Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-02-17, 21:02
  #25513
Medlem
Angående Seth så har ju faktsikt SW redan samtalat med honom innan polisen hörde honom så visst finns det chans/risk att såväl SW som andra parter påverkat honom.

Har ingen från hennes ungdom ventilerat något sedan händelsen?
Ett antal personer måste ju sitta på någon sorts information om hennes tidigare liv och leverne.

Vill man inte skriva det själv så tar jag gärna emot PM och jag kan framföra det ni vill med era eller mina ord.




Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jag tror faktiskt inte att hennes övertygelse varit särskilt bergfast tidigare heller.

Eller så har hon aldrig varit riktigt tänd på någon tidigare? - Jodå, det tror jag nog "easilysweptaway" är hennes middlename... och har förmodligen alltid varit... (resonerar med mig själv här en stund på kvällskvisten.)

Skulle man kunna tänka sig att Seth påverkas att vittna som han gör, av att vissa personer har ett desperat behov av just en sådan utsaga om kondomer?
Citera
2011-02-17, 21:06
  #25514
Medlem
Mielikkis avatar
Kan någon vara snäll och posta en online-version av FUP? Länken som fanns förut ligger inte kvar.
Citera
2011-02-17, 21:20
  #25515
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Kl 0800 öppnar närmaste ICA. SW ska handla där och återvända hem samt laga frukost åt JA. Han ska äta den och sedan ska de båda somna innan brottet begås kl 0900.

När väl JA tränger in så frågar SW (som sov eller halvsov) om han har kondom. Han svarar varken jakande eller nekande. Han fortsätter och hon protesterar inte.

...

Om detta är våldtäkt så har nog 75% av alla svenska könsmogna män våldtagit, samt en stor del av alla kvinnor som väckt sina män meddelst avsugning.

Så kan vi inte ha det, JA aside.


Så om du ligger och sover eller är lite så där lagom sömndrucken, så är det ok för mig att börja försöka pilla in snoppen i dig? Njae, så funkar det inte.
Citera
2011-02-17, 21:22
  #25516
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mielikki
Kan någon vara snäll och posta en online-version av FUP? Länken som fanns förut ligger inte kvar.
http://www.mediafire.com/?40nxl34oxndc4qh som länkats i trådens första inlägg fungerar fortfarande.

Första länken borde tas bort.
Citera
2011-02-17, 21:35
  #25517
Avstängd
worldcitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Så om du ligger och sover eller är lite så där lagom sömndrucken, så är det ok för mig att börja försöka pilla in snoppen i dig? Njae, så funkar det inte.

Den här tråden handlar inte om homoerotik. MoLoK har inte haft någon sådan tes i tråden.

Jag håller med dig om att länken till HäPM borde bytas ut.

Kanske kan moderator även länka Julian Assange case file?
http://www.fsilaw.com/sitecore/conte...%20Papers.aspx
Citera
2011-02-17, 21:35
  #25518
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Angående funderingarna om varför polis inte tillkallats av pereonalen när hon kom in för provtagning på SÖS. Jag hörde med en bekant på KS och hon var lite frågande och menade att om en kvinna kommer in och meddelar att hon våldtagits så ska tester tas och polisen bör enligt henne också kontaktas. Kommer hon in och bara är orolig för att ha haft oskyddat sex så trodde hon att de normalt bara hänvisar henne till en vanlig mottagning.

Enda anledning till varför inte polisen kontaktas skulle möjligen vara att kvinnan kraftfullt avböjer det. Men då trodde hon att de kopplar in en terapeut som kontaktar kvinnan längre fram för att se om hon vill gå vidare med anmälan, så är det vanliga sättet där man misstänker att kvinnor blivit misshandlade fast än de inte medger det.

Personalen på sådana vårdenheter brukar veta vad de sysslar med. Proffs med fingertoppskänsla och hjärtat på rätta stället. "Änglarna på SÖS" var det någon som skrev häromdagen.

Men Sofia var tydligen inte nöjd med sjukhusbesöken:

"Marie vill också säga att hon har pratat så mycket med Sofia och att de är svårt att minnas vad
som sagts och inte har sagts. Marie ville säga att då Sofia varit på sjukhuset och gått till
polisen blev det inte som Sofia ville
. Hon ville bara att Julian skulle testa sig. Hon kände att
hon blev överkörd av polisen och andra runt omkring."

Undrar exakt vad hon hade förväntat sig, och vad som var fel?
De kanske gav henne "abortpiller" alltför lättvindigt - och vips var hennes födkrok bortà?
Citera
2011-02-17, 21:37
  #25519
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trofinios
I gärningsbeskrivningen för AA står det:



Här kanske vi har någon sorts parallell till det jag skrev. JA handlar mot den till inställning till kondom han har skäl att tro att motparten har för tillfället. Så kanske det handlar om ofredande? Men jag är inte heller jurist (Läste visserligen 2 år på juristutbildningen på SU i slutet av 90-talet men har mer eller mindre glömt bort straffrätten.).

Notera följande ur förhöret med SW:

Citat:
De var nakna och han gnuggade sin penis mot hennes underliv utan att stoppa in den men kom närmare och närmare hennes slida.
Hon knep ihop för hon ville inte ha samlag med honom utan skydd. De höll på i timmar…….

Som någon påpekade - SW verkar inte vara speciellt noggrann med kondomanvändning här och framförallt hon säger ingenting! Är JA tankeläsare? Förmodligen inte.
Kan man förutsätta att han är tankeläsare? Knappast.
Citera
2011-02-17, 21:46
  #25520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mielikki
Kan någon vara snäll och posta en online-version av FUP? Länken som fanns förut ligger inte kvar.

http://info.publicintelligence.net/A...llegations.pdf
Citera
2011-02-17, 21:49
  #25521
Medlem
Little-Macs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Notera följande ur förhöret med SW:



Som någon påpekade - SW verkar inte vara speciellt noggrann med kondomanvändning här och framförallt hon säger ingenting! Är JA tankeläsare? Förmodligen inte.
Kan man förutsätta att han är tankeläsare? Knappast.

Texten kommer från förhöret med AA. Det kan vara förvirrande men det är viktigt att skilja dessa två åt, något som varken media eller allmänhet klarar av.
Citera
2011-02-17, 21:51
  #25522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Notera följande ur förhöret med SW:



Som någon påpekade - SW verkar inte vara speciellt noggrann med kondomanvändning här och framförallt hon säger ingenting! Är JA tankeläsare? Förmodligen inte.
Kan man förutsätta att han är tankeläsare? Knappast.

Man undrar ju stillsamt vart den där Assangeska hårdhäntheten tog vägen som Ardin yrade om - inget av den varan i SW's berättelse.
__________________
Senast redigerad av Trofinios 2011-02-17 kl. 21:58.
Citera
2011-02-17, 22:08
  #25523
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little-Mac
Texten kommer från förhöret med AA. Det kan vara förvirrande men det är viktigt att skilja dessa två åt, något som varken media eller allmänhet klarar av.

Nejdå, det är SW som säger så där.
(Men kvinnorna har ju snackat ihop sig innan, så det är ju inte så konstigt att förhören påminner om varandra.)
Citera
2011-02-17, 22:28
  #25524
Medlem
Kaptenknoges avatar
Undra om publicistklubben fick sina svar, sitter på nålar för något nytt.

Kom igen nu PK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback