31 343 besökare online
856 590 medlemmar • 45 803 553 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Bostad, hem och trädgård
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Snurren
Medlem
Snurrens avatar
Hur lång tid gäller? Ett eller två år? Fick just frågan på bussen av en väninna vars dotter hyr en lgh i andra hand av en man som bor på annat håll med ny sambo. Privatvärden kommer vilja suga upp lgh snabbt för att sälja den svart eller ge till bekant. Vad tror ni, har hon en chans att hyra ett år till? När det gäller andrahanduthyrning för jobb eller studier på annan ort så gäller minst 2 år, men samboskap på prov?

Tänk om alla de som inte kan skilja på "de" och "dem" kunde övergå till att skriva "dom", då skulle jag slippa reta upp mig varje gång jag läser det som de skrivit, och DOM skulle slippa se obildade ut i sina inlägg...

EMJ
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Hur lång tid gäller? Ett eller två år? Fick just frågan på bussen av en väninna vars dotter hyr en lgh i andra hand av en man som bor på annat håll med ny sambo. Privatvärden kommer vilja suga upp lgh snabbt för att sälja den svart eller ge till bekant. Vad tror ni, har hon en chans att hyra ett år till? När det gäller andrahanduthyrning för jobb eller studier på annan ort så gäller minst 2 år, men samboskap på prov?

Hyresnämnden brukar anse att 6 månader är fullt nog att provbo med någon. Jobb och studier är alls inte minst 1 eller 2 år, utan hyresnämnden brukar ge tillstånd för 1 år i taget och maximalt i 3 år...inte längre.

Watchbitch
Medlem
Watchbitchs avatar
Vad jag vill minnas, ett år men man kan få förlängt ett till. Men det är upp till hyresvärden..

Snurren
Medlem
Snurrens avatar
Dåliga nyheter för vännens dotter, värden kommer vilja sälja lägenheten svart... (Stockholms innerstad och värden bor själv i huset så hon har KOLL) (edit: och är jätteotrevlig)

Tänk om alla de som inte kan skilja på "de" och "dem" kunde övergå till att skriva "dom", då skulle jag slippa reta upp mig varje gång jag läser det som de skrivit, och DOM skulle slippa se obildade ut i sina inlägg...

Svara på ämne
Topp Dela »