Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-15, 07:27
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakenhans
Moteld mot Roks! Roks har ingen trovärdighet överhuvudtaget. Hur många har sett SVT dokumentären Könskriget? Där framstår det mycket klart att Roks är riktiga lögnare!

Här är en artikel som kan vara en liten motvikt mot dessa inhemska terrorister som personifieras av Roks.

http://www.genusmagazinet.se/?p=4803

För säkerhetens skull bifogar jag även könskriget länkarna! Se dokumentären.

http://www.youtube.com/watch?v=bw8XpOoh9ak
Könskriget del 1 (1/6)
http://www.youtube.com/watch?v=K_r2O...eature=related
Könskriget del 1 (2/6)
http://www.youtube.com/watch?v=LoBpO...eature=related
Könskriget del 1 (3/6)
http://www.youtube.com/watch?v=ps5Rc...eature=related
Könskriget del 1(4/6)
http://www.youtube.com/watch?v=FSTyD...eature=related
Könskriget del 1 (5/6)
http://www.youtube.com/watch?v=mhLqj...eature=related
Könskriget del 1 (6/6)
http://www.youtube.com/watch?v=gQeJI...eature=related
Könskriget del 2 (1/6)
http://www.youtube.com/watch?v=ntknI...eature=related
Könskriget del 2 (2/6)
http://www.youtube.com/watch?v=7z-KI...eature=related
Könskriget del 2 (3/6)
http://www.youtube.com/watch?v=Y7dkZ...eature=related
Könskriget del 2 (4/6)
http://www.youtube.com/watch?v=Tw-jt...eature=related
Könskriget del 2 (5/6)
http://www.youtube.com/watch?v=AMCiu...eature=related
Könskriget del 2 (6/6)
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nskriget
Könskriget på Wikipedia
http://www.youtube.com/watch?v=LXwr-Dj5wNA
Winberg om könsmaktsordningen

Feminismen ska avslöjas som den hatideologi den är och förpassas ut från svenskt samhälle!
Fyfan det där var nåt av det sjukaste jag sett!, snuff och bajsporr inkluderad! *vänder sig om och spyr*

Jävlar vilka idioter det finns Feminister är ju SJUUUKT fula och korkade, inte undra på att de inte får stock och blir så bittra på männen. Bitterhet ändå in i märgen är vad det är.

"bara för att man inte kan bevisa det betyder det inte att det inte händer" Jo, det är EXAKT vad det betyder!

För övrig tycker jag ClubCueCas sammanfattade det rätt bra tidigare (inlägg #48).
Svartsjuka från svenska bitterfittor i allmänhet och feministiska sådana i synnerhet, det är precis vad det är.
Och jag talar inte om postorder nu.
Senast redigerad av Mr.Sander 2010-02-15 kl. 07:34.
Citera
2010-02-15, 10:46
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Varför?

Jag ska inte svara för någon annan, men när jag ser medelålders svenska män med importerade fruar(då åsyftande den stereotypa importfrun, inte t.ex en välbildad kvinna från England eller liknande) så utstrålar det något slags sunkighet och sätter definitivt en loser-stämpel rakt i pannan på mannen ifråga, en åsikt som i varierande grad delas av de flesta män jag känner.
Med det sagt så är det ju bara en personlig reflektion, inget som jag skriver arga insändare om, och jag tycker att staten ska ge blanka fan i att lägga sig i vem som gifter sig med vem så länge det är myndiga personer vi talar om.
Varför? Jag är inte helt säker, som sagt så är det ingen stor grej för mig varpå jag inte har funderat närmare på det, det beror nog mest på att det ger intrycket av att personen ifråga prompt vill ha en kvinna men inte kunde hitta någon på vanligt vis, så då gav han sig iväg till ett u-land och köpte en istället. O andra sidan så kan jag se bekvämligheten i att köpa sig en fru istället för att göra sig besväret att leta reda på en som vill gifta sig "gratis" eller hur man nu ska säga. Ungefär som att gå till en hora istället för att leta efter ett ligg på krogen.
Citera
2010-02-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClubCueCas
Så jag säger såhär till er svenska feminister : borsta tänderna, fixa håret, träna gå ner dom där extra 20-40 kilona som sitter på höften -> nej, exakt alla killar vill INTE ha något att hålla i när det blåser! en del vill ha en tjej som dom kan visa upp!
Klä er propert, skippa mjukisbyxorna och de förbannade sunk kläderna, se för faaaaaeen till att sluta klippa er som snubbar (kort spretigt hår) när ni blir äldre för att det just är bekvämt, alla gillar inte det heller... vissa gör, absolut, smaken är som baken..

Haha klockrent. +1

Låt folk hänga med vilka de vill, jävla moralkakor från media hela tiden. Om en snubbe trivs som fina fisken i Thailand bland kvinnorna (inte horor som svenska tjejer gärna vill få det till) vad fan är problemet? Där får snubben uppmärksamhet iallafall.
Citera
2010-02-15, 12:23
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Jag ska inte svara för någon annan, men när jag ser medelålders svenska män med importerade fruar(då åsyftande den stereotypa importfrun, inte t.ex en välbildad kvinna från England eller liknande) så utstrålar det något slags sunkighet och sätter definitivt en loser-stämpel rakt i pannan på mannen ifråga, en åsikt som i varierande grad delas av de flesta män jag känner.
Med det sagt så är det ju bara en personlig reflektion, inget som jag skriver arga insändare om, och jag tycker att staten ska ge blanka fan i att lägga sig i vem som gifter sig med vem så länge det är myndiga personer vi talar om.
Varför? Jag är inte helt säker, som sagt så är det ingen stor grej för mig varpå jag inte har funderat närmare på det, det beror nog mest på att det ger intrycket av att personen ifråga prompt vill ha en kvinna men inte kunde hitta någon på vanligt vis, så då gav han sig iväg till ett u-land och köpte en istället. O andra sidan så kan jag se bekvämligheten i att köpa sig en fru istället för att göra sig besväret att leta reda på en som vill gifta sig "gratis" eller hur man nu ska säga. Ungefär som att gå till en hora istället för att leta efter ett ligg på krogen.

Du dömer alltså en person utifrån vilken fru/man denne har? Det av något är väl loser-aktigt.

Har man inte kunnat hitta en fru att vara lycklig med i Sverige så har man väl kanske inget annat val. Ska en sådan person då tas ifrån rätten att kunna skatta sig lycklig på ett annat sätt genom att fördomar och konstiga värderingar förekommer?
Citera
2010-02-15, 12:44
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Du dömer alltså en person utifrån vilken fru/man denne har? Det av något är väl loser-aktigt.
Eftersom personen ifråga inte har någon som helst anledning att bry sig om vad jag tycker och vice versa så bryr jag mig inte om att göra någon djupare analys, det är helt enkelt mitt spontana intryck, varken mer eller mindre. Skulle vi göra något slags affärer ihop så skulle jag inte bry mig om det utan se till andra och relevanta faktorer.

Citat:
Har man inte kunnat hitta en fru att vara lycklig med i Sverige så har man väl kanske inget annat val. Ska en sådan person då tas ifrån rätten att kunna skatta sig lycklig på ett annat sätt genom att fördomar och konstiga värderingar förekommer?
Jag tyckte att jag var ganska tydlig när jag skrev att jag INTE vill att staten ska lägga sig i vad vuxna människor pysslar med vad gäller relationer? Och eftersom min åsikt i frågan som sagt är totalt irrelevant för personen så kan man knappast påstå att jag tar ifrån denne någonting.

Jag antar att du aldrig tittar snett på folk hur de än ser ut eller beter sig?
Citera
2010-02-15, 13:53
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Enär det anses finnas ett samband mellan den egna personen och den man bildar par med, ås är det snarast relevant att i majoriteten av fallen betrakta makorna som varandras spegelbilden vad gäller utseende, utbildning, förmåga, social ställning etc.

Undantag finns, men i grunden gäller nog ändå "lika barn leka bäst".

Citat:

Hm. 9 miljoner människor i Sverige, drygt majoriteten är kvinnor, ungefär 50000 kvinnor i varje årskull. Hittar man ingen här så är man nog för dålig för familjebildning. Ratad och erhåller ett Darwin Award.

Det är inte fråga om att ta ifrån någon rätten, men bara för att något inte är förbjudet i lag, så behöver det inte accepteras socialt. Den ene mannens "rätt" att importera fru, är den andre mannens rätt att förakta den handlingen.
Citera
2010-02-15, 14:12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Enär det anses finnas ett samband mellan den egna personen och den man bildar par med, ås är det snarast relevant att i majoriteten av fallen betrakta makorna som varandras spegelbilden vad gäller utseende, utbildning, förmåga, social ställning etc.

Undantag finns, men i grunden gäller nog ändå "lika barn leka bäst".

Hm. 9 miljoner människor i Sverige, drygt majoriteten är kvinnor, ungefär 50000 kvinnor i varje årskull. Hittar man ingen här så är man nog för dålig för familjebildning. Ratad och erhåller ett Darwin Award.

Det är inte fråga om att ta ifrån någon rätten, men bara för att något inte är förbjudet i lag, så behöver det inte accepteras socialt. Den ene mannens "rätt" att importera fru, är den andre mannens rätt att förakta den handlingen.

Det är ju just det som är kruxet. Om du åker till Thailand och hittar dig en fru så lär hon knappast dela dina intressen, normer eller bruk. Det får man helt enkelt leva med.

Ratad? Jaha, vadå? Om man nu har dålig familjebildning, vad ska man då göra hade du tänkt dig?

Det är helt klart inte accepterat socialt. Ni som inte accepterar detta eller tycker det är något fel med det, motsäger ni er också unga män som gifter sig med äldre kvinnor eller unga kvinnor som gifter sig med äldre män?

Jag förstår inte varför det skulle skilja så mycket mellan att ha en yngre thailändska mot en yngre svenska.

PK-isterna som slår ett slag mot detta är ju rasister själva och arbetar med dubbelmoral i så fall.
Citera
2010-02-15, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Slutklämmen på debattinlägget:

Vi måste agera för att förhindra systematisk fruimport, kvinnovåld i relationerna och kvinnornas isolering. Då krävs kartläggning, identifiering av behov och utbildning, information och nätverkande. Ett aktivt samarbete mellan länsstyrelser, Migrationsverket, kommuner, kvinnojourer och landstingen är ett måste.

Den här typen av människohandel är en skamfläck i vårt samhälle.

EVA ERIKSSON

landshövding i Värmland

Vad anser ni om Eva Erikssons idé? Bör samhället lägga sig om män vill skaffa sig en fru från ett annant land?

Detta handlar bara om en sak; att begränsa mäns möjligheter i samhället. Genom att göra sig exklusiv innebär även att man har makten och bestämmanderätten vilket artikelförfattaren och övriga batikhäxor vill. De är bittra för att de blir bortvalda av män; dessutom har de ingen de kan styra eller ställa över.
Citera
2010-02-15, 15:45
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Är det nytt för dig att en mans status kan påverkas av vilken tjej han har?

Citat:

Det är just detta som gör att det ses som låg status att ha en thailändska.

Citat:
PK-isterna som slår ett slag mot detta är ju rasister själva och arbetar med dubbelmoral i så fall.

Läste du ens artikeln i startinlägget? Man vill alltså inte förbjuda rasblandning mellan svenska män och thailändska kvinnor. Dock ser man det som ett problem att kvinnor från fattiga länder (bland annat Thailand och Nigeria) systematiskt utnyttjas och misshandlas av vissa män. Att inte bry sig om detta vore väl minst lika rasistiskt enligt ditt resonemang?
Senast redigerad av moderatswing 2010-02-15 kl. 15:47.
Citera
2010-02-15, 19:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det är ju just det som är kruxet. Om du åker till Thailand och hittar dig en fru så lär hon knappast dela dina intressen, normer eller bruk. Det får man helt enkelt leva med.

Ratad? Jaha, vadå? Om man nu har dålig familjebildning, vad ska man då göra hade du tänkt dig?

Förbättra sig. Gå ner i vikt, skaffa jobb, lära sig dansa eller vad det nu är som man behöver förbättra.

Citat:
Det är helt klart inte accepterat socialt. Ni som inte accepterar detta eller tycker det är något fel med det, motsäger ni er också unga män som gifter sig med äldre kvinnor eller unga kvinnor som gifter sig med äldre män?

Jag förstår inte varför det skulle skilja så mycket mellan att ha en yngre thailändska mot en yngre svenska.

Stor åldersskilland är sakligt problematisk. Om man tänker sig att båda föräldarna skall sörja för barnens uppväxt, och kanske sedan vara till nytta för barnbarnen, så är det problematiskt enär förhöjd dödlighet följer med ökad ålder. Särskilt problematiskt blir det om relationen är äldrekvinna-ung man, emedan fertiliteten avtar med ålder för kvinnor i avsevärt högre grad än för män.

Citat:

Jag är ju inte PK-it, möjligen moralist.
Citera
2010-02-15, 22:56
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Är det nytt för dig att en mans status kan påverkas av vilken tjej han har?

Det är just detta som gör att det ses som låg status att ha en thailändska.

Läste du ens artikeln i startinlägget? Man vill alltså inte förbjuda rasblandning mellan svenska män och thailändska kvinnor. Dock ser man det som ett problem att kvinnor från fattiga länder (bland annat Thailand och Nigeria) systematiskt utnyttjas och misshandlas av vissa män. Att inte bry sig om detta vore väl minst lika rasistiskt enligt ditt resonemang?

Nej, men att det blir någon slags offentlig mobbning är ju bara helt fel.

Ja, men det var inte den jag kommenterade.
Citera
2010-02-16, 08:16
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Nej, men att det blir någon slags offentlig mobbning är ju bara helt fel.
Det behöver det ju inte handla om. Som jag sa så betraktar jag saken på ett visst sätt, men det innebär inte att jag går fram till slumpmässiga män med en importfruar och delar ut snytingar. Det är ungefär som med skitungar som har byxorna hängande i knävecken, det ser fördjälvligt ut men jag gör inget utöver att tycka att de ser ut som idioter, och jag misstänker att de flesta andra gör likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in