Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-09, 19:06
  #13
Avstängd
demans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag grillade med engångsgrill i fönsterkarmen, gör aldrig om det igen, fysatan vad rökbildning det blev, testade sätta den under fläkten i köket men det hjälpte inte, jävla tur dom inte hade kopplat in brandvarnaren än

inte alltför smart att tända engångsgrill i en lägenhet.

Ett bra sätt om man vill ta livet av sig dock då det bildas dödlig kolomoxid
Citera
2010-08-10, 00:49
  #14
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-STAR
Är det någon som testat?
Är det förbjudet grilla hemma så?
Hur blir det med lukten och sånt??

Kan tillägga att jag bor på den högsta våningen och eldstaden är placerad i vardagsrummet.

Vilken typ av eldstad åsyftar du?

Jag har en stor öppen spis och grillar ofta i den, är ju inte konstigare än att endast elda ved. All rök går upp i skorstenen förutsatt att du öppnat spjället!
Citera
2010-08-10, 00:58
  #15
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag grillade med engångsgrill i fönsterkarmen, gör aldrig om det igen, fysatan vad rökbildning det blev, testade sätta den under fläkten i köket men det hjälpte inte, jävla tur dom inte hade kopplat in brandvarnaren än
Försökte du bli nominerad till en Darwin award eller något? Är du invandrare/neger/knarkare?
Citera
2010-08-10, 01:21
  #16
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Försökte du bli nominerad till en Darwin award eller något? Är du invandrare/neger/knarkare?


Jag är en sådan som gör vad som faller mig in, och skiter i vad andra tycker om det
Citera
2010-08-10, 01:37
  #17
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag är en sådan som gör vad som faller mig in, och skiter i vad andra tycker om det
Jag bryr mig inte vad folk har för sig så länge deras dumheter inte drabbar mig. Jag var mer nyfiken på om du visste hur farligt det är att elda under en köksfläkt samt hur ohälsosam brandrök är i slutna utrymmen.

Du kunde ju dessutom ha eldat ner hela huset om du lyckats skapa en brand i fläktsystemet så dina handlingar skulle ju kunna komma att drabba även dina grannar.
Citera
2010-08-11, 20:16
  #18
Medlem
JohnMosess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Fast kan man inte använda kol och grilla över glöd precis som i en vanlig grill. Eller blir det problem på nåt sätt då?

Jag tror att risken att man dör av kolmonoxidförgiftning är överhängande om man försöker sig på något sånt.

Det har varit en liknande grej både i nyheterna i början av året (eller om det var 2009 kanske) och så har CSI kört ett avsnitt om något liknande. Kolla upp det noga innan du provar något sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback