• 5 591 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 576 426 inlägg
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-26, 23:49
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen

Vad är det för handlingar som Assange har gjort som du summerar? Du ger ju sken av att veta det.

Exakt. Det är väldigt mycket tassa på tå runt den heta gröten. Lägg upp allt på bordet nu, vad var det för "fasansfulla" saker som var på den "värsta högstadienivån" ??? Det skulle bli mycket enklare att diskutera med en klarsynt, insiktsfull och objektiv redogörelse för vad som egentligen hände. Ni har faktiskt ingenting att förlora på att säga det rakt ut. Jag skulle snarare säga att det bara är kontraproduktivt att hålla på det längre...
Citera
2010-08-26, 23:50
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aeaeaeaea
Jag har inte bekräftat något.

Du skrev en målande beskrivning av hur T20 skulle försonas med Assange, bara han STD-testade sig. Om du inte menade att det var så det gick till, varför skriver du det då? Du får väl bestämma dig. Hände det så, eller hände det inte så?
Citera
2010-08-26, 23:50
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcfrog
114 namn
Jag har 135.
Kan inte hitta de felande så här kommer rubbet:
Välj ett namn, oddsen är max 1/135 att det är en falskanmälare, så det är nog inte så farligt att passera revy här.
Citera
2010-08-26, 23:53
Medlem
the saints avatar
Citat:
Sedan starten har jag stått på de utsatta kvinnornas sida i det här fallet på grund av den berättelse de lämnat, inte för att deras besök på polisstationen resulterade i en anmälan om våldtäkt. Förstår du vad jag menar?

Faktum är att de lämnar polisstationen och har anmält JA för våldtäkt. Detta är slutresultatet.
Faktum är att detta var grovt felaktigt. De visste om det.

Stå du på deras sida om du vill, men det måste kännas väldigt ensamt och dessutom lite kymigt att veta med sig att behöva framstå som en komplett idiot.
Citera
2010-08-26, 23:53
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennek
Snälla, kan vi inte slippa luder-grejen? Om vi bortser från om man tycker det är smaklöst så är det i varje fall irrelevant. Skulle också bli jätteglad att slippa Assman och skitstövel som begrepp på andra sidan, om det nu skapar en känsla av balans?
Håller med 100%
Citat:
Ursprungligen postat av Fennek
I övrigt håller jag med dig, åtminstone vad gäller AA. Men även T20 (eller är det T26 numer?) är vuxen nog att ta ansvar för vad hon gör och säger.

Absolut, men T20 verkar vara en vanlig okänd svensk tjej, tillbakadragen med få intressen. Jag tror inte det var någon större match för AA att få henne så pass uppjagad att polisen bakom disken fick intrycket att hon blivit våldtagen, men fortfarande var alltför chockad för att säga det rakt ut.

Jag tror AA visste, genom sin bakgrund, precis vad hon skulle säga och inte säga. T20 har antagligen aldrig haft med polisen att göra förr, har ingen erfarenhet från politik, etc, etc...

Hon var en lätt match.
Citera
2010-08-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Anna Ardin, nu känd även i Italien!

Anna Ardin ha accusato Juliane Assange per vendetta‎ (Ni hajjar utan att ens behöva kunna Italienska va? Vendetta!)
http://web20.excite.it/anna-ardin-ha...ta-N50715.html

Snabb översättning:

och så vidare.

Nån som kan Turkiska?

http://www.hurriyet.com.tr/dunya/15637608.asp?gid=373

En grej är ju lite festlig OCH avslöjande .... att media runt om i världen INTE ÄR PÅ FÖRHAND kompis med Anna Ardin .... de har inte hunnits förberedas och preppats via info monopolet Anna Ardin som ju skedde under Fredag och Lördag till Svensk media. När de upptäcker att något är fel i ursprungsstoryn så byter de fot bra mycket snabbare än vad Annas kompisar (pressekreterare som hon är) i lilla ankdammen Sverige gör .... för "kompisarna" i Svedala har redan i Lördags lämnat sina lojaliteter till Anna Ardin....... men hon är inte pressekretare utanför Sverige gränser ... där är hon blixtsnabbt feminist-vendetta-kvinnan

Är det inte kul att se hur duperad Svensk gammel-media har varit

Det är just det här som är flashback ... INGEN kan vara bästa kompis med redaktören på flashback ... INGEN kan vara bästa polare med den enda journalisten på flashback som har mutat in monopolet på storyn.... INGEN ...... därför läcker sanningen ut mittemellan alla flashbacks troll inlägg ..... många har försökt att dränka budskap på flashback ... men det går ej .... man använder bara ignore-knappen och så kan de som vill diskutera sinsemellan ..... och så fort en lögn kommer ut i ett inlägg så hugger mängder av flashback-agenter på detta och fullkomligt smular sönder de lögnaktiga inläggen ... medans de inlägg som ej innefattar lögn har lättare chans att klara sig ..... ja ett intressant inlägg på flashback raderas ju aldrig så det går alltid att hitta för någon intressant analytiker.....
Senast redigerad av FulAgent007 2010-08-27 kl. 00:03.
Citera
2010-08-26, 23:56
Medlem
the saints avatar
Citat:
Det undrar jag också, polisen måste rimligtvis haft anledning att sätta den brottsrubriceringen men vad ST-20 resp AA sagt i förhör har jag ingen aning om.

Jag slår vad om att du är övertygad om att det var polisen som själv hittade på brottsrubriceringen. Har jag fel?
Citera
2010-08-26, 23:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Jag har inte bekräftat något. Såhär sa CB:

"Om förundersökningen återupptas vill jag inte att det ska finnas några uppgifter ute, som framför allt Assange kan ta del av."

Alltså borde det, enligt CB, finnas någon slags förhoppning om att förundersökningen kan återupptas (utan implikation om att den ursprungliga brottsrubricering ska vara fortsatt gällande).
Citatet ovan är från samma artikel som ett av det här fallets mest träffande uttryck myntades "Man behandlar inte målsägande på det här sättet".

Att beskriva ST-20 och AA som "luder" passar inte i den här tråden.

Möjligt att din generation kallar dem för Idolgroupie, men i min så är de ena riktiga sprutluder som skekar upp sig för en ytlig bekant så snart de får tillfälle!!!
Att de sedan kokar ihop en anmälan tillsammans är i dina ögon helt OK, men jag ser i stället två luder som snackar ihop sig och vad de ska framföra i sin anmälan.
Om du lyfter blicken en liten aning så kanske du kan se en helhet som börjar utkristallisera sig i stället för att rapa samma djävla dravel i vartannat inlägg.
Det enda vi är överens om är att det finns ett brottsoffer och jag anser att det är JA fallit offer för två sprutluder som av i dag okänd anledning ville ha denna uppmärksamhet riktad mot sig och i synnerhet mor JA. Av vilken anledning vet jag inte i dag, men det lär väl komma fram.
Hoppas själv på att det blir ett mål av det hela så JA har en chans att kunna framföra sin version.
Och för att vi andra ska få ta del av ALLA intima detaljer förståss
Citera
2010-08-27, 00:00
Medlem
aeaeaeaeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Du kan ju alltid ljuga? Det här är ju internet, trots allt... Men din reaktion är intressant, för den tyder på att du är verksam inom politiken på något område. Med tanke på din koppling till Anna Ardin, så är det ju heller inte så himla otroligt. Varför inte bara säga att du tillhör hennes entourage, i någon form?

Jag kan lika gärna vara ytterst icke-verksam inom svenskt politik eller organisationer med politisk ståndpunkt. Kan erkänna - helt ärligt - att jag aldrig mött AA face-to-face.

Citat:
Ursprungligen postat av opensecret
Nä, inget VET. Men om du kollar på AAs personlighet så är sannolikheten att väldigt stor, detta måste du medge. T20 går ju inte att finna vilket tyder på en tillbakadragen människa.

Ja, men just därför värnar jag om ST-20.
AA kan säkert bättre hantera den här typen av konflikter, en del menar ju t om att hon nästan kan ses som tränad (in)för det.

Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Vad är det för handlingar som Assange har gjort som du summerar? Du ger ju sken av att veta det.

Vi har säkerligen redan gått igenom dem tidigare, men för att sammanfatta kan man kalla dem ett slags fridens kränkande - om man vill vara lindrig. Det är inte brottsligt att glida runt på någons pengar, lova någon att höra av sig igen (vilket man sen inte gör) eller att ens finnas tillgänglig (vilket man sen inte är), men de handlingar som ledde till ST-20s kontakt med AA ligger, för att återigen citera en yrkeskunnig (CB - som defacto haft tillgång till förstahandsinformation)

"Det hon har berättat innefattar enligt min uppfattning ett brottsligt handlade från Assange och enligt min bedömning ligger det i gränstrakterna till våldtäkt."

Vi behöver inte riva upp brottsrubriceringsdiskussionen igen, men jag vill bara tydliggöra att någonting begicks som mycket väl skulle kunna uppfattas som ett ganska allvarligt brott - märk väl dock att jag är väl medveten om att i nuläget är alla sådana allvarliga anklagelser avskrivna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Fallets mest träffande uttryck är enbart roande för att det avslöjar vilken inkompetent advokat han är som använder fel term: "målsägande".

Fatta det nu.

Det jag finner så talande med det uttalandet är att det inte bara sammanfattar rättsprocessen, utan även JAs beteende mot - målsägande. Man behandlar inte målsägande på det sättet!
Citera
2010-08-27, 00:03
Medlem
MeMajks avatar
Att Anna Ardin i framtiden kommer att kallas FEMINIST-VENDETTA-KVINNAN känns ju i alla fall som en bra avslutning på kvällen
Citera
2010-08-27, 00:03
Medlem
the saints avatar
Citat:

Att beskriva ST-20 och AA som "luder" passar inte i den här tråden.

Kanske groupies passar bättre? Dock inte så stor skillnad i praktiken.
Citera
2010-08-27, 00:06
Medlem
En våldtäkt ska inte kunna genomföras utan våld. Därav order våldta = ta någon med våld.

För att en kvinna ska vara våldtagen måste hon ha gjort allt i sin makt för att inte låta detta ske. Har kvinnan inte kämpat emot är det ingen våldtäkt. Om lagen ser annorlunda är det inte konstigt att Sverige toppas statistiken. Våltäkt kan inte jämföras med våldtäkt i andra länder.

Att strunta i kondom, spruta, förnedra (utan våld), eller vad det nu kan vara är helt enklet OK. Det är en rättighet att vara en skitstövel. Tuff kväll, personen var inte den du trodde, säg hej och ni ses aldrig igen. Detta ska ALDRIG vara olagligt. AA ska inte hoppa i säng med okända män om hon inte klarar av det. Män, och vissa kvinnor, klarar av detta och kan ta ett dåligt ligg. Jag är övertygad om att kvinnor är mentalt starkare än vad AA visar, TA LITE EGET JÄVLA ANSVAR!!

Men om vi struntar i våldtäkten och fokusera på Ardin. Hon har anmält en av för tillfället världens mest omskrivna människor för ofredande. Ett brott med böter som HÖGST på straffskalan. En fortkörning är ett VÄRRE brott (enligt lagen). AA skulle lätt kunna anmäla en man för att han kör 95 på en 90 väg, bara för att lagen säger så. Ardin saknar verklighetsuppfattning. Ardin är sjuk. Hon behöver hjälp. Jag vill aldig se Anna Ardin i förtroendeuppdrag, jag vill inte se AA som politiker.
Citera