• 27 847 online
  • 1 184 483 medlemmar
  • 61 221 414 inlägg
  • 1
  • 2
2010-08-04, 13:50
Medlem
Vad är skillnaden mellan MB och MBP egentligen?

När jag skaffade billigaste MB modellen kostade det en tusenlapp mindre än MBP.. (13 tums modeller)
Där de skiljde sig var:
Olika design (plast/metall)
På MBP fanns det typ en firewire, och 2 extra usb? (kanske kortläsare också)
Och har för mig att MBs hårddisk rymde mer..

Allt annat var likadan..

Sen så vet jag att det är en uppgraderad version av Snow Leopard som kommer där man bland annat kan ha 4 desktops och man kan rotera mellan de genom att vifta framför skärmen.
Finns det något mer som skiljer sig? Kanske extraprogram?

Annars är det upp till var och en att bestämma vilken design de tycker om och är det värt en tusenlapp ( ? ) att ha några extra kontakter och Desktop Cube? ( och den lite bättre kvalitén på MBP ) surfandet går lika snabbt på båda två!

/yb
Citera
2010-08-04, 14:08
Medlem
harrings avatar
När jag införskaffade mig min MBP(snart 3 år sedan) så var det som vägde mest skärmstorleken(15") Tycker du borde räkna in det i för/nackdelar. Vill du ha 2" större skärm eller vill du ha en mindre dator(lättare att ha i väskan och blogga på bussen?).

Funderar själv på den nya iMacen och flytta över alla tunga program dit och ha MBen endast när jag reser.
Citera
2010-08-04, 14:13
Medlem
en kopp kaffes avatar
Funderat på en MacBook Air, för att den är så himla lätt att bära med sig. Men nu har jag kommit på lite andra funderingar och tänkte mig en större dator som kan funkar att jobba vid också.

Hur skrymmande är det i praktiken med en 15" eller rentav 17" när man ska ta den med sig? Dum fråga kanske, jag vet att de väger runt 2-2,5 kg. Pallar man bära runt på den på stan?
Citera
2010-08-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Funderat på en MacBook Air, för att den är så himla lätt att bära med sig. Men nu har jag kommit på lite andra funderingar och tänkte mig en större dator som kan funkar att jobba vid också.

Hur skrymmande är det i praktiken med en 15" eller rentav 17" när man ska ta den med sig? Dum fråga kanske, jag vet att de väger runt 2-2,5 kg. Pallar man bära runt på den på stan?
inga problem om du har ryggsäck, men på axen blir det bra slitsamt
Citera
2010-08-04, 14:16
Medlem
daicazzos avatar
Citat:
Men nej Den vita är stilren design, precis så som Apples produkter skall vara Pro modellerna ser ut som metallklumpar hämtade från medeltiden (eller som det heter internationellt "den mörka tiden") Apples datorer skall vara vita, för vitt är Snyggt stilrent och sexigt

vitt är feminint!
Citera
2010-08-04, 14:22
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
inga problem om du har ryggsäck, men på axen blir det bra slitsamt

Jag är ingen ryggsäck-kille

Får väl vänta ut MBA och se vad som händer med den. Hoppas på 11,6", eftersom 13" ändå inte duger för längre jobbsessioner.
Citera
2010-08-04, 14:22
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daicazzo
vitt är feminint!

Men fint!
Citera
2010-08-04, 14:24
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daicazzo
vitt är feminint!

Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Men fint!

Femifint!

Ta tråden vidare till en av de som redan finns snälla.
Citera
2010-08-04, 15:11
Medlem
tycker att macbook pro är mycket snyggare än den vanliga vita

jag älskar att äta medan jag surfar vilket leder till att min nuvarande macbook e full av chokladfläckar på....very sexy
Citera
2010-08-04, 16:03
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Men nej Den vita är stilren design, precis så som Apples produkter skall vara Pro modellerna ser ut som metallklumpar hämtade från medeltiden (eller som det heter internationellt "den mörka tiden") Apples datorer skall vara vita, för vitt är Snyggt stilrent och sexigt

Visst MBP innehåller mer prestanda, men det är ju som att välja mellan en En tvåsitsig cab och en fet Hummer, visst du får ut grymt mkt mer prestanda i den stora kraftfulla bilen, men både bil och dator ska man köpa med hjärtat/penis och inte Järnan

Tänker man med penisen och hjärtat köper man något med mycket hästar (prestanda)
Citera
2010-08-04, 16:13
Medlem
soers avatar
Citat:

Visst MBP innehåller mer prestanda, men det är ju som att välja mellan en En tvåsitsig cab och en fet Hummer, visst du får ut grymt mkt mer prestanda i den stora kraftfulla bilen, men både bil och dator ska man köpa med hjärtat/penis och inte Järnan

Skulle vit, blank plast vara mer stilrent än matt aluminium? Ni, min herre, har en något udda definition på ”stilrent”.
Citera
2010-08-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Tänker man med penisen och hjärtat köper man något med mycket hästar (prestanda)
Snarare något man verkligen vill ha framför något som kan vara bra att ha
Citera
  • 1
  • 2