• 8 025 online
  • 1 138 865 medlemmar
  • 58 993 480 inlägg
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-11-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Hurtigs överklagan har blivit offentlig. Vad säger ni om Hurtigs argument? Bra eller dåligt?

Tycker mig se ett mönster i Hurtigs agerande. Den amatörmässiga framtoningen och vädjan om att förstå hans klient kan vara en medveten strategi. Ett försök till att göra JA till en vanlig kille som är missförstådd, snarare än en megakändis med massa pengar och kändisadvokater. Kan till och med vara så att Hurtig inte valt denna strategi själv, vem vet.

Frågar man mig så är jag tveksam. Lite mer anfall i försvaret hade jag nog velat se; lite svårt att framhäva hur absurda anklagelserna är om man inte slår näven i bordet.
Citera
2010-11-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizoiden
Feministligan måste ha börjat fundera på allvar över vad de gett sig in på nu. Det är lätt att man blir naiv av hur media i sverige fungerar, här kan man "ligga lågt" och stormen blåser snabbt förbi. Internationellt, och i sociala medier, ser det lite annorlunda ut.

Kan nog vara så att alla inblandade (förutom stolpskottet Borgström) smått börjat ana att det inte kommer bli någon "Watergate"-affär av detta, utan att de kommer gå till historien som ett gäng dårar som försökt koka soppa på en sprucken kondom.

Ett jävligt bra försök har de gjort, men det krävs lite mer för att fälla storvilt i den här klassen. Killen är stark kandidat till TIME's "person of the year": http://www.time.com/time/specials/pa...028733,00.html

Även om han skulle bli fälld så har de ett, om möjligt, svårare jobb i att övertyga folk om att det inte rör sig om en vanlig kändis-rättegång där alla iblandade ljuger. Assange kommer oavsett utgång inte att bli en ny "Tiger Woods". Otrohet kan nämligen få sponsorer att backa, men att man knullat lite groupies, eller till och med horor är mer ett bevis på att man inte är homo.

I Sverige gäller dock lite andra regler, lätt att bli en bricka i genus-spelet. Är nog klokt av JA och hans advokater att undvika svensk mark i den mån det är möjligt.

Vet inte var jag läst det, men det stod att stora människorättsorganisationer står beredda i bakgrunden att förhindra varje utlämning till USA, om Sverige skulle komma på denna stupida tanke. Vi får inte glömma att dessa org. har hjälpt WL att vinna över 100 legala tvister mot mäktiga & rika fiender under de senaste 2-3 åren, allting helt gratis.

Det skulle verkligen bli kul att se hur alla dessa proffs kommer hit och trycker ner den fula bitchen Ny. Hon tycks ju inte vara så massmedial.
Citera
2010-11-23, 17:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Carina Rydberg skrev bara för några dagar sedan en förvirrad artikel om Assange, som inte mynnade ut i något alls:
Julian Assange: En fallen ängel?

Det gav henne blodad tand, så bara två dagar efter att hon redigerat färdigt den på Newsmill har hon en ny artikel. Denna gång har hon lyckats få till en massmedial 'vinkling':
Julian Assanges försvarare från helvetet

Hennes argument är en variant av att man inte ska granska kvinnor för de är stackars offer.
"Jag tänker inte ta ställning i skuldfrågan - för den vet jag inget om - men det är obehagligt att se hur namnen på de två anmälarna figurerar på nätet, och hur man gör sitt bästa för att misstänkliggöra dem, exempelvis med exempel från vad en av dem skrivit på sin blogg långt innan hon träffade Assange."

Med tanke på hur kvalificerat man gräver i tex denna tråd, så framstår hennes hysteriska formuleringar som ren bullshit, men alltid gör det någon tokfeminist glad:
"Nätet har blivit scen, på vilken man håller en alldeles egen rättegång - och i just våldtäktsmål som detta är det anmälarna som får stå till svars.

Den sortens debatt är inte ens värd namnet. Att kalla den kvinnofientlig är en underdrift. Den är människofientlig, och utgör däremot ett hot mot det WikiLeaks värnar om mest: Sanningen."
Citera
2010-11-23, 17:22
Medlem
Callass avatar
Flashbackhataren Carina Rydberg har skrivit på Newsmill:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/...-fr-n-helvetet

Publicerad: 2010-11-23, Uppdaterad: 2010-11-23

"Innan Assange ens har hunnit till Sverige för att bli förhörd, innan ett rättegångsdatum ens har spikats - så tycks många ha bestämt sig för att det är CIA och feminismen som bär skulden för att detta har hänt. Nätet har blivit scen, på vilken man håller en alldeles egen rättegång - och i just våldtäktsmål som detta är det anmälarna som får stå till svars. Den sortens debatt är inte ens värd namnet. Att kalla den kvinnofientlig är en underdrift. Den är människofientlig, och utgör däremot ett hot mot det WikiLeaks värnar om mest: Sanningen."

Tvåa på den pucken!
Senast redigerad av Callas 2010-11-23 kl. 17:29.
Citera
2010-11-23, 17:23
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Välskriven blogg angående "affären"
http://stenudd.blogspot.com/2010/11/...de-kondom.html
Citat:
But The Mail on Sunday has managed to obtain copies of the women’s police statements, which are made available to the media in Sweden.

Meh, jag vet inte. Mail citerar en källa som inte existerar. Det har aldrig publicerats "copies of the women's police statements". Det Mail skriver kan lika gärna vara desinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
STFU shill. Assange blev uthängd först. Jag förväntar mig att du ringer samtliga svenska medier imorgon och läser upp den där posten men byter ut AA och SW mot JA. Eller är det bara VI här på FB som ska knipa käft?

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
edit: ska sluta svara dig kom jag på, du försöker få oss att byta fokus i tråden. Antagligen har vi berört något känsligt på de senaste 5 sidorna.

Trollets enda intresse i tråden hittills är att försöka övertyga läsarna om att "konspirationer" (d.v.s. allt som avviker från vad man kan läsa i PK-media) alltid är falska samt, och det är huvudsyftet, att få tråden att tycka att AA är ett helgon alt. totalt oskyldig, missuppfattad och allmänt snäll.

Trollet verkar ha en personlig relation till AA.

Citat:
Ursprungligen postat av Ungargsvartman
Jag drog slutsatsen att han inte var anhållen när han lämnade Sverige via Arlanda för isåfall borde Arlandapolisen ha tagit honom i förvar. Möjligt att han ändå var anhållen och att det skedde en miss?

Din slutledningsförmåga matchar inte din attityd. Du klagar på obetydliga grammatiska fel hos andra som postar medan du själv spekulerar vilt om saker du inte har belägg för. Är det rätt vecka för gnäll och fel vecka för analytiskt tankearbete månne?

Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Kan det här vara en försmak om vad som komma skall. "War criminals" leak strikes at heart of Israeli society http://www.redress.cc/palestine/plarudee20101123

Intressant.
---

Tidigare har det annonserats från WL att nästa släpp kommer handla om Ryssland, Kina etc. men nu verkar det vara mer dokument relaterade till Irak. Möjligen får vi läsa mer om Iran's inblandning i Irak.

Läs denna referens om den militära uppbyggnaden som sker runt Iran just nu. Det dröjer inte länge förrän man samlat hop en enorm slagstyrka runt Iran. Det enda som saknas är en tillräckligt bra anledning att anfalla Iran att säljas till allmänheten i USA och de runt 15-20 NATO-länder som blir inblandade.

Tillbaks till SW

Citat:
If we are going to look at Woman A's motives, why not focus on Woman B's strange story as something more complex than just a geek groupie with a crush?'
Senast redigerad av ErrorFlynn 2010-11-23 kl. 17:40.
Citera
2010-11-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Carina Rydberg skrev bara för några dagar sedan en förvirrad artikel om Assange, som inte mynnade ut i något alls

Ingen aning om vem hon är, och det är kanske bäst att jag aldrig får veta. Tala om att JA var på fel plats vid fel tillfälle, jag syftar på Bjästa-parallellerna som dras (mycket annat har de nog inte för att styrka sin skeva världsbild där anmälare jagas av dödsnazister på nätet).
Citera
2010-11-23, 17:32
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizoiden
Ingen aning om vem hon är, och det är kanske bäst att jag aldrig får veta. Tala om att JA var på fel plats vid fel tillfälle, jag syftar på Bjästa-parallellerna som dras (mycket annat har de nog inte för att styrka sin skeva världsbild där anmälare jagas av dödsnazister på nätet).

Carina Rydberg:
https://www.flashback.org/t1147036
Citera
2010-11-23, 17:33
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carina Rydberg

"Jag tänker inte ta ställning i skuldfrågan - för den vet jag inget om - men det är obehagligt att se hur namnen på de två anmälarna figurerar på nätet, och hur man gör sitt bästa för att misstänkliggöra dem, exempelvis med exempel från vad en av dem skrivit på sin blogg långt innan hon träffade Assange."

"Nätet har blivit scen, på vilken man håller en alldeles egen rättegång - och i just våldtäktsmål som detta är det anmälarna som får stå till svars.

Den sortens debatt är inte ens värd namnet. Att kalla den kvinnofientlig är en underdrift. Den är människofientlig, och utgör däremot ett hot mot det WikiLeaks värnar om mest: Sanningen."

Det sorgliga är att om nätet kommit 10 år tidigare så hade nog Quick inte dömts.

Sanningen är ett hot mot sanningen?

Orwell skrattar i sin grav
Citera
2010-11-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Flashbackhataren Carina Rydberg har skrivit på Newsmill:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/...-fr-n-helvetet

Publicerad: 2010-11-23, Uppdaterad: 2010-11-23

"Innan Assange ens har hunnit till Sverige för att bli förhörd, innan ett rättegångsdatum ens har spikats - så tycks många ha bestämt sig för att det är CIA och feminismen som bär skulden för att detta har hänt. Nätet har blivit scen, på vilken man håller en alldeles egen rättegång - och i just våldtäktsmål som detta är det anmälarna som får stå till svars. Den sortens debatt är inte ens värd namnet. Att kalla den kvinnofientlig är en underdrift. Den är människofientlig, och utgör däremot ett hot mot det WikiLeaks värnar om mest: Sanningen."

Tvåa på den pucken!

"Ironiskt nog länkar WikiLeaks Twitter till Flashback"

Ouch, vi måste ha trampat på en öm tå där.

Vi tycks vara en källa till information till alla inblandade.

Carina Rydberg tycks hämta sin inspiration för sina värdelösa artiklar här på FB.
Senast redigerad av flashback979 2010-11-23 kl. 17:39.
Citera
2010-11-23, 17:34
Medlem
ErrorFlynns avatar
Citat:
Expressen.se har tagit del av den tidigare hemligstämplade överklagan av häktningsbeslutet som skickats till hovrätten.

Printscreen, or it didn't happen.
Citera
2010-11-23, 17:50
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorFlynn
Printscreen, or it didn't happen.

Expressen.se har tagit del av den tidigare hemligstämplade överklagan av häktningsbeslutet som skickats till hovrätten.

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...-tid-att-komma

Citat:
Till överklagan finns ett dokument bifogat. Det har tidigare varit hemligstämplat, men delar av hemligstämpeln har nu släppts av rätten.
Där argumenterar Assanges svenske försvarare Björn Hurtig för att häktningen ska hävas

Vaddå, det är väl inte så konstigt?
Och "tagit del av" betyder inte ens att de nödvändigtvis har dokumentet själva.
Citera
2010-11-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Carina Rydberg:
https://www.flashback.org/t1147036

Haha, kollade mot bättre vetande upp den där Carina lite snabbt. Måste svida att ha detta på sin wikipedia-sida:

Citat:
När Rydberg misstänkte att hennes kritik mot Pirate Bay var orsaken till hennes datorproblem skickade hon ett massmail till gruppen "Författare" på Facebook[1] och lämnade in en polisanmälan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Carina_Rydberg

Kolla förresten in handlingen hon skrivit till filmen Svart Lucia:
Citat:
Filmens huvudperson är Mikaela Holm, som går på gymnasiet södra latin och är attraherad av sin manliga svensklärare. Vid en uppsatsskrivning där ämnet får väljas fritt skriver hon en erotiskt laddad berättelse som är tydligt adresserad till läraren själv. Denne rättar uppsatsen och ger Mikaela bra betyg men kommenterar inte uppsatsen i övrigt.

Med tiden ökar Mikaelas besatthet och hon börjar spionera på läraren. Hon upptäcker då att denne förverkligar sina sexuella fantasier med olika kvinnor på ett sätt som kusligt påminner om detaljer i Mikaelas uppsats. Mikaela väljer då att skriva ytterligare en uppsats som hon smugglar ner i lärarens portfölj. Kort därefter upptäcker hon att läraren förverkligar även de sexuella utsvävningar som beskrivs i denna uppsats, fast med en annan kvinna.

Med tiden börjar underliga och stundtals bisarra och skrämmande händelser äga rum på skolan. En katt Mikaela brukar kela med hittar hon och någon som heter Sandra halshuggen i bilogisalens skåp. Ett uppstoppat foster hänger i Mikaelas skolskåp och rektorn slår larm på skolan men han vet inte att hela tiden tycks dessa händelser vara riktade mot Mikaela.

Kärringen har uppenbart paranoida drag, och storhetsvansinne
Lite offtopic ja vet, men om folk följer detta internationellt förtjänar de all info de kan få om vad det är för galningar som hejar på den här utvecklingen.
Citera