Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-21, 05:25
  #1
Medlem
http://www.expressen.se/Nyheter/1.21...n-for-valdtakt

"Wikileaks grundare Julian Assange söks av svensk polis.
Han är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt i Stockholm" - Expressen


Nu är frågan bara om CIA ligger bakom eller om han är en skitstövel.

---------------------------------------------------------------------------------------

Modtillägg:

Dom i utlämningsärendet mot Assange 2011-11-02 1 2

Länk till överklagandet i juli med all dokumentation

Länk till inlägg med "FUP"-länk1 Tack till Publicistklubben. (tyvärr fungerar denna länk inte längre//Mod, 2011-01-17.)

Länk till inlägg med "FUP"-länk2

Länk till inlägg med "FUP"-länk3

(Det skall påpekas att termen "FUP" som används här för enkelhetens skull är inkorrekt då det inte egentligen handlar om ett förundersökningsprotokoll. Ett sådant upprättas först om ett åtal väcks.)

Police protocols in English

Tidslinje

Länk till sammanfattning

Link to Summary in English

//Mod
__________________
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2011-11-02 kl. 14:20. Anledning: Lagt till länkar
Citera
2010-08-21, 05:33
  #2
Medlem
Min första tanke var att CIA har köpt kvinnorna för att krossa förtroendet för mannen de hatar allra mest. men vem vet, mycket förvånande!
Citera
2010-08-21, 05:34
  #3
Medlem
truperts avatar
Hela artikeln kändes lite lurig på något sätt tycker jag.. Men det återstår väll att se. Aftonbladet kan väll fixa en intervju med snubben? Kanske det som knäcker Expressen också lite.
Citera
2010-08-21, 05:36
  #4
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Det ar något med våldtakter och Sverige.
Troligtvis vill de fa bort servrarna fran Sverige genom patryckningar, det har hant forr.
Ska bli intressant att folja hursomhelst.
Citera
2010-08-21, 05:36
  #5
Medlem
Nikromas avatar
Jag får känslan av att de anmäler honom för att de vet vem han är.

Tror inte han skulle riskera allt bara för att åka dit på våldtäkt.
Citera
2010-08-21, 05:40
  #6
Medlem
pixiebelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikroma
Tror inte han skulle riskera allt bara för att åka dit på våldtäkt.

Våldtäktsmän brukar inte direkt tänka logiskt...
Men historien känns lite skum, varför är det bara expressen som uppmärksammat detta t.ex.?
Citera
2010-08-21, 05:46
  #7
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikroma
Jag får känslan av att de anmäler honom för att de vet vem han är.

Tror inte han skulle riskera allt bara för att åka dit på våldtäkt.
Nej verkligen inte! Anhållen/misstänkt/gripen osv. Varför anhållen?
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.polisen.se/Pressrum/Gripen-anhallen-eller-haktad/
En person frihetsberövas under en brottsutredning för att han eller hon inte ska försvåra utredningen, avvika från landet eller fortsätta att begå brott. För att inte försvåra utredningen får vissa personer inte heller läsa dagstidningar, lyssna på radio eller se på tv.

Anhållen
är ett beslut som fattas av åklagare och gäller maximalt i fyra dygn.


Expressen skrev ju att han drog i onsdags?
Citera
2010-08-21, 05:49
  #8
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikroma
Jag får känslan av att de anmäler honom för att de vet vem han är.

Tror inte han skulle riskera allt bara för att åka dit på våldtäkt.
Jag tror att de har fått betalt för att ragga upp honom och efter sexet anmäla honom för våldtäkt. Mycket sällan brukar jag hålla med alla som skriker högt om "falska våldtäkter" men i det här fallet är det nog så.

Han verkar brinna för sin sak och det har stått i alla tidningar att Sveriges yttrandefrihetslag gör att han vill ha servern i Sverige. Naturligtvis skulle han inte äventyra detta genom att våldta någon just i Sverige. Däremot finns det säkert många som vill hindra honom från etablering just här.
Citera
2010-08-21, 05:55
  #9
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att de har fått betalt för att ragga upp honom och efter sexet anmäla honom för våldtäkt. Mycket sällan brukar jag hålla med alla som skriker högt om "falska våldtäkter" men i det här fallet är det nog så.

Han verkar brinna för sin sak och det har stått i alla tidningar att Sveriges yttrandefrihetslag gör att han vill ha servern i Sverige. Naturligtvis skulle han inte äventyra detta genom att våldta någon just i Sverige. Däremot finns det säkert många som vill hindra honom från etablering just här.

Artikeln ar minst sagt otroligt skum. De vill kanske få bort honom fran Sverige sa han inte halsar pa igen eftersom han da blir anhållen.
Citera
2010-08-21, 06:05
  #10
Medlem
Hoppas verkligen inte att det är så att Sverige ännu en gång låter sig bli rövknullade efter påtryckningar från större nationer.
USA har sedan länge legat på andra länder för att få till ett gripande. Om Sverige har vikit ner sig så säger jag upp medborgarskapet tamejtusan.

I och med att USA försöker gripa honom när han är på amerikansk mark, kan det bli så att han kan överlämnas till USA även om det är ett annat brott han (snart) är häktad för här än i USA?

Tycker också det är mycket skumt att bara Expressen skrivit om det. Bor själv i USA och här har inte ett enda medie uppmärksammat det. Och här sitter folk ändå fortfarande på redaktionerna och jobbar.
Citera
2010-08-21, 06:25
  #11
Medlem
VonLidls avatar
Ojoj, vad konspirationsteorierna kommer flöda nu!!
Citera
2010-08-21, 06:25
  #12
Medlem
Legolasses avatar
Det var som fan. Med tanke på vem han är och hur många som skulle tjäna på att han "försvann" så har jag faktiskt svårt att tro vad expressen skriver. Att det bara är expressen som skriver gör det inte mer trovärdigt.

Edit: kan ingen (som inte ska iväg och jobba med en gång) ringa till Aftonbladet/DN/SvD och fråga varför de inte skriver någonting om saken?
__________________
Senast redigerad av Legolasse 2010-08-21 kl. 06:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback