Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-01, 18:25
  #241
Medlem
Mariesthlms avatar
Jag gillar inte lidel`s varor, som är av sämre kvalitet. Jämför det med flygplansmat...
Jag handlar på Willy`s eller Vivo, för de är bra och ganska billiga!
2010-09-01, 18:25
  #242
Medlem
fraess avatar
Jag handlar där väldigt sällan, och det är för att det är trashigt och deras bredaste och kvalitetsmässigt bästa produktsegment är onyttigheter som kex och glass, vilket i sig också är trashigt. Men det värsta av allt är deras fula förpackningar med skrattande tyska familjer och egna märkesnamn. Dulano (bla skinka), McKennedy (glass?) FRESHONA (wtf?) och mineralvattnet "FREEWAY" och allt vad det heter. Iofs så har jag skrattat ganska mycket åt namnen, men det är ju bara första gångerna. Dom har nåt så jävla fult märke på sylt jag inte minns. Någon?
2010-09-01, 18:25
  #243
Medlem
Fas12s avatar
Handlar alla grejer jag kan på LIDL, resten jag inte kan köpa på LIDL/eller saker jag inte vill köpa på LIDL handlar jag på ICA istället.

Sparar lätt några hundringar i månaden på det!
2010-09-01, 18:26
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Fan ni är ju helt sjuka här vem fan handlar på LIDL för att spara några tior i månaden ? alla ska ha bra grejer när det gäller alt förutom vad vi stoppar i oss då ska det vara den billigaste skiten...

När man har barn så sparar man lätt tusen skattade kronor per månad genom att åka till
Lidl och Netto, istället för bara utsugarna på Ica Maxi. Tusen skattade kronor, det är inget
man spottar på. Varför ska jag bidra till att mångmiljonärerna som är butiksägare till ICA Maxi
ska bli ännu rikare helt i onödan?


Kolla mitt inlägg i spoilern, jag undviker vissa grejor på Lidl och Netto. Jag får tag i bra råvaror ändå,
men bortsett från råvarorna så är det jävligt dumt att handla t.ex. plastpåsar för dubbla priset
på Ica, inte sant?


Citat:
Jag var skeptisk när lidl kom med sina jävla skitkassor som de sa var standard i europa (jaså har inte sett dom någonannastans i europa) upp med varorna på ett band sen ner med skiten igen i vagnarna vad gör man då om man handlat mkt jo får springa fram och tillbaka mellan bandet och kassa för att ösa ner skiten i vagnen sen bort till den berömmda packzonen.

Sen verkar det bara finnas en massa jävla läsk och godis inget annat vettigt,

bara det att de hade mjölk som var 1krona billigare än tex skånemejerier gjorde mig arg (pgr av den kördes med lastbil hit ca 300mil) det som gjorde mig ännu mer förbannad var att blattarna köpte det och skiter således i alla lokala bönder och miljön.

men vad kan man förvänta sig av blattar och WT, detta gör mig arg än idag även om de slutat med det,

kort sagt en bajsbutik som jag inte tycker är specielt mkt billigare än valfri ICA och Coop.

nä en skitbutik som jag undviker hoppas de gör konkurs.

OBS gar lidl många chanser innan jag gav upp, sen var det inte ett reportager för några år sedan där de inte kunde identifiera 10% av det som fanns i just LIDL köttfärs ?

Nä, bra att det finns alternativ till ICA Maxi. Så jävla dyrt, utan att man får något extra för det.
Ja, det är klart. Tycker man det är fint att säga att man åker till ICA Maxi istället för Lidl, ja för
sådana osäkra människor kanske det kan vara värt det.
2010-09-01, 18:29
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det är den "färska" som ligger i kyldisken jag menar.

http://www.imagehost.se/images/izogwqtr.gif

Och ja, den är verkligen grymt god för att vara helfabrikat; inget av de märkena som finns på Coop eller ICA (Dafgårds etc) kan mäta sig med den.

Självklart så slår den ju inte hemmalagad lasagne, men är ett klart köpvärt alternativ när man är lat.

Bra tips, ser riktigt gott ut. Ska jag inhandla nästa gång jag är där
2010-09-01, 18:32
  #246
Medlem
Handlar inte på LIDL då de behandlar sina anställda som skit. Plus att det är riktigt unket där jag bor vilket gör att man istället går till ICA, konsum eller hemköp som alla ligger inom 500 meter. Det enda LIDL har bättre än andra är deras kvarg.
2010-09-01, 18:33
  #247
Avstängd
Blackhammers avatar
Jomen visst går människor til Lidl men de är ju bara invandrare o låginkomst. dock god glass med äckliga chokladbitar i och tysk etikett för ett jävla pris.

Neh, handla på Coop om de ska va mycke o småhandla lite på ica. De e va ja tyckr...
2010-09-01, 18:35
  #248
Medlem
handlar det mesta på lidl. går till hemköp ibland men tappar köplusten när allt är minst 5-10kr dyrare per produkt. Varför ska jag gynna någon fet hemköps ägare som blir mångmiljonär för hutlösa priser på mat
2010-09-01, 18:43
  #249
Medlem
cirkuspoliss avatar
Lidl på orten i norrland där jag bott, har klart billigast och bäst frukt å grönt i den stan. Det övriga sortimentet är som förväntat men va fan det är ju billigt. Folkölen på Lidl är förövrigt de bästa, de där på flaska.

En makaber skillnad att gå på Lidl där och här i söder dock.
2010-09-01, 18:46
  #250
Medlem
sossehakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, sossar handlar på Coop. En äktsvensk socialdemokrat kan väl inte gynna något annat än kooperativet?
det har du rätt i, han måste vara neger/turk/arab/zigenare eller någon annan hårig krabat
2010-09-01, 18:47
  #251
Medlem
det är ju dock värt att köpa kvargen på lidl
2010-09-01, 18:51
  #252
Medlem
Karmans avatar
Grejen är att Lidl ofta har mycket bättre kvalitet på sina varor, jämfört med ICA, Coop etc. Särskilt deras egna varor, är ibland väldigt billiga, men bättre. Exempel på detta är Yoghurt, Sylt, Öl, Ost, Korv, Glass (särskilt glass! Extremt mycket godare än den "svenska varianten") etc etc

När det gäller mjölk så är det Arla eller Skånemejerier, fast annan förpackning och lägre pris..

Man slipper också tjafsa med kundkort och rabattkuponger. Allt är billigt från början. Dessutom tycker jag det är ett något lägre tempo där, folk som handlar är mer relaxade (beror kanske på att det är invandrade socialbidragstagare som har hela dan på sig ) och personalen brukar vara trevlig.

Tycker alltså på det stora hela att Lidl är helt OK!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback