Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-03, 12:48
  #877
Medlem
espressinos avatar
Espressino:

Jag ser inte att du kommer med ett enda bärande argument i din text vilket är lite synd då den i övrigt är retoriskt välskriven, om än då innehållslös. Du pratar runt ämnen och insinuerar nonchalant att allt du skriver är vedertagen sanning när så inte är fallet för alla utanför er ~30 (obs, inte räknat er) som postat här.


Bäste Tweetme,

Du lägger ner stor vikt på att förminska och marginalisera de respektive insändarna.
Du har uppenbart tagit ställning i frågan, trots att häktningspromemorian är tillgänglig. Du ser inga moraliska problem att kampanjen "lagt sig nära Assange" eller att AA genom sitt agerande skulle kunna vara klandervärd.

Du begår ett kardinalfel i ditt sätt att närma dig frågan. Vi skriver inte för att övertyga dig om AA é consortio bristfälliga moraliska kompass.

Vi skriver för att vi är övertygade om att Assange är utsatt för en feministisk konspiration. Sannolikheten att den astrokampanj skulle vara sprungen ur en spontan reaktion är lika stor som att nästa vecka innehåller 2 torsdagar.

Personligen är jag övertygad om att AA gjort ett stort strategiskt misstag och klart underskattat vanliga människors reaktion. Detta kommer självklart att påverka hennes fortsatta liv. Vilket jag personligen inte bryr mig speciellt mycket om. Vad jag däremot bryr mig om är att jag inte någon gång i framtiden önskar eller vill att politiker av AA kaliber ska få en chans att påverka normala människors liv.

Vad jag absolut bryr mig om är vanliga människors rätt att få ge uttryck för en avvikande åsikt. MSM har inte med en rad låtit någon annan än PK komma till tals i denna fråga. Bara det borde få dig att fundera. Du bemöter egentligen inga argument och som en klassisk revisionist bortser du från det faktum att alla argument lagda vid sidan av varandra är graverande för de inblandade.

Att ha en god moralisk kompass är en förutsättning för en balanserad diskussion och är inte alla förunnat. Balans och analys av det inträffade kräver integritet och objektivitet. Hur du kan bortse från de rena konstruktioner som uppenbart har kommit i dagen är för mig en gåta. Att så oförblommerat ställa dig på Feministernas sida är för varje normal man en annan gåta.

Kanske tillhör du den svans av feminiserade män i kretsen av gruppen som ligger bakom kampanjen, eller är tillräckligt opportunistisk att tro att du blir upptagen och får lägra någon av dessa sexuellt förvirrade damer. Jag när en förhoppning att det faktiskt händer, att du när kvinnorna inte har "intellektuella diskussioner med varandra" använder dig som sexleksak. Så gör du åtminstone någon nytta.

Att få berätta den andra sidan av den här historien är min drivkraft, 2.225 000 unika besök i tråden är nog inte de 30tal foliehattar du refererar till det finns uppenbart andra som vill höra hela historien.
Om du följer twitter ser du också att de inblandade tom kommenterar, bekräftar eller förnekar. Varför kommentera överhuvudtaget,varför läsa en förvirrad foliehatt, när man har ett eget twitter att hålla reda på?

Personligen skiter jag i AA, hennes opportunistiska framtoning, hennes narcissistiska personlighet, och cyniska människosyn. Däremot värnar jag sanningen och möjligheten för den att komma till tals!

Du bemötte aldrig Johannes Axners vackra utalande om att Assange är en "Rövhatt" och förtjänar det" förtjänar vad?

Jag hävdar fortfarande att de tusentals twitter du refererar till inte är historier utan meningslöst pladder.

De historier jag refererar till är de som ligger uppe på prataomdet.se Sa. 209 st varav 34 kan identifieras som unika, varav 2 st från Norge. Övriga är producerade av de närmast sörjande. Bloggar, egenupplevda sam korspublicering. Om det döljer sig riktiga historier i flödena borde det ligga i sektens intresse att publicera för att på så vis öka förtroendet och faktiskt påvisa en annan sanning. Så har ännu inte skett , varför jag med spänning emotser en ändring, eller är gänget bara lata?

Hitintills har vi sett förtvivlat mycket prat, men oändligt lite verkstad.
Citera
2011-02-03, 12:54
  #878
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Jag ber dig hänvisa till #prataomdet-personer som vill förändra lagstiftningen. Att säga att det är ”väl bekant” är inte en hänvisning, det är en fullkomligt intetsägande floskel.

Varför du frågar just mig om detta är obegripligt, eftersom jag inte diskuterat det i denna tråd. Men som sagt har det förts en omfattande debatt om en ändring till en samtyckeslagstiftning. Man måste ha levt isolerad i en hydda i Sibirien utan ens twitter för att inte ha hört talas om detta.


Tråden #prataomdet innehåller väldigt mycket material om detta ämne, var så god och läs.
https://www.flashback.org/t1394074

Hur du kan vara så engagerad i dessa frågor och aldrig ha hört talas om samtycke.nu är också en enastående prestation

http://www.samtycke.nu/2011/01/det-r...-vi-pratar-om/
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2011-02-03 kl. 12:56.
Citera
2011-02-03, 12:55
  #879
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
jag och resten av världen sprattlar väl nöjt vidare

Ja, ni som är inblandade i #prataomdet-kampanjen tror ni är så goda. Samtidigt är ni väldigt rädda för Flashback. Det är därför du så förtvivlat försöker. Ser inte många komma och försvara er dock.

Citat:
Jag hänvisar bara till de siffror som finns, där det var ~2500 individer enbart i 10000 av 15500+ tweets (som alltså inte är alla då arkiveringstjänsten inte räknar längre). Mig veterligen är även 2000 (tänkte att jag tar bort 500 ”kritiker” osv) fullt godtagbart som ”tusentals” vilket ju ni hävdat är lögn.
Sen vet de som följde kampanjen från början att det är långt fler än 2500, men jag vet att ni inte vill lyssna på det örat så varför försöka.

Jag påstår att 90% av inläggen INTE är några "berättelser" på 140 tecken.

Citat:
Återigen sätter du 23000 poster mot 15500+ tweets i ett förvirrat försök att skapa en motsats, när det handlar om helt olika frågor. Orka?

Vi är gräsrötterna. Du är en astroturfare.

Citat:
Nej, ingen kommer skriva om er kampanj för att den ses som ett stort skämt.

Wikileaks själva anser att Flashback är en god källa för information. Vad säger du nu då din lilla skit? Väntar på den dagen då de påstår att Rebella eller #prataomdet är fin info.

Wikileaks älskar Flashback och föraktar gissningsvis astroturfande #prataomdet.

När dammet lagt sig kommer ni att få er dom.

Vi vet vilka ni är.
Citera
2011-02-03, 13:16
  #880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Vad har detta med Assange att göra? Som jag ser det så är han mer eller mindre överfallen av groupies? Han borde ju vara det bästa beviset på att stereotypen ovan är fel? Eller har jag missat något?

Det har ju inte med Assange att göra. #prataomdet tog avstamp i en medialt uppmärksammad anmälan om något som skedde i en sexuell gråzon.
Jag har tidigare förklarat varför allehanda tidningar fann det relevant att sen lägga in en faktaruta om att det startade med Assange. Krok osv. Sen kan man tycka bra eller anus om det, men så jobbar tidningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Vad är det nya jämfört med RFSU och andra sidor? Varför ska massmedia dag ut och dag in använda bilder på Assange och skriva ”I spåren av..Assange... Assange ... Assange” för att öka intresset för just denna kampanj?

Det nya var väl att det fick sån väldig respons och gensvar. Här anser ni ju att det INTE fick det, att alla siffror är lögn och att det bara består av 209 inlägg. Vägrar man rucka på den bilden förstår jag att det kan te sig märkligt.
Och det är här det blir lite rättshaveri över det hela. Ni anser att alla journalister på alla tidningar ljuger. Ni förnekar att det fanns tusentals berättelser. Ni vill göra gällande att en extremt liten grupp fått stort medialt genomslag när det (i mina och uppenbarligen mångas ögon) egentligen var tusentals människor som deltog. Sen spårar detta vidare genom spekulationer om PR-byråer, miljoner som ska ha betalats ut osv. Det blir liksom lite löjligt UTIFRÅN sett

Men som sagt, om ni inte tror att det är fler än 209 inlägg och trots twitterarkiv, artiklar och ögonvittnen vägrar ändra den synen så kommer det aldrig bli nån riktig diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Jag tyckte inte du höll dig till topic. Kan du inte istället berätta lite om din egen del, vad du tycker om Assange, hur du känner Ardin, OM hon verkligen är så här mesig? Kan hon vara manipulativ? Vad du får ut av kampanjen? Vem skrev ingressen/faktarutan? Om du tvivlat över någon del av kampanjen? Varför du gjorde detta? etc etc

Absolut.

Vill börja med att fastslå följande:
Jag har aldrig träffat Ardin och känner henne inte.
Jag har aldrig träffat Assange och känner honom inte.
Jag är bekant med folk i #prataomdet och det är inte alls omöjligt att några av DEM känner Ardin. Hursom har jag ingen privat uppfattning om henne. Hon är en sossepolitiker jag inte visste ett dyft om innan anmälan mot JA. Så kan tyvärr inte svara på om hon är manipulativ eller mesig.

Min uppfattning om JA skiljer sig då lite mellan hans roll i Wikileaks och den BILD jag genom artiklar (obs, INTE #prataomdet-artiklar utan bevakningen av rättsfallet) fått.
Jag tycker Wikileaks är helt fenomenalt. Jag beundrar JA och alla som jobbat med projektet för deras outsinliga kamp för att avslöja missförhållanden och sanningar om både amerikanska försvaret, amerikansk diplomati och bankväsendet. De har gjort allmänheten en ofattbar stor tjänst genom att föra upp saker till ytan och därigenom kängat till samhällets skuggmakter.
Den privata bilden av honom är att han verkar lite självgod, det baserar jag mer på turerna kring de anställda på Wikileaks där väl många slutade i protest? Jag har ingen större insyn i det så jag kan absolut ha fel. Å andra sidan är rätt många människor som går i bräschen för förändring självgoda, så jag vet inte hur negativt det egentligen är.

Personligen bidrog jag till kampanjen med några få tweets om tillfällen då jag känt att jag borde sagt nej. Inget jag lider av eller ältat men jag bidrog för att det kanske kunde ge andra referenser.
Av att läsa kampanjen fick jag en insikt och förståelse för att människor är otroligt ängsliga, rädda och benägna att gå över sina egna gränser för att vara andra till lags. Sex är svårt, men vi borde bli bättre på att prata om det. Jag har i mitt privata förhållande använt de erfarenheterna för att prata om sex på ett mindre skamset sätt vilket faktiskt varit väldigt skönt.

Någon sa häröver att faktarutan som användes till de flesta artiklar skrevs av TT. Ingresser skriver redigerare på varje tidning.

Hm, ja. Jag var i början tveksam till att den kändes väldigt inriktad på kvinnor. Att enbart DE skulle få komma till tals om hur hemska män är som inte förstår deras tysta nej osv. Sen dök det upp en hel del manliga skribenter som delade med sig av erfarenheter både som offer och förövare vilket jag tyckte nyanserade kampanjen.

Varför jag gjorde vad? Postade här? Mest för att jag hade lite tid över och tycker det är kul att diskutera och jag tycker diskussionen här varit lite väl enkelriktad. Jag är inte direkt blåögd och tror inte någon av er radikalt kommer ändra uppfattning om #prataomdet, men eftersom ni ändå efterfrågat att någon ska diskutera med er så tänkte jag "varför inte?".
Sen tycker jag det är synd att en kritisk granskning, som jag visst kan tycka är berättigad, spårar ur som den gjort i både mina och andras ögon. Det är ju ingen slump att ingen annan ur #prataomdet vill diskutera här, för man möts på precis det sätt ni möter mig. Genom att till stor del vifta bort och förlöjliga. Du är den första som iaf ställer några frågor vilket är desto trevligare
Citera
2011-02-03, 13:36
  #881
Medlem
Espressino:

”Jag hävdar fortfarande att de tusentals twitter du refererar till inte är historier utan meningslöst pladder.”

Då får väl det stå för dig/er. Jag har mycket tydligt pekat på vad de i kampanjen och journalister på tidningar avser med ”tusentals berättelser” (alltså tweets). Sen kan jag inte tvinga dig hålla med, men det finns uppenbarligen rätt många som gör det.

Och om vi inte kan enas ens här faller resten av diskussionen rätt platt. Ni förnekar att det hänt och då är det ju fullständigt meningslöst för mig att argumentera om detaljer i kampanjen.
Citera
2011-02-03, 13:39
  #882
Medlem
Hittat på Twitter (isobelsverkstad=Isobel Hadley-Kamptz, figaropravda=Ivan Johnson):

Citat:
figaropravda: @isobelsverkstad @oscartexplorer Skämt åsido; deltog du i #prataomdet på uppdrag av eller i samförstånd med någon PR-byrå?

isobelsverkstad: @figaropravda på direkt uppdrag av Henry kissinger såklart.

figaropravda: @isobelsverkstad Kul, men det är inte svar på min fråga.

isobelsverkstad: @figaropravda det är för att jag föredrar att inte ta dig på allvar

figaropravda: @isobelsverkstad Varför inte? En dementi skulle kunna sätta stopp för de värsta konspirationsteorierna. Spekulationerna skadar #prataomdet.

isobelsverkstad: @figaropravda tror jag inte

figaropravda: @isobelsverkstad Ingen dementi från dig alltså?

isobelsverkstad: @figaropravda hur kan något vara fel om det stått på Flashback?

figaropravda: @isobelsverkstad I det här fallet är det ju bara spekulationer. Men jag hade hoppats på att du kunde bekräfta eller dementera.

...
Citera
2011-02-03, 13:40
  #883
Medlem
AbuNidals avatar
Johannes Axner här. Jag försökte svara på frågor på Twitter, men de som frågade där fick slut på frågor eller lät bli att svara på mina frågor, så jag provar här.

Kan ju börja med att nämna att de tweets som delar av citerats här inte kopierats i sin helhet och de har tagits helt ur kontext.

Då mitt samtal med dessa personer på twitter och det jag läst av tråden här inte föranleder mig att tro att någon här är intresserad av att föra diskussion så är jag inte intresserad av debatt.

Jag svarar dock gärna på alla frågor som gäller prataomdet, min inblandning och annat som är relevant i ämnet. Jag kommer inte svara på frågor om mitt eller andras privatliv eller saker jag omöjligt kan veta något om. Jag kommer inte svara på frågor eller påståenden i PM. Jag svarar i den mån jag har tid och möjlighet. Jag fortsätter svara på frågor så länge tonen är god och intresse för svaren finns.

Jag var inte med på twitter sedan dag ett men följde det som hände där och blev direkt inblandad 16 december 2010.

Skjut.
Citera
2011-02-03, 13:44
  #884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Skjut.
Känner du Anna Ardin?
Citera
2011-02-03, 13:44
  #885
Avstängd
Vad är det här för trams? Julian Assange är en våldtäktsman.
Citera
2011-02-03, 13:46
  #886
Medlem
longbow4ys avatar
Tweetme:

Skriva kan du men är du läskunnig?
Från Koljonens = jocxy Twitter:
Obs omvänd tidsordning.

" 1. Jag upprepar: bara att hela internet har gått kocko betyder inte att vi inte ska take the high road. Utan hennes namn så klart!
10:54 PM Dec 14th, 2010 via web
2. Okej beslutat pga orsaker: bara för att Annas namn är känt betyder inte att vi ska hålla på och upprepa det så självklart skriver vi utan!
10:53 PM Dec 14th, 2010 via web
3. @johanna_linder men idén är att berätta om hur det faktiskt är = komplicerat.
10:45 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to johanna_linder
4. @johanna_linder typ att vi ska prata om alla ggr då vi själva inte sagt ifrån i sexuella situationer el utsatts o inte anmält.
10:44 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to johanna_linder
5. Dock att fett Spartacus om alla lägger den rubriken när hon är världens mest hatade kvinna pga civilkurage.
10:43 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
6. Jag tycker #tackanna är en lite fin tag men låter som att ta ställning i skuldfrågan. Jag gillar Jag är Anna Ardin också men samma problem?
10:41 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
7. ...vi siktar på måndag och då måste alla prata med sina redaktioner senast torsdag. Oavsett vad tidningarna säger kan vi ju blogga på måndag 10:38 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
8. Okej vänner, hojta till om ni vill skriva och behöver en follow för att DMa er adress...
10:37 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
9. @johanna_linder om du går in på twitter.com i en browser kan du se jättelångt bakåt!
10:35 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to johanna_linder
10. FredrikW @jocxy Det här är nästan lika fint som när Twitter räddade Essingen undan en svältkatastrof.
9:48 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone from Lilla Essingen, Stockholm in reply to jocxy Retweeted by jocxy
11. @johannka fixat!
9:48 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to johannka
12. @kristofer_a @missiljestrom ja!
9:47 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to kristofer_a
13. Hur man vet att jag är nörd: jag läser all fantastisk respons och min hjärna ba' "AND MY AXE!" <3
9:44 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad
14. @dekaminski @oskcar jag tror på synkat annars men det är korta puckar... och ett lite för komplext ämne. Ej svartvitt.
9:37 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to dekaminski
15. @missiljestrom klart du kan!
9:31 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to missiljestrom
16. ...jag har ingen tid till admin. Alla lobbar mot sina egna redaktioner och så hjälps vi åt med dem som inte har nån egen.
9:26 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad
17. Alla ni som vill skriva eller publicera, DM:a mig era mailadresser så gör jag en lista. Det här måste bli självorganiserande...
9:23 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad
18. @linusfremin jag tror det är viktigt att kön inte ska vara avgörande? Nio! Eller jag har tappat räkningen. kom med!
9:21 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to linusfremin
19. @barsk vi skriver var sin artikel med en gemensam tagg av nåt slag. publucerar ca samtidigt. står raka i skitstormen.
9:18 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to barsk"


vad hände 14 dec?
Kan väl inte ha med att Assange blev fri mot borgen. DEN kopplingen finns väl inte

Min teori:
Kampanjen på redaktionerna som drevs med gemensam tagg och släpp tog avstamp i att assange frigavs. Då först kommer hjärntrusten på att man skall prata om det. Vilken slump.

Vore jag redaktionschef på någon av de redaktionerna skulle jag känt mig väääääldigt blåst.
__________________
Senast redigerad av longbow4y 2011-02-03 kl. 13:50.
Citera
2011-02-03, 13:49
  #887
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Känner du Anna Ardin?
Har träffat henne två gånger på fester och är vän med henne på Facebook och följer henne på Twitter. Känner är att ta i, ytligt bekant skulle jag nog beskriva det som.

EDIT: Detta har ju såklart inget med #prataomdet att göra egentligen, men då många hängt upp sig på den här detaljen så kändes det ändå OK att svara på frågan.

EDIT 2: Kan vara så att vi varit i samma lokal en eller två gånger till, men jag vet att jag hälsat på henne en gång och genom bilder sett att vi varit på en annan fest samtidigt utan att då veta att hon var där eller ens vem hon var.
__________________
Senast redigerad av AbuNidal 2011-02-03 kl. 14:17.
Citera
2011-02-03, 13:59
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Johannes Axner här. Jag försökte svara på frågor på Twitter, men de som frågade där fick slut på frågor eller lät bli att svara på mina frågor, så jag provar här.
---
Jag var inte med på twitter sedan dag ett men följde det som hände där och blev direkt inblandad 16 december 2010.

Skjut.

Kul, äntligen en gräsrot som inte var med från början.
Skriver du helt själv, eller coachar någon av syrrorna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback