• 46 328 online
  • 1 188 684 medlemmar
  • 61 504 165 inlägg
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-01-31, 00:28
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hämnd SMSet är SANT!

Från Sofia Wilen till hennes kompis.

Sofia skriver att hon ska komma på en bra hämnd, att hon ska gå till Expressen för att Julian samarbetar med Aftonbladet. Sofia säger att hon kontaktats av en amerikansk tidning.

En grov gissning: SW talar om för AA att hon vill hämnas genom att gå till Expressen. AA tipsar då sin bekant på Expressen om att FUP:en finns att hämta hos Irmeli Krans, och antingen vet att Krans har inget emot oortodoxa metoder, eller ringer henne och ber om en tjänst.

Citat:
Jag tycker och tänker mycket kring polisrollen och polisens uppdrag. Det kan tyckas illojalt att jag ibland kritiserar polisen för sina/ våra insatser men jag menar att om man inte synliggör brister är det svårt att vidta åtgärder för att förbättra verksamheten.
Citera
2011-01-31, 00:30
Medlem
Fick en sökbar PDF via PM, tackar å trådens vägar.

http://www.mediafire.com/?40nxl34oxndc4qh
Citera
2011-01-31, 00:31
Medlem
MoLoKs avatar
Alltså, scenen där Donald B, Peter W, Anna A, JW, JA och Sofia sitter och äter lunch och alla pratar storpolitik och avancerade saker... Sofia är helt tyst... hon SMSar till sin kompis och skriver att Assange TITTAR på henne... de djupa, invecklade diskussionerna fortsätter... så efter någon halvtimme så avbryter plötsligt Sofia de andra vid bordet, vänder sig mot Julian och säger:

- Var din ostmacka god?

---
Citera
2011-01-31, 00:37
Medlem
MoLoKs avatar
Anna Ardin om Sofia Wilen:

Kashmir-tjejen

Random Girl

Not mentally fast enough

Kashmir, bröst och idoldyrkan

Hon var väl söt
Citera
2011-01-31, 00:38
Avstängd
stuxnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicistklubben
Förundersökningen

https://acrobat.com/app.html#d=YbOoEe4cEB8BQ6Hv*tPODg

Ursäkta om jag är oartig - men det är några detaljer som stör med tanke på vad du skrev tidigare:

Din polispolare skulle "hålla detta till bröstet", detta är Fup nr 2, den fick inte fötter från polisen i detta utförande utan mellan Hurtigs Sth:s kontor på Hantverkargatan 78 > London, då Hurtigs order inte finns med i polisens Fup, eller är det tänkt att det ska se ut så......

Försvarsadvokaterna Stockholm har på andra faxar sitt telefonnummer angivet på sender, här står det i klartext fÖrsvarsadvokaterna stockholm, och alla juristbyråer är extremt petiga med stavningen så stora Ö m.m ser inte heller så bra ut.

Behöver mer tid att analysera det data som inte syns i själva texten, varför valde du denna site för pdf:-släppet..?
Citera
2011-01-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Stackars J Wahlström. feministmaffian på SVT/SR kommer döda honom!

Japp! Han ligger nog risigt till.
Citera
2011-01-31, 00:53
Medlem
Assange hade rätt när han sade att hela fallet hade skötts via telefonförhör. Bara honom vill man inte förhöra via telefon.
Citera
2011-01-31, 00:53
Medlem
MoLoKs avatar
Sid 36, Johan Wahlström:

Citat:
Eh, och för att gå tillbaka till det som jag nämnde innan med min varning till Julian. För
min del så ringde det enormt mycket varningsklockor bara av det som jag såg utav
henne. Eh, och att hon helt plötsligt hade hamnat så pass nära, eh, det samtalsklimat
liksom som vi sitter fyra personer liksom och diskuterar känsliga frågor. Eh så är det
någon person som jag inte känner till och jag vet inte vem hon är. Eh och helt plötsligt
ska med på en, på en lunch.
Eh och, men om det, det var så att han heter Peter, han som var ansvarig för hela
seminariet han eh, han sa att, nej men hon ska vara med på lunchen. Och så frågade jag
väl Anna motsvarande om hon visste vem det var. Och så sa hon någonting i stil med
att, eh, att hon hade hört av sig till Broderskapsrörelsen och frågat om hon kunde var
behjälplig med något. Men att hon själv inte riktigt visste vem det var. Eh, sedan...
Eh... Men att hon, att hon jobbade på, eh, Naturhistoriska museet eller något sådant
där.

Peter W ville verkligen att Sofia skulle vara med...
Citera
2011-01-31, 00:54
Medlem
Har gjort en snabbanalys av pdf:en.

Överstrykningarna och anteckningarna ger vid en första flyktig granskning intrycket av att vara noteringar inför häktningsförhandlingen.

Gissar att BH eller någon biträdande jurist kladdat på den enda kopian de hade. Så faxet som går från Sverige till JR i London är troligen identiskt med detta dokument. Det betyder att det finns 2 möjliga vägar detta dokument kommit att hamna i forumet.

Väg 1: en läcka med koppling till JAs försvarsadvokater eller JA själv.

Väg 2: signalspaning i teletrafiken mellan Sverige och England alternativt teleavlyssning av BHs fax eller JRs fax.

Notera att postaren Publicistklubben tidigare sagt att han/hon har en poliskälla. Notera också att dokumentet postades i tråden mindre än 24h efter att Enköpingsspåret blivit aktuellt igen.

EDIT: angav fel ortsnamn, rättat
Senast redigerad av f-boy 2011-01-31 kl. 01:27.
Citera
2011-01-31, 00:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Assange hade rätt när han sade att hela fallet hade skötts via telefonförhör. Bara honom vill man inte förhöra via telefon.

Som vi vet så tänker ju Marianne Ny häkta honom. Lite knepigt att göra över telefon när förhöret är avslutat.

Först när Assange är häktad kan Sofia och Anna pusta ut och VERKLIGEN berätta vad som hände, enligt Marianne Ny.
Citera
2011-01-31, 00:55
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Har gjort en snabbanalys av pdf:en.

Överstrykningarna och anteckningarna ger vid en första flyktig granskning intrycket av att vara noteringar inför häktningsförhandlingen.

Gissar att BH eller någon biträdande jurist kladdat på den enda kopian de hade. Så faxet som går från Sverige till JR i London är troligen identiskt med detta dokument. Det betyder att det finns 2 möjliga vägar detta dokument kommit att hamna i forumet.

Väg 1: en läcka med koppling till JAs försvarsadvokater eller JA själv.

Väg 2: signalspaning i teletrafiken mellan Sverige och England alternativt teleavlyssning av BHs fax eller JRs fax.

Notera att postaren Publicistklubben tidigare sagt att han/hon har en poliskälla. Notera också att dokumentet postades i tråden mindre än 24h efter att Eskilstuna spåret blivit aktuellt igen.

Eskilstuna?
Citera
2011-01-31, 00:55
Avstängd
W.O.A.Ds avatar
OffT: den här Johannes Axnér på #prataomdet ser ut som en tvättäkta loser. Han avundas JA hans charm, stil, självsäkerhet och den magnetism han utövar på kvinnor. Det syns på honom att det närmaste han brukar komma fitta är när manshatarna låter honom tvätta deras kläder. Fy fan vilken ful jävel.

OnT: så vill jag minnas att AA pratade om en polis hon var bekant med i början av tråden, var det den här Irmeli Krans tro? Dessutom var väl poliserna oense om allvaret i dessa anklagelser, en tyckte inte det var nåt speciellt men den andra tryckte på?
Citera