• 26 895 online
  • 1 179 395 medlemmar
  • 60 898 737 inlägg
  • 1
  • 2
2010-11-08, 19:52
Medlem
avgns avatar
Grafiken påminde mig om Borderlands
Citera
2010-11-16, 14:14
Medlem
Jag köpte föregångaren Tony Hawk Ride i våras. Då var brädan färdigutvecklad, men spelet som följde med (Ride) var en stor flopp enligt alla. Jag har inte testat det nya spelet så jag kan bara berätta lite om hur det var att spela med ride.

Jag har själv åkt skateboard i en massa år och det märks direkt att skateboardåkare (Tony Hawk) har varit med och utformat den. Fotplaceringen och rörelsetänket för att göra de olika fliptricken känns samma som på vanlig skateboard. Dock blir det helt galet i huvudet när man istället för att titta ned på brädan kollar in i en skärm när man ska utföra tricken. Det resulterar ofta i att man vinglar och tappar balansen titt som tätt i början. Så det blir en utmaning i sig att bara stå kvar på brädan. Lagget i Ride var under all kritik. Men jag hoppas de har fixat det inför Shred.

Själva banorna kändes lite si och så. Att ha den här känslan över att streetskata infinner sig inte riktigt. Det blir mer som att köra downhill. Att köra vertramp känns mer närmare verkligheten. Vilket inte är så konstigt med tanke på att Tony Hawk är vertåkare främst. För att göra handplants och grabs så utnyttjar man sensorerna genom att böja sig ned och täcka för med handen. Det blir ganska svettigt till slut. Vilket är bra om man är ute efter att röra lite på sig.

Jag tror att Tony Hawk lämpar sig bäst som ett "partyspel" med ett par polare. Man skrattar åt den som står på brädan och flaxar, samtidigt som någon som aldrig åkt skateboard förut kan råka göra de svåraste tricken direkt. Är det som att åka skateboard då? Både ja och nej. Utmaningen finns där precis som på riktig skateboard. Men det är ingen simulator precis. En skön avkoppling med ett par vänner när man har lite energi kvar i kroppen är vad det är bäst lämpat som.
Citera
2010-11-16, 14:24
Medlem
Spadess avatar
Tony hawk 2 till ps1 är en utav de bästa spelen som har gjorts och de kommer ej att överträffa spelkänslan i det spelet någonsin!
Citera
  • 1
  • 2