2011-01-04, 20:20
Medlem
Tjena.
Jag var dessvärre på en liten ö i Thailand på nyårsafton och fick därför inte tag på några fyrverkerier .
Eftersom jag är sjukt smällarkåt så blir jag nu när jag är hemma jävligt sugen på att få smälla lite smällare och skjuta upp lite fyrverkerier. Så min fråga lyder: var kan man egentligen få tag på sådant, nu efter nyår? Jag vill helst inte köpa från något annat land än Sverige. Affärerna ska som rubriken lyder ligga i Stockholm.
Citera
2011-01-04, 20:26
Medlem
fantomen90s avatar
Skulle nästan kunna tro att alla affärer ställt undan allt sådant. Det du skulle kunna göra är att gå till en affär och fråga om dom har smällare kvar i lagret som du skulle kunna fö köpa
Citera
2011-01-04, 20:27
Medlem
CMasters avatar
Jag kan ha fel men jag har fört mig att det bara är tillåtet att sälja fyrverkerier mellan vissa datum, och nu borde då vara efter sista datumet. Om jag nu har rätt så behöver du hitta en privatperson som har över.
Citera
2011-01-04, 20:27
Medlem
FreakPlay.Kimpos avatar
Annars får du vänta te påsk! de brukar alltid sälja smällare te påsk av någon anledning, iaf i småland där ja bor (y)
Citera
2011-01-04, 20:28
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMaster
Jag kan ha fel men jag har fört mig att det bara är tillåtet att sälja fyrverkerier mellan vissa datum, och nu borde då vara efter sista datumet. Om jag nu har rätt så behöver du hitta en privatperson som har över.

Är ganska säker på att det har ändrats som man kan få sälja året om. Har i alla fall en butik i närheten som säljer året om.
Citera
2011-01-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen90
Skulle nästan kunna tro att alla affärer ställt undan allt sådant. Det du skulle kunna göra är att gå till en affär och fråga om dom har smällare kvar i lagret som du skulle kunna fö köpa

Oj! Snabbt svar.

Aa, det skulle ju kunna gå. Har kollat in Svea fyrverkeriers hemsida och upptäckte att de har året om-butiker. Problemet är att den närmaste ligger i solna, och dit orkar jag ju inte släpa mig...
Citera
2011-01-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Är ganska säker på att det har ändrats som man kan få sälja året om. Har i alla fall en butik i närheten som säljer året om.

Och du bor i?
Citera
2011-01-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMaster
En affär här i norrköping där jag bor säljer smällare året om. Dock mer på nyår och påsk.
Citera
2011-01-04, 23:31
Medlem
Det finns INGA lagliga butiker som säljer SMÄLLARE varken före eller efter nyår!! Smällare har varit förbjudet i flera år och det borde väl du veta som är så smällarkåt!?

För fyrverkerier finns det hur många som helst om du t.ex kollar på leverantörernas hemsidor, Svea stores var ett bra förslag som du redan fått. Hoppas din mamma ställer upp på att handla ut till dig.
Citera
2011-01-04, 23:33
Medlem
The foxs avatar
http://www.mc-boden.se/

Fast den kanske ligger för långt bort? Priserna är väl inget att hurra över direkt, heller, men om du absolut måste ha fyrverkerier finns de iallafall.
Citera
2011-01-04, 23:33
Medlem
Smällare blev förbjudet år 2002.
Citera
2011-01-05, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Det finns INGA lagliga butiker som säljer SMÄLLARE varken före eller efter nyår!! Smällare har varit förbjudet i flera år och det borde väl du veta som är så smällarkåt!?

För fyrverkerier finns det hur många som helst om du t.ex kollar på leverantörernas hemsidor, Svea stores var ett bra förslag som du redan fått. Hoppas din mamma ställer upp på att handla ut till dig.

Äru dum eller?
Kolla in på sveas året runt butiker, dom säljer alltid smällare, be morsan läsa bättre åt dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in