Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-03, 08:17
Medlem
bizzks avatar
Vet inte om detta är fel forum då ber jag om ursäkt!

Jag har äntligen laddat ner ett spel på datorn, har inte spelat på säkert över 2 år. Laddade ner call of duty black ops och modern warfare och annat.

Nu har jag laddat ner Modern warfare 2 och instructionerna säger:

"Call of Duty Modern Warfare 2 for Mac

Works on Leopard, and Snow Leopard

Works on the NVidia graphics cards

No installation needed.

Its an application, so open it and enjoy.

Please seed when you're done!"

det är en .dmg fil bara men när jag klickar så funkar det inte. behöver jag ett till program? Kommer ihåg att PC var mer komplicerat.

Ni behöver inte förklara exakt ifall ni inte vill, hänvisa mig någonstans eller be mig ladda ner ett program.

PS. ber om ursäkt, är ingen bra kille på macs
Citera
2011-03-03, 09:09
Medlem
en kopp kaffes avatar
När du klickat på din DMG så dyker en skivbild upp i Finder, uppe i vänstra fältet? Tryck på den och dra programmet dit du vill ha det... kör!

Har dock för mig att första modern warfare krävde någon form av installation, fast det är kanske annorlunda nu...
Citera
2011-03-03, 09:19
Medlem
Tänkte jag lånar tråden lite om det går bra.

Var tankar du spel och program till Mac ifrån? Jag har letat som en galning men hittar verkligen inga bra sidor. Skulle du kunna tipsa om någon bra sida?
Citera
2011-03-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huggix
Tänkte jag lånar tråden lite om det går bra.

Var tankar du spel och program till Mac ifrån? Jag har letat som en galning men hittar verkligen inga bra sidor. Skulle du kunna tipsa om någon bra sida?
Steam, Gamers Gate, Appstore...
Citera
2011-03-03, 10:04
Medlem
bizzks avatar
Tack för svaren, var beredd på stor flame och noob kommentarer. Fick det att funka men det laggar lite, skall kolla runt ifall det finns nåt att fixa det med

Jag laddade ner det från tpb. PMA mig så skickar jag länk
Citera
2011-03-03, 13:43
Medlem
Det finns knappt några spel till mac eller är det på uppgång. Är det någon som kollat på Steam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in