2011-02-10, 01:16
Medlem
Lerigian mot abs av något sätt men speciellt bens-abs så skulle jag säga ICKE duglig.

Sömnproblem? Absolut inte om du varit med ett tag eller brukat starkare medicin vid enstaka tillfällen. Fast bättre såklart än atarax o all den där skiten, men en framträdande egenskap (enligt min erfarenhet då, vissa slocknar ju på 25mg atarax) att det enda den lyckas göra, är att efter du däckat av där vid 7 på morgonen efter ännu en natt där det bara inte vill sig så sover iallafall jag en jävla tid, snackar 12-15h och vipps vaknar du på kvällen och ja.. Tro fan inte skiten kommer hjälpa dig natten därpå då heller.

Hjälper helt ärligt knappt emot mina stressutslag om ja inte går uppåt 100-150mg+. Och gärna lite alkohol på det så kanske du får din sömn, sen har jag kämpat med mina egna sömnproblem i 10 år varav 2år hos läkare o psyk etc så det kanske gör skillnad, och har ju tagit till det som behövts för att kunna sova på kvällarna innan dess och då blir dem ju ännu värdelösare dessa antihistaminer.

Att man kan bli flippad som någon skrev med overklighetskänslor.. Ja fan då får man väll testa på trycka i sig en 500mg bara för att se om det kan vara värt de, kostar ju inte mycket iallafall, 112kr på en 100burk forte, 50mg. Dessa va rätt härliga men tog som sagt 150-250mg mer än vad jag skulle..för att lindra kliandet. Somna gjorde jag aldrig..

Men förkasta det inte heller, skriver mina erfarenheter bara och du kanske funkar helt annolunda men ja tror de mesta kommer ifrån placebo av något slag när folk somnar på det, de ska ju även funka som ångestdämpande för mig som då tagit upp en hel del "vill dö men för feg för självmords-problematik". Fantastiska människor dem där...
Mvh!
Citera
2011-02-28, 23:53
Medlem
Lergian är inget o ha. Dom är inte berondeframkallande men det är nog det enda som är bra med dom.
Jag ska ta 2 lergigan varje kväll. får ta allt mellan 4 o 6 st. Somna på dom, vaknar efter nån timme, har världens myrkrypningar i benen. Måste ta tradolan för att slippa detta..tar 2 till 3 tradolan, efter nån timme avtar myrkrypningarna MEN då kan jag inte sova för jag har blivit pigg av tradolan.
Så kan de va varje natt nästan. Däremot när jag tar imovane, då räcker det med 1,5 eller 2 st då har jag inga myrkrypningar alls. Det värsta är att läkaren vägra skriva ut fler tradolan..det hjälper inte hur många ggr jag förklarar för henne att tradolanet tar slut fortare för jag har lergian o det enda som hjälper då är tradolan.
Är jag den enda som upplevt denna biverkning av ett sånt ofarligt medel som lergian ?
Citera
2011-02-28, 23:58
Medlem
Glömde säga att även lergigan i högre doser är farliga. Innan jag visste det hade jag själv tatt massor o vad hände då..jo jag vaknade upp på akuten. Då trodde alla att jag skulle ta mitt liv..oj oj suck o suck..men så va det inte, jag visste helt enkelt inte hur farliga dom va i stora mängder. Så ta inte fler än du måste..det kan hända farliga saker.
Citera
2011-03-01, 00:07
Medlem
Jävla plastpiller, bra om du har hösnuva.
Citera
2011-04-28, 23:55
Medlem
weirdones avatar
100mg Lergigan?

EDIT: skitsamma, jag gjorde det klassiska flashbackmisstaget att inte ens söka från första början.
Senast redigerad av weirdone 2011-04-28 kl. 23:59.
Citera
2011-04-29, 00:03
Medlem
jimpss avatar
100 mg är ingen monsterdos, jag har 25 milligrammare, när jag tagit flera, minns inte hur många men kanske 3, alltså 75 mg fick jag myrkrypningar utav bara helvete. Var försiktig, för det är riktigt jävla obehagligt.
Citera
2011-04-29, 00:13
Medlem
weirdones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
100 mg är ingen monsterdos, jag har 25 milligrammare, när jag tagit flera, minns inte hur många men kanske 3, alltså 75 mg fick jag myrkrypningar utav bara helvete. Var försiktig, för det är riktigt jävla obehagligt.

Okey, slängde just i all hast i mig alla fyra 25mg. Får väl se om man blir sömnigare.
Citera
2011-04-29, 00:15
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdone
Okey, slängde just i all hast i mig alla fyra 25mg. Får väl se om man blir sömnigare.

Hade varit bättre om du började med en, det är starka antihistaminer det där. En brukar räcka väldigt bra för mig, men det är ytterst sällan jag tar det.
Citera
2011-04-29, 00:18
Medlem
weirdones avatar
Citat:
Hade varit bättre om du började med en, det är starka antihistaminer det där. En brukar räcka väldigt bra för mig, men det är ytterst sällan jag tar det.

Se där ja... Vad är det värsta jag borde förvänta mig nu då?
Citera
2011-04-29, 00:40
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdone
Se där ja... Vad är det värsta jag borde förvänta mig nu då?

Ptja, det värsta som kan hända är väl plötsligt hjärtstopp. Ja, det finns folk som fått det på lergigan men dessa personer måste vara speciella. Jag försökte hitta biverkningar på FASS men hittade inte så mycket. Kolla blanketten du får med burken, där ska eventuella biverkningar stå.
Citera
2011-04-29, 00:44
Medlem
weirdones avatar
Citat:
Ptja, det värsta som kan hända är väl plötsligt hjärtstopp. Ja, det finns folk som fått det på lergigan men dessa personer måste vara speciella. Jag försökte hitta biverkningar på FASS men hittade inte så mycket. Kolla blanketten du får med burken, där ska eventuella biverkningar stå.

Vad fan är det här för jävla dynga. Jag är ju bara piggare nu...
Citera
2011-04-29, 01:06
Medlem
weirdones avatar
vad i helvete. Har olika slags vågor som svängar runt och har sigl spelar man en låt i en spelare bara oh har lik. asså shit ljudhallisar hela tiden,

skriver fan inte mer, hur kan folk flumma på detta, bara obehagligt
Senast redigerad av weirdone 2011-04-29 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in