Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
De flesta centralstimulerande och/eller hallucinogena droger brukar få pupillerna att bli större... Undrar om det finns något naturligt tillstånd som får pupillerna att växa (förutom mörker då)...

Hjärnblödning?
Citera
2005-02-06, 19:16
Medlem
drakflickans avatar
Hahaha....
Citera
2005-02-06, 20:00
Bannlyst
ja imitt fall är det ju ett naturligt tillstånd!
antingen är det ångest eller återkommande flashbacks!
MVH J
Citera
2005-02-06, 20:05
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Så anledningen till att man får stora puppiller av e är för att de innehåller Amfetamin??
Känns inte rätt.

Typ ja
Citera
2005-02-07, 18:27
Bannlyst
men nälla nååån dååå man får inte stora pupiller Enbart för man proppar i sig droger.... alltså... rent kemiskt, vad det är som får pupillerna att bli stora, är något ämne som får "pupill-musklerna/nerverna???" att dra ihop sig så att pupillerna blir lika stora som julians morsas röv...

En liten TANKE:
Lixom när det är mörkt ute, får man jävligt stora pupiller... som ni redan vet om... och just av "speed" droger så får man stora pupiller, kanske har något med detta att göra: Att kroppen blir så speedad, mycket adrenalin eller dylikt, som gör att kroppen blir inställd på "Försvar", så man är vaken, pigg och alla reflexer på topp trimm, därför måste även ögonen vara uppe, så då får man stora pupiller... Alltså, kroppen, rent fysiskt, kanske tror att det är "fara" och ställer in sig på "försvar" rent fysiskt o kemiskt alltså, därmed att hjärtat bankar mycket fortare, blodet åker formel 1 race inne i kroppen... så kroppen är på hel-spänn, och därför får man stora pupiller..

Och kom nu ihåg, att detta är ingen fakta alls, jag är inte full, jag är inte hög, utan det här var bara en grej jag tänkte på nu när ni tog upp frågan, finns ingen fakta i det alls, mycket möjligt att jag är ute o cyklar.... I dont care, det är fortfarande min tanke....

Och om det visar sig att jag mot förmodan skulle ha rätt angående detta, så har jag patent på den!

grovt förkortat::::::::: Alltså, eftersom man oftast får stora pupiller av speed droger, så kanske det beror på att kroppen tror att det är "fara" eftersom hjärtat bankar på i hundra åtti, exakt som man springer ifrån en fara, eller är mitt innuti en fara, och därför är kroppen på hel spänn (även fast vi njuter av det) och gör att man är alert, och inte somnar, och utvidgar puppilerna till max så ögat är mer på alerten och kan ta in mer information och snabbare...

Tänker på, att vi människor var ju "jägar människor" för flera túsen år sen, när vi var ute och jagade, det är därför vi har hår på kroppen, från den tiden... och då kunde man ibland bli anfallen av något konstigt djur, och då blir ju kroppen inställd på försvar.... hjärtat pumpar fort som fan, ögonen blir stora, man är på alerten och är medveten om vad som händer ommkring en...

Eller likadant när man är i bråk, hjärtat bank bank hundra åtti (orkar inte skriva), adrenalin och blod kör rally i kroppen, ögon snurrar runt letar fara... blablalba

Okey, anyone that gets my point?
Citera
2011-01-27, 15:40
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
De flesta centralstimulerande och/eller hallucinogena droger brukar få pupillerna att bli större... Undrar om det finns något naturligt tillstånd som får pupillerna att växa (förutom mörker då)...

Vet inte hur jag vet men när man ser någon man tycker om (förälskad i) så vidgas pupillerna för många.
Citera
2011-01-27, 15:42
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Jag får också stora pupiller av Benzodiazapiner eller Z-analoger och jag vet många andra som reagerar så med. En av mina pupiller är alltid lite större än det andra.
Citera
2011-01-27, 15:51
Medlem
Tjacktorskens avatar
Droger som gör dina pupiller större: LSD, Svamp och de flesta andra hallucinugena(Stavning?) droger. Mina pupiller blir sjukt stora på psykadelia.

Centralstimulerande medel; Amfetaminer av all dess slag och Kokain. MDMA och en hel lista med släktingar till MDMA exempelvis methylone.

Sen vet jag att psykofarmaka så som SSRI/SNRI och sån skit kan ge gigantiska pupiller.

GBL och GHB ger iallafall mig skitstora pupiller, konstigt med tanke på att detta är en downer.

Men Benso och dess släktingar, alkohol, opiater/oider och Kratom gör mina pupiller jättesmå
Citera
2011-01-27, 15:58
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Sen vet jag att psykofarmaka så som SSRI/SNRI och sån skit kan ge gigantiska pupiller.

Efexor/Venlafaxin fick jag jättestora pupiller av! Jag såg inte klok ut!
Citera
2011-01-27, 16:03
Medlem
Tjacktorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Efexor/Venlafaxin fick jag jättestora pupiller av! Jag såg inte klok ut!

Samma här! Alla var helt övertygade om att jag tog amfetamin. Fick en pain in the ass på boendet jag var på, fick hela tiden lova att kissa i koppen.
Citera
2011-01-27, 17:08
Medlem
Psykotons avatar
Det är det parasympatiska nervsystemet som ligger bakom, och anpassar pupillstorleken till ljuset. Sen så är det en massa andra faktorer som ligger bakom pupillstorleken, adrenalin i samband med stress eller upphetsning ger stora pupiller, medan andra signalsubstanser och endorfiner gör pupillerna mindre när man känner sig lugn och trygg.

Jag har riktigt svår kronisk smärta, och vid smärttoppar så blir pupillerna stora som tefat, men minskar till normalstorlek när jag tagit någon opioid. Har ännu inte lyckats få knappnålspupiller efter att jag tagit opioider...
Citera
2011-01-27, 19:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Droger som gör dina pupiller större: LSD, Svamp och de flesta andra hallucinugena(Stavning?) droger. Mina pupiller blir sjukt stora på psykadelia.

Centralstimulerande medel; Amfetaminer av all dess slag och Kokain. MDMA och en hel lista med släktingar till MDMA exempelvis methylone.

GBL och GHB ger iallafall mig skitstora pupiller, konstigt med tanke på att detta är en downer.

Men Benso och dess släktingar, alkohol, opiater/oider och Kratom gör mina pupiller jättesmå

Samma här får också skitstora pupiller av GBL/GHB o Efexor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in