Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-23, 21:02
  #1
Medlem
Tjena alla fb gamers.

Har lirat dawn of war ganska länge. Fixade nyss tvåan och chaos rising. Men i tvåan pratar de en del om "Kronus" planten man är på i Dark crusade. O det är ju värsta hemligheten, jag ahr klarat ut dark crusade men fann inget speciellt med det. Fattar bara inte varför Davian Thule och Thaddeus säger i 2an " The secrets of kronus shall not pass my lips"

Kan nån förklara vad som pågår lol
Citera
2010-11-24, 01:36
  #2
Medlem
i.s avatar
''Captain Thule was under orders from the Chief Librarian of the Chapter to purge the planet, having been told that there were sacred relics from the Chapter's mysterious early years on Kronus and these could not fall into the hands of heretics or aliens.''

http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Kronus
Citera
2010-11-24, 12:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.
''Captain Thule was under orders from the Chief Librarian of the Chapter to purge the planet, having been told that there were sacred relics from the Chapter's mysterious early years on Kronus and these could not fall into the hands of heretics or aliens.''

http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Kronus


Så "The secrets of kronus" är att thule tvingades slåss mot en annan space marine "faction".. ungefär xD?
Citera
2010-11-25, 02:51
  #4
Medlem
i.s avatar
Nej, så som jag har förstått det så är det på Kronus som Bloodravens har sin ''recruitbase'' dessutom att det finns massa information om deras hemliga förflutna som de inte vill ska hamna i andras händer. But then again, jag är inte någon expert på warhammervärldarna men jag vet dock att det finns sjukt mycket story om det hela. Om jag inte minns fel skall det finnas flera böcker om det hela dessutom, menar inte kronus utan varhammervärldarna. Du kan ju alltid hoppa in på warhammerswikipedia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback