Charger R/T 1969
Saab 9-3 2008
Saab 900 turbo 1992
Harley softtail 1996

50k ungefär.

Har du bild?