Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-11, 12:41
  #157
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Inte så konstigt. De har nog fått ett o annat samtal som skulle till honom i så fall...

OK... jag hade ett gammalt kontantkortsnummer som jag använde när jag var borta på semestrar och sånt och hade ett saldo på telefonen men laddade inte upp kortet för att det inte behövdes. Lite över ett år efter att jag hade använt telefonen senast så skulle jag bort och skulle kolla saldot och fann att det var dödat sedan 8-9 månader. Jag kunde inte få tillbaks mitt nummer eftersom det återanvänts efter 6 månader vilket rimligt är den tid som S-O nummret borde ha varit dött.

Nu har jag vissa funderingar, S-O som partisekreterare hade en officiell telefon som alla ringde till (även jag hade det numret på den tiden) sedan hade han en "hemlig" telefon med kontantkort som han använde för privata samtal. Detta kort skulle han rimligtvis inte registrera på eniro/hitta för det skulle förfela verkan att ha ett hemligt nummer.

Den stora majoriteten som hade det numret måste rimligtvis ha blivit underrättade om det nya numret när S-O bytte ut det, och sedan så borde det ha dröjt minst 6 månader när numret var dött innan någon på förskolan fick ta ett enda samtal som var ämnat åt S-O. Många som hade numret visste kanske inte ens vad han egentligen hette som till exempel "Anna" och dessa hade naturligtvis inte kunnat upplysa förskolan om vem de egentligen sökte.

Sedan om jag tänker ringa till Sven-Otto Littorin och det svarar "xxxx förskola" alternativt "Inge Barnskötare" så skulle jag ursäkta mig och säga att jag ringt fel istället för att börja fråga efter S-O...

Det är något som inte stämmer i den historia Aftonbladet valt att redovisa...
Citera
2010-07-11, 12:58
  #158
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
OK... jag hade ett gammalt kontantkortsnummer som jag använde när jag var borta på semestrar och sånt och hade ett saldo på telefonen men laddade inte upp kortet för att det inte behövdes. Lite över ett år efter att jag hade använt telefonen senast så skulle jag bort och skulle kolla saldot och fann att det var dödat sedan 8-9 månader. Jag kunde inte få tillbaks mitt nummer eftersom det återanvänts efter 6 månader vilket rimligt är den tid som S-O nummret borde ha varit dött.

Nu har jag vissa funderingar, S-O som partisekreterare hade en officiell telefon som alla ringde till (även jag hade det numret på den tiden) sedan hade han en "hemlig" telefon med kontantkort som han använde för privata samtal. Detta kort skulle han rimligtvis inte registrera på eniro/hitta för det skulle förfela verkan att ha ett hemligt nummer.

Den stora majoriteten som hade det numret måste rimligtvis ha blivit underrättade om det nya numret när S-O bytte ut det, och sedan så borde det ha dröjt minst 6 månader när numret var dött innan någon på förskolan fick ta ett enda samtal som var ämnat åt S-O. Många som hade numret visste kanske inte ens vad han egentligen hette som till exempel "Anna" och dessa hade naturligtvis inte kunnat upplysa förskolan om vem de egentligen sökte.

Sedan om jag tänker ringa till Sven-Otto Littorin och det svarar "xxxx förskola" alternativt "Inge Barnskötare" så skulle jag ursäkta mig och säga att jag ringt fel istället för att börja fråga efter S-O...

Det är något som inte stämmer i den historia Aftonbladet valt att redovisa...

Jag har svårt att tänka mig att det är ett kontantkort som figurerar i sammanhanget. Både en person i SOL:s ställning och en förskola föredrar säkert ett abonnemang med faktura. I det fallet bör tiden abonnemanget legat i träda vara längre än sex månader.
Citera
2010-07-11, 13:00
  #159
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Jag har svårt att tänka mig att det är ett kontantkort som figurerar i sammanhanget. Både en person i SOL:s ställning och en förskola föredrar säkert ett abonnemang med faktura. I det fallet bör tiden abonnemanget legat i träda vara längre än sex månader.
Dessutom kan man ju fundera på om en förskola skulle hålla sig med ett mobilabonnemang istället för en fast telefon.
Citera
2010-07-11, 13:03
  #160
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Jag har svårt att tänka mig att det är ett kontantkort som figurerar i sammanhanget. Både en person i SOL:s ställning och en förskola föredrar säkert ett abonnemang med faktura. I det fallet bör tiden abonnemanget legat i träda vara längre än sex månader.

Ja, men även om jag har ett officiellt nummer med faktura så har jag även ett privat kontantkortsnummer vid sidan om som jag lämnar ut vid "behov". Jag har läst någonstans att numret var ett kontantkortsnummer men det kan ju naturligtvis vara felaktigt...

Samtidigt så skulle jag inte fråga efter S-O om jag ringde "hans" mobilnummer och det svarade en förskola
Citera
2010-07-11, 13:13
  #161
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Dessutom kan man ju fundera på om en förskola skulle hålla sig med ett mobilabonnemang istället för en fast telefon.

En förskola som är ute med ungarna har nytta av ett mobilabonnemang.

Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Ja, men även om jag har ett officiellt nummer med faktura så har jag även ett privat kontantkortsnummer vid sidan om som jag lämnar ut vid "behov". Jag har läst någonstans att numret var ett kontantkortsnummer men det kan ju naturligtvis vara felaktigt...

Samtidigt så skulle jag inte fråga efter S-O om jag ringde "hans" mobilnummer och det svarade en förskola

Om vi tittar tillbaka fyra år, som fallet handlar om, så var det besvärligare att äga ett kontantkort än i dag. Möjligheterna att fylla på det var inte så många. SOL var säkerligen en upptagen person redan då och att ha högre samtalskostnader och besväret att hålla koll på saldot hela tiden låter för mig orimligt för en man i sådan position.
Enda anledningen till ett kontantkort, är om han av olika orsaker vill vara anonym. Jag tror inte SOL är så korkad att han då registrerar sig på telebolagets hemsida, så att numret blir offentligt.
Citera
2010-07-11, 13:25
  #162
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Det enda som hittils påstås om denna Anna är att hennes riktiga namn börjar på E och att hon är i 35 års åldern, detta kan ju vara rent skitsnack så klart.
I själva verket kan det ju vara en fet dam med pipig röst som åker till gambia med jämna mellanrum och knullar negrer som ligger bakom detta gissa vem?
Citera
2010-07-11, 13:30
  #163
Avstängd
tomatojuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Dessutom kan man ju fundera på om en förskola skulle hålla sig med ett mobilabonnemang istället för en fast telefon.

Du har inte egna barn va?
Citera
2010-07-11, 13:30
  #164
Medlem
Wulfilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
Om vi tittar tillbaka fyra år, som fallet handlar om, så var det besvärligare att äga ett kontantkort än i dag. Möjligheterna att fylla på det var inte så många..
Jag vet inte var du befann dig 2006 men inte vad det några problem med att tanka ett kontantkort då.

Vore smidigt för AB om det nu var ett kontantkort, svårare for SOL att bevisa att det inte var hans.
I vilket fall som helst har det inget som helst bevisvärde.
Citera
2010-07-11, 13:34
  #165
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekaflnoren
Schibsted har väl köpt ut LO till stor del, 9% av har LO kvar har jag för mig. Men de har väl fortfarande rätten till att forma ledarredaktionen antar jag?

Det skulle jag tro. Schibsted skiter antagligen fullständigt i hur tidningen sköts, bara de tjänar pengar. Jag skulle tro att LO med sina ~10% har ganska mycket att säga till om.

Citat:
Ursprungligen postat av viking76
Telefonnumret tycker jag verkar suspekt.

Enligt AB hade han uppgett sitt nummer som numera ska gå till ett dagis. Detta tyder på att det var ett vanligt hemnummer, dvs. inget mobilnummer.

Samtidigt sägs det att det skulle inträffat i valrörelsen, en period då Littorin oftast var ute på valkampanj, särskilt som han vid denna tidpunkt var Moderaternas partisekreterare och hade en viktig roll i Allians för Sverige.

Dvs. under valrörelsen kan han knappast ha tillbringat mycket tid hemma, varför i så fall uppge ett hemnummer i mailet till horan, där både fru och barn kan svara, och inte ett mobilnummer.

Hela storyn ser ut som ett korthus som väntar på en storm.

Intressant. Jag tror dock, som någon/några sa, att dagis har nog rätt ofta både hem- och mobilnummer.

Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Fakta i målet hittills:

Littorin har sexchattat.

Min teori:

Han hittade nån kvinna på Bodycontact, bjud ut henne på en bättre middag där notan stannade på lite över 2000.
Sen hem till henne för lite hallaballoo.

Slutsats:
Han har "köpt sex", men vem har i så fall inte gjort det?

Låter inte helt omöjligt.
Citera
2010-07-11, 13:37
  #166
Medlem
Balekens avatar
Som många här har skrivit, så säger de att "Anna" är en liten aktör och hade troligvis ingen annons.
Mycket rimligt om det inte hade varit för att i Aftonbladet skrev de om hennes dator att hon hade flera högt uppsatta sexköpare.
Detta måste ju då betyda att hon har någon slags annons (om hon nu finns)
Eller har alla kommit i kontakt med henne littorin-vägen.
Sedan kan man börja undra varför dessa andra som har köpt sex inte tillfrågas?
Hon är ju enligt aftonbladet en säker källa.

Ni säger även att 2000kr är väldigt billigt för 2tim vilket får mig att börja undra om hon är riktigt ful.
Min teori är fulare=mindre pengar. Men hon har fortfarande flera kontakter. Men vem köper sex av en ful tjej?

Och som slutargument. Hon kommer ihåg: Kläder, pengar, stämning, tid och vem han var (efter ett par år) MEN inte ett säkert datum.
Nee jag tror ej på Anna eller Aftonbladet.
Citera
2010-07-11, 13:37
  #167
Avstängd
tomatojuices avatar
En sak som jag har funderat på.

Jag håller på med tekniska prylar, o jag är dessutom en "samlare". Har samlat på det mesta i livet, källaren är så att säga välfylld.

MEN - inte har jag kvar chattloggar o mail-konversationer som är 4 år gamla. Möjligen på nån gammal hårddisk som ligger o skräpar.

Jag får inte ihop detta.
Och att detta kommer just nu, från en drogmissbrukande prostituerad, som skulle ha ihop det med en välbärgad politiker.

Nej, det saknas ett antal pusselbitar innan det ens går att få en antydan till bild.
Citera
2010-07-11, 13:46
  #168
Medlem
mr beefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifers_dick
En förskola som är ute med ungarna har nytta av ett mobilabonnemang.



Om vi tittar tillbaka fyra år, som fallet handlar om, så var det besvärligare att äga ett kontantkort än i dag. Möjligheterna att fylla på det var inte så många. SOL var säkerligen en upptagen person redan då och att ha högre samtalskostnader och besväret att hålla koll på saldot hela tiden låter för mig orimligt för en man i sådan position.
Enda anledningen till ett kontantkort, är om han av olika orsaker vill vara anonym. Jag tror inte SOL är så korkad att han då registrerar sig på telebolagets hemsida, så att numret blir offentligt.

jo visst på stenåldern år 2006 så var det jävigt svårt att fylla på kontantkortet tror fan d e d dummaste jag har hört på detta forum på länge
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback