2010-07-27, 17:49
Bannlyst
Fyyyfan. I Sverige får väl den skyldige lite böter och en klapp på axeln av staten också. Jag kokar av ilska.
Citera
2010-07-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zniffen
Beror väl på vilken sorts camping det är! Är det ingen vanlig svenssoncamping utan en sådan "camping" där uteliggare o annat patrask får tillfälligt uppehälle så är ju risken stor att det kan vara en "campare" men å andra sidan brukar de inte ha bil...

Ganska blandat faktiskt. Vintertid värre men på sommaren är det mycket "vanliga" turister där så det är ingen riktig mänsklig avfallstipp. Dessutom vimlar det med barn av alla slag runt Rösjöbadet där campingen ligger så att ta bilen till Sjöberg om du bor på Campingen känns "märkligt".
Citera
2010-07-27, 17:57
Medlem
Zniffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Ganska blandat faktiskt. Vintertid värre men på sommaren är det mycket "vanliga" turister där så det är ingen riktig mänsklig avfallstipp. Dessutom vimlar det med barn av alla slag runt Rösjöbadet där campingen ligger så att ta bilen till Sjöberg om du bor på Campingen känns "märkligt".

Tror nog mer på att det är någon som inte bor i området men som då o då har ärenden dit, så camping gubbe kan nog uteslutas.

Vi ska nog fundera närmare på vad kan en utomstående ha för regelbundna ärenden i området?
Citera
2010-07-27, 18:14
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Tror nog mer på att det är någon som inte bor i området men som då o då har ärenden dit, så camping gubbe kan nog uteslutas.

Vi ska nog fundera närmare på vad kan en utomstående ha för regelbundna ärenden i området?

det är många kontor här i sjöberg faktiskt, ligger 4a stora kontor bara meter ifrån varann, kan vara en sådan besökare kanske?

polisen sa även att det var en bil av nyare modell, vilket betyder att personen har någorlunda klirr i kassan.
Citera
2010-07-27, 18:14
Medlem
Infernuss avatar
Bor i Sollentuna..Kan säga att det är en del skumt folk som rör sig där..
Citera
2010-07-27, 18:17
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Bor i Sollentuna..Kan säga att det är en del skumt folk som rör sig där..
i sjöberg?

jag bor i sjöberg å jag säger nej på att det är skumt folk som rör sig här.
det är ett vanligt villa område med massa barnfamiljer, det är nog nästan bara svenska familjer.
Citera
2010-07-27, 18:18
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
han sa att det var en mörkblå bil i nyare modell, med ett sånt här solskydd med den röda bilen från filmen bilar.
Det gör att vi kan utesluta folk från campingen. Drägget ni pratar om är A-lagare och pundare som har fått husvagn/bostad betald av socialtjänsten.
De åker inte i några bilar öht. Och definitivt inte av nyare modell.
Citera
2010-07-27, 18:19
Bannlyst
Citat:
i sjöberg?

jag bor i sjöberg å jag säger nej på att det är skumt folk som rör sig här.

En pedofil behöver inte vara "en skum typ"... Det är oftast sociala personer som lever i en dubbelnatur.
Citera
2010-07-27, 18:20
Medlem
Zniffens avatar
Citat:
det är många kontor här i sjöberg faktiskt, ligger 4a stora kontor bara meter ifrån varann, kan vara en sådan besökare kanske?

Låter helt klart intressant! O med en sådan bil som beskrevs med "solfilm" som den röda bilen i bilar så kan man gissa på att det är en motorintresserad kille vi snackar om. Något företag/kontor med den inriktningen? Hände ju mitt på dagen så man kan gissningsvis tänka sig någon som har vart på kontoren (eller annan anledning) på besök fram till lunch. Han har bra koll på områden i närheten men inte bosatt där.
Citera
2010-07-27, 18:22
Medlem
spoilers avatar
Citat:

polisen sa även att det var en bil av nyare modell, vilket betyder att personen har någorlunda klirr i kassan.

Behöver inte nödvändigtvis vara hans egen bil.
Citera
2010-07-27, 18:25
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Låter helt klart intressant! O med en sådan bil som beskrevs med "solfilm" som den röda bilen i bilar så kan man gissa på att det är en motorintresserad kille vi snackar om.
...och "solfilm" går inte ihop med nyare bilar. Tänker jag på solfilm så ser jag en 740 med fett avgassystem med en fjunig yngling i.
Jag tror mer att polisen menar blå bil av nyare modell med tonade rutor. Fastna inte i solfilmen nu...
Citera
2010-07-27, 18:26
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Låter helt klart intressant! O med en sådan bil som beskrevs med "solfilm" som den röda bilen i bilar så kan man gissa på att det är en motorintresserad kille vi snackar om. Något företag/kontor med den inriktningen? Hände ju mitt på dagen så man kan gissningsvis tänka sig någon som har vart på kontoren (eller annan anledning) på besök fram till lunch. Han har bra koll på områden i närheten men inte bosatt där.

Om solskyddet har motiv från barnfilmen Bilar, så skulle det kunna vara någon med egna småbarn. En äldre man med vuxna barn, eller en singelkille borde väl ha ett annat motiv, eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in