2010-06-04, 17:47
Medlem
trobots avatar
Brukar kolla den sidan då och då efter info om spel, gratis-sida och en massa kids som inte fattar bättre javisst, men funkar ändå.

Igår hände dock en rolig grej, Petter (chefen typ) råka avslöja att han ger betyg och åsikter även fast han inte spelat igenom spelen. Inte ok för Sveriges (största) spelforum

Ett Ex http://www.gamereactor.se/blog/petter/165877/#comments

"Jag kan dock inte rå för att tycka att det borde varit lite längre (nio timmar) och att Epic helt borde ha skippat fordonspartierna"

Han råkar dock erkänna att han bara spelat igenom halva? spelet varpå ovanstående citat skär sig
ganska ordentligt.
Hur göra bästa pudeln av denna situation?
Senast redigerad av trobot 2010-06-04 kl. 17:48. Anledning: Stavfel
Citera
2010-06-04, 17:53
Medlem
erections avatar
Haha! Spelar man bara halva spelet så kan det tyckas vara lite kort kanske. Hur ska man kunna ta hans recensioner seriöst när han inte spelar klart spelen. Läser han bara andra recensioner och formulerar det lite annorlunda?
Citera
2010-06-04, 17:54
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trobot
Brukar kolla den sidan då och då efter info om spel, gratis-sida och en massa kids som inte fattar bättre javisst, men funkar ändå.

Igår hände dock en rolig grej, Petter (chefen typ) råka avslöja att han ger betyg och åsikter även fast han inte spelat igenom spelen. Inte ok för Sveriges (största) spelforum

Ett Ex http://www.gamereactor.se/blog/petter/165877/#comments

"Jag kan dock inte rå för att tycka att det borde varit lite längre (nio timmar) och att Epic helt borde ha skippat fordonspartierna"

Han råkar dock erkänna att han bara spelat igenom halva? spelet varpå ovanstående citat skär sig
ganska ordentligt.
Hur göra bästa pudeln av denna situation?

Dock ger 9 timmar speltid ganska mycket info om det är ett bra eller dåligt spel.. har själv aldrig spelat ett spel i 9 timmar och sen ändrat mig på de sista timmarna, inte en jävla hollywood film som kan suga ända fram till finalcut.

dock så är ju hans åsikter och betyg exakt det.. HANS!
Citera
2010-06-04, 17:57
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
Haha! Spelar man bara halva spelet så kan det tyckas vara lite kort kanske. Hur ska man kunna ta hans recensioner seriöst när han inte spelar klart spelen. Läser han bara andra recensioner och formulerar det lite annorlunda?
Han har antagligen fått färdiga texter som han använt i ett stressat ögonblick

Det konstiga är att det är knäpptyst om det på sajten för övrigt, trots sidans forum och brevsvar osv, kidsen måste vara chockade fortfarande
Citera
2010-06-04, 18:00
Medlem
trobots avatar
"Dock ger 9 timmar speltid ganska mycket info om det är ett bra eller dåligt spel.. har själv aldrig spelat ett spel i 9 timmar och sen ändrat mig på de sista timmarna, inte en jävla hollywood film som kan suga ända fram till finalcut."

Nu är det spelet som är ca 9 timmar lång, inte hur lång tid han spelade..
Citera
2010-06-04, 18:09
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trobot
"Dock ger 9 timmar speltid ganska mycket info om det är ett bra eller dåligt spel.. har själv aldrig spelat ett spel i 9 timmar och sen ändrat mig på de sista timmarna, inte en jävla hollywood film som kan suga ända fram till finalcut."

Nu är det spelet som är ca 9 timmar lång, inte hur lång tid han spelade..

ops förstod helt fel!=)
Citera
2010-06-04, 19:23
Bannlyst
Jag är inte direkt förvånad, det finns en incident ett tag tillbaka i tid när Petter berättade om en film han hade sett, problemet med filmen var dock att det inte ens hade haft premiär i USA.
Citera
2010-06-04, 19:33
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TehJames
Jag är inte direkt förvånad, det finns en incident ett tag tillbaka i tid när Petter berättade om en film han hade sett, problemet med filmen var dock att det inte ens hade haft premiär i USA.

Ajdå fildelning alltså, det är ju nått han verkar avsky annars.

Tycker allt lite synd om han, byggt upp sveriges största spelsajt och sen lyckas köra sin trovärdighet i botten genom en sån liten grej. Blogghorandets baksida
Citera
2010-06-04, 19:34
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
ops förstod helt fel!=)

Välkommen till min vardag
Citera
2010-06-04, 20:07
Moderator
impieteers avatar
Klantigt av honom att försäga sig, men inte speciellt konstigt. Tror inte det är många spelrecensenter som spelar igenom sina spel från början till slut. Har du fått ett tråkigt spel att recensera och du vet att det kommer att ta 20 timmar i speltid att spela det och det redan finns en massa recensioner ute du kan plocka inspiration från så kommer du säkert att skriva ihop något och sedan göra något roligare.

Men väldigt roligt att han försäger sig.
Citera
2010-06-04, 20:15
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Klantigt av honom att försäga sig, men inte speciellt konstigt. Tror inte det är många spelrecensenter som spelar igenom sina spel från början till slut. Har du fått ett tråkigt spel att recensera och du vet att det kommer att ta 20 timmar i speltid att spela det och det redan finns en massa recensioner ute du kan plocka inspiration från så kommer du säkert att skriva ihop något och sedan göra något roligare.

Tror inte det heller faktiskt.

Det roliga ligger i att det har vart rätt mycket tjafs om att dom springer spelbolagens ärenden och dyl, vilket dom hårt förnekat, och sen schabbla bort sig genom att köra nån annans recensioner Är bra sugen på att se hur/om pudeln kommer te sig
Citera
2010-06-05, 05:07
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Dock ger 9 timmar speltid ganska mycket info om det är ett bra eller dåligt spel.. har själv aldrig spelat ett spel i 9 timmar och sen ändrat mig på de sista timmarna, inte en jävla hollywood film som kan suga ända fram till finalcut.

dock så är ju hans åsikter och betyg exakt det.. HANS!
Ja men han skriver väl inte för sin egna blogg? Han skriver för en tidning och då recenserar man inte efter sig själv

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Då får man väl byta jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in