Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-26, 23:05
  #13621
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casenut
Är kratom farligt att blanda med några läkemedel?

Skulle inte rekommendera dig blanda kratom med andra läkemedel, iaf inte kemiska sådana..

Men det är iaf inte som att blanda o-desmetyltramadol me andra läkemedel.. = andningsupbehåll
kanske tar lite på levern men inget mer än så
Citera
2011-02-26, 23:08
  #13622
Medlem
henke1984s avatar
Vad jag förstått så kommer dom enbart klassa o-desmetyltramadol, men man vet ju aldrig till 100% med våran regering.

Blir inte förvånad ifall dom smutskastar kratomet för alla dödsfall o-desmetyltramadol skapat.

Hoppats verkligen inte dom klassar en sådan harmlöst löv. Släkt med tobaksplantan också
Citera
2011-02-26, 23:08
  #13623
Medlem
Cpkrille123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Kan dock inte påstå att kratom eller mitragynin har några likheter med tramadol. Däremot mer likheter av morfin/opium


Tack för svaret. ja med är de likt morfin är De ju bara ännu bättre
Citera
2011-02-26, 23:09
  #13624
Medlem
casenuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Skulle inte rekommendera dig blanda kratom med andra läkemedel, iaf inte kemiska sådana..

Men det är iaf inte som att blanda o-desmetyltramadol me andra läkemedel.. = andningsupbehåll
kanske tar lite på levern men inget mer än så

ok, tänkte mest om det skulle krocka med SSRI (zoloft) och Neuroleptika!
har respekt för droger så att säga.
men jag körde rätt mycket krypton en tid med samma läkemedel, och det var inga problem.
Citera
2011-02-26, 23:13
  #13625
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casenut
ok, tänkte mest om det skulle krocka med SSRI (zoloft) och Neuroleptika!
har respekt för droger så att säga.
men jag körde rätt mycket krypton en tid med samma läkemedel, och det var inga problem.

Det har jag ingen aning hur det fungerar med ssri..

Men blanda dina ssri med kratom lär vara mycket mer harmfult än blanda med krypton/o-desmetyltramadol
Citera
2011-02-26, 23:18
  #13626
Medlem
casenuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Det har jag ingen aning hur det fungerar med ssri..

Men blanda dina ssri med kratom lär vara mycket mer harmfult än blanda med krypton/o-desmetyltramadol


menar du att det blir farligare med kratom? eller missuppfattar jag nu?
Mitt förnuft säger att Krypton är farligare iaf.. så antar att det var en missuppfattning hehe
Citera
2011-02-26, 23:20
  #13627
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casenut
menar du att det blir farligare med kratom? eller missuppfattar jag nu?
Mitt förnuft säger att Krypton är farligare iaf.. så antar att det var en missuppfattning hehe

nej kratom lär vara mycket säkrare att blanda me ssri än krypton/o-desmetyltramadol
Citera
2011-02-26, 23:20
  #13628
Medlem
casenuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
nej kratom lär vara mycket säkrare att blanda me ssri än krypton/o-desmetyltramadol

yes dåså tack för svaren!
Citera
2011-02-27, 02:43
  #13629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Är du ute efter löv eller kratom extrakt?

Det som gör kratom så intressant är att det finns en mängd olika sorter/strains.. Olika styrkor, extrakts

Förklara lite mer vad du e ute efter så kanske jag har nå tips

Finns något som är lite av det exlusiva innom kratom världen som måste testas av kratom älskare

Super RX Maeng Da Kratom Extract heter det

aktivt från 50-100mg






Maeng Da ifall det var den "ultimata" sorten kratom.
Har aldrig testat faktiskt men tycker det verkar som min Bag av vad jag hört och läst
Citera
2011-02-27, 12:31
  #13630
Medlem
Barnflods avatar
Vilken kratomsort rekommenderas? Jag förstår att det inte finns något som ens är i närheten av krypton, men ändå.
Citera
2011-02-27, 19:45
  #13631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Vilken kratomsort rekommenderas? Jag förstår att det inte finns något som ens är i närheten av krypton, men ändå.

"Inte i närheten av krypton" låter som en okunnig och godtycklig slutsats baserad enbart på vad amatörer och/eller kryptonanhängare sagt här i tråden. Droger kan inte definieras enbart efter styrka, kratom och krypton är två olika preparat helt och hållet trots att krypton innehåller bl.a. kratom. Att säga att heroin är starkare än crack eller att gräs är starkare än koks är ungefär lika märkligt. Kratom är en gren-opioid, men en mild sådan. Tar du tillräckligt stora mängder kan du fan inte stå på benen. Däremot riskerar du knappast att dö, att kräkas och må illa är den grövsta bieffekten du kan uppleva. Krypton däremot kan du bli rejält förgiftad av. Och i vilket fall är det slöseri på pengar och en pr-risk att överdosera.

Eftersom tullen kommer börja beslagta allt de känner för (som KAN komma att klassas, dvs. kan de i teorin stjäla grillkrydda om de är på det humöret) som ska passera gränsen kommer kratom med största sannolikhet att försvinna helt från den öppna marknaden snart, så ge fan i det helt och hållet helst. Dumt att börja fucka runt med bra grejer om du kommer förlora tillgängligheten. Men om du nu nödvändigtvis vill prova så sikta på lh:s maeng da eller nd:s extrakt. Enligt min erfarenhet är dessa två mest prisvärda, de riktigt bra skitet som lh sålde innan årsskiftet finns inte längre att få tag på inrikes. Det påminde mycket om maeng da, men var klart billigare per gram. Underskattat. Och självklart kan man inte lyssna på någon som är fast i kryptonträsket, deras beroende omöjliggör en objektiv beskrivning av kratom.
Citera
2011-02-27, 21:24
  #13632
Medlem
tjena, jag prövade krypton för ett tag sen men jag kände inget, va tror ni om kratom då? kommer de funka på mig? jag vill inte moffa utan bara bli lite pigg och uppåt.

har du någon tips på någon sån strain som funkar att bli pigg och glad på? har ingen koll alls på denna drog.
__________________
Senast redigerad av eskimon 2011-02-27 kl. 21:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback