2009-12-18, 13:54
Bannlyst
De generösa handlarna brukar ge en några askar med smågrejer om man köper ett par bombtårtor och några stora raketer. Snåldjävlar ska man inte köpa av. Priset är oerhört mycket högre som det är på köpta pjäser än på hemmagjorda, och då menar jag även konstbomber och sådant och inte bara grejer som smäller.
Citera
2009-12-18, 14:58
Medlem
eckick1s avatar
Nu skulle jag vilja fråga alla konsumentfyrverkerinördar om var man kan köpa billigast dragon eggs, eller crackling balls.
Citera
2009-12-18, 15:31
Medlem
pyrosapiens avatar
på Gotland ska dom tydligen inte sälja några fyrverkerier i år .
så jag ska tillverka airbombs med tiger tail stjärnor i tror jag .
Citera
2009-12-18, 16:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckick1
Nu skulle jag vilja fråga alla konsumentfyrverkerinördar om var man kan köpa billigast dragon eggs, eller crackling balls.

Royal party där med. Oftast brukar dom kosta runt 25 spänn typ för 72 stycken Och dom knastrar riktigt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Thermobarisk
De generösa handlarna brukar ge en några askar med smågrejer om man köper ett par bombtårtor och några stora raketer. Snåldjävlar ska man inte köpa av. Priset är oerhört mycket högre som det är på köpta pjäser än på hemmagjorda, och då menar jag även konstbomber och sådant och inte bara grejer som smäller.

Sant! Sist vi handlade fick vi med två små tårtor
Citera
2009-12-18, 16:42
Medlem
kridan_pyros avatar
Har själv dålig erfarenhet av Royal Party, doms tjutraketer....2-9 funkar fan inte

Sen har jag inte kunnat köpa nånting än
Men har en hel låda av franska smällare, tjutraketer och sånna som liknar tjutraketer men inehåller krut! + några franska färgade rökbomber.
Citera
2009-12-18, 17:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kridan_pyro
Har själv dålig erfarenhet av Royal Party, doms tjutraketer....2-9 funkar fan inte

Du skojar? Dom där whistling moon travellers är ju fan BÄST:
http://www.fireworksbydonnora.com/Bo...velwreport.jpg

Fast okej.. Det finns dom och en annan sort som royal party säljer. Köp moon travellers. Dom är bäst!
Citera
2009-12-18, 17:56
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Royal party där med. Oftast brukar dom kosta runt 25 spänn typ för 72 stycken Och dom knastrar riktigt bra!

Sant! Sist vi handlade fick vi med två små tårtor
Tackar
Citera
2009-12-18, 19:02
Medlem
Har en fråga till Er experter. Jag har ett gäng airbombs av märket Svea som legat sedan förra nyår, ser ni någon risk i använda dem i år? Förmodligen rätt korkar fråga men jag är inte ett dugg insatt och planerar att börja 2010 med alla kroppsdelar intakta.
Citera
2009-12-18, 19:17
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfyran
Har en fråga till Er experter. Jag har ett gäng airbombs av märket Svea som legat sedan förra nyår, ser ni någon risk i använda dem i år? Förmodligen rätt korkar fråga men jag är inte ett dugg insatt och planerar att börja 2010 med alla kroppsdelar intakta.
näh bör vara lungt om dem har legat torrt
Citera
2009-12-18, 19:18
Bannlyst
Grejer som ligger torrt kan ligga i decennier.
Citera
2009-12-18, 19:26
Medlem
Tack så mycket för svaren båda två! Ja, de har legat torrt i förpackningarna som legat i en plastpåse. Då blir det nog inga nya fyrverkerier i år.
Citera
2009-12-18, 19:39
Medlem
kridan_pyros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Du skojar? Dom där whistling moon travellers är ju fan BÄST:
http://www.fireworksbydonnora.com/Bo...velwreport.jpg

Fast okej.. Det finns dom och en annan sort som royal party säljer. Köp moon travellers. Dom är bäst!

Mjo kanske det då detta inte var samma paket.
Mina var typ blå tror jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in