2010-07-04, 22:35
Medlem
Ja!s avatar
När jag köpte en påse Ahlgrens bilar för några veckor sedan märkte jag direkt att smaken inte var den gamla vanliga. Det var som om de hade tagit smeten från någon annan godissort och hällt den i bilformarna. Smaken kunde väl beskrivas som blommig. Jag blev då mest förvånad och tänkte att detta kanske var ett måndagsexemplar. Men nästa inhandlade påse smakade likadant och det var här jag blev ledsen. Varför har de förstört något av det mest klassiska godiset vi har?

Har ni också märkt av detta?

Varför smyger tillverkaren med det, det står ingenting om "nytt recept!" eller liknande.

Kommer man att vänja sig? Receptet har trots allt blivit ändrat minst en gång förut, skulle gissa på 5-10 år sedan (det var nästan bara jag i min bekantskapskrets som märkte av det. Men innan det kunde man känna skillnad på de tre smakerna, något som Leaf alltid har, även då, hävdat var omöjligt. Efter receptändringen gick det dock inte.)
Citera
2010-07-04, 22:37
Bannlyst
du kanske smakade den saltade varianten.
Citera
2010-07-04, 22:39
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
När jag köpte en påse Ahlgrens bilar för några veckor sedan märkte jag direkt att smaken inte var den gamla vanliga. Det var som om de hade tagit smeten från någon annan godissort och hällt den i bilformarna. Smaken kunde väl beskrivas som blommig. Jag blev då mest förvånad och tänkte att detta kanske var ett måndagsexemplar. Men nästa inhandlade påse smakade likadant och det var här jag blev ledsen. Varför har de förstört något av det mest klassiska godiset vi har?

Varför smyger tillverkaren med det, det står ingenting om "nytt recept!" eller liknande.

Kommer man att vänja sig? Receptet har trots allt blivit ändrat minst en gång förut, skulle gissa på 5-10 år sedan (det var nästan bara jag i min bekantskapskrets som märkte av det. Men innan det kunde man känna skillnad på de tre smakerna, något som Leaf alltid har, även då, hävdat var omöjligt. Efter receptändringen gick det dock inte.)

Åt en påse för några veckor sedan och märkte inte av det trots att jag äter dem så ofta jag kan. Är du helt säker att de har ändrat? Det kanske var ett parti som blev konstigt bara eller så inbillar du dig. Köpte du den andra påsen på samma ort så är det antagligen bara ett parti som blev lite annorlunda
Citera
2010-07-04, 22:40
Medlem
locomotions avatar
har iallafall fått för mig att det smakar annorlunda ibland, kanske blir fel på smeten eller man kanske får bottenslammet i blandningen?....
Citera
2010-07-04, 22:52
Medlem
Muttes avatar
Du råkade inte köpa Ahlgrens bilar med Fruxo-smak?
Citera
2010-07-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutte

Fruxo-smak? Serisously? ):
Citera
2010-07-04, 23:42
Medlem
RoastCamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeni

Mm, totalt meningslöst. Snart kommer väl fruxo som smakar som bilar?
Citera
2010-07-05, 00:16
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvés
Åt en påse för några veckor sedan och märkte inte av det trots att jag äter dem så ofta jag kan. Är du helt säker att de har ändrat? Det kanske var ett parti som blev konstigt bara eller så inbillar du dig. Köpte du den andra påsen på samma ort så är det antagligen bara ett parti som blev lite annorlunda
Det är kanske därför du inte märkt att de varit annorlunda? Eftersom det sker så ofta menar jag. Och "De" kanske ändrar smaken successivt.... Med "De" så menar jag......judarna....
Citera
2010-07-05, 00:45
Medlem
fucked.for.lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeni

Men.....nej! Det kan inte vara sant!
Citera
2010-07-05, 03:06
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutte

Det var husvagnarna som hade den smaken ett tag och det var ju jättegott

Ja, båda påsarna var köpta på samma ställe vid samma tillfälle och sen dess har jag inte ätit. Jag får väl köpa nya igen. Hoppas de smakar som vanligt då!
Citera
2010-07-08, 21:04
Medlem
Ja!s avatar
Det verkar bara ha varit de två påsarna som var konstiga, nu smakar bilarna som vanligt igen
Citera
2013-11-17, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!

Jag tycker att det inte är lika goda bilar som det var innan 2010. De måste ha ändrat receptet vid denna tidpunkt, konsistens och smak var bättre då. Jag skickade ett mail till dem om detta men fick inget svar på det tyvär.

Sen att det gick att känna skillnad på färgerna i smak kommer jag också ihåg att man gjorde innan.

Vad säger ni andra var inte ahlgrens bilar bättre förr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in