men nälla nååån dååå

man får inte stora pupiller Enbart för man proppar i sig droger.... alltså... rent kemiskt, vad det är som får pupillerna att bli stora, är något ämne som får "pupill-musklerna/nerverna???" att dra ihop sig så att pupillerna blir lika stora som julians morsas röv...
En liten TANKE:
Lixom när det är mörkt ute, får man jävligt stora pupiller... som ni redan vet om... och just av "speed" droger så får man stora pupiller, kanske har något med detta att göra: Att kroppen blir så speedad, mycket adrenalin eller dylikt, som gör att kroppen blir inställd på "Försvar", så man är vaken, pigg och alla reflexer på topp trimm, därför måste även ögonen vara uppe, så då får man stora pupiller... Alltså, kroppen, rent fysiskt, kanske tror att det är "fara" och ställer in sig på "försvar" rent fysiskt o kemiskt alltså, därmed att hjärtat bankar mycket fortare, blodet åker formel 1 race inne i kroppen... så kroppen är på hel-spänn, och därför får man stora pupiller..
Och kom nu ihåg, att detta är ingen fakta alls, jag är inte full, jag är inte hög, utan det här var bara en grej jag tänkte på nu när ni tog upp frågan, finns ingen fakta i det alls, mycket möjligt att jag är ute o cyklar.... I dont care, det är fortfarande min tanke....
Och om det visar sig att jag mot förmodan skulle ha rätt angående detta, så har jag patent på den!
grovt förkortat::::::::: Alltså, eftersom man oftast får stora pupiller av speed droger, så kanske det beror på att kroppen tror att det är "fara" eftersom hjärtat bankar på i hundra åtti, exakt som man springer ifrån en fara, eller är mitt innuti en fara, och därför är kroppen på hel spänn (även fast vi njuter av det) och gör att man är alert, och inte somnar, och utvidgar puppilerna till max så ögat är mer på alerten och kan ta in mer information och snabbare...
Tänker på, att vi människor var ju "jägar människor" för flera túsen år sen, när vi var ute och jagade, det är därför vi har hår på kroppen, från den tiden... och då kunde man ibland bli anfallen av något konstigt djur, och då blir ju kroppen inställd på försvar.... hjärtat pumpar fort som fan, ögonen blir stora, man är på alerten och är medveten om vad som händer ommkring en...
Eller likadant när man är i bråk, hjärtat bank bank hundra åtti (orkar inte skriva), adrenalin och blod kör rally i kroppen, ögon snurrar runt letar fara... blablalba
Okey, anyone that gets my point?