• 26 711 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 833 871 inlägg
  • 2
  • 3
2008-05-26, 13:34
Medlem
dictionarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Skit i snuten har du lite stake i dig söker du upp honom och sätter en kniv i fittan! Eller torterar honom, typ skär ut ögonen på honom eller klipper av en tå eller två

Men som flera i tråden nämnt så är det något märkligt med syrrans berättelse, om man nu ska köra öga-för-öga, så bör man vara JÄVLIGT säker på att rätt person drabbas.
2008-05-27, 22:18
Medlem
Intressant hur vissa påpekar nu att han ska ta lagen i egna händer och hämnas. Det rättfärdigar man helt enligt min tolkning av vissa inlägg. Hade liknande scenario inträffat men att det bara var araber som var inblandade och krävt hämnd, då hade nog många av er kallat de för idioter och anklagat de kanske för att vara primitiva i sitt agerande....

Back to topic>> Ta ett snack med din syster och försök få reda på den verkliga "storyn", den här håller inte. Därefter vidta åtgärder.
2008-05-29, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Skit i snuten har du lite stake i dig söker du upp honom och sätter en kniv i fittan! Eller torterar honom, typ skär ut ögonen på honom eller klipper av en tå eller två

Tänk va tuff man kan vara bakom dataskärmen.

Och ni som säger: Bra, nu har hon lärt sig att inte vara med blattar osv, konstigt att många kvinnor tvekar att anmäla, när dom vet att det där är reaktionen dom kommer att få, bra nu kanske du har lärt dig att inte umgås med, blattar, anabolagymkillar, tattuerade tuffingar, birasvennar, brats, hiphopare, rockkillar, sportkillar, osv osv För det finns alltid folk som tycker att det är hennes fel och att hon får skylla sig själv.

Förlåt för off-topic.

On-topic:
Jag håller med dom som säger: försök få syrrans förtroende att berätta, jag har erfarenheter av vänninor som gått in i dörrar, trillat ned för trappor osv, enda tills den dagen någon annan råkar/lyckas bli vittne och det uppdagas att misshandeln pågått under lång tid. En pojkvän som hon hade så kort romans med att hon inte ens kommer ihåg vad han heter för, var det sju år sedan och hon var 20+ nu så alltså när hon var 13-19? och han från ingenstans sliter in henne i en bil och misshandlar henne grovt.. möjligt förstås men inte särskilt sannolikt.

Hon döljer nog vem gärningsmannen är, pressa henne inte för hårt, då finns risken att hon sluter sig helt, men försök få henne att berätta, hoppas det löser sig för dig/er.
2008-05-29, 21:19
Medlem
sibbanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajabbat
Tänk va tuff man kan vara bakom dataskärmen.

Jadu, tänk.

Ontopic: Självklart förstår jag att man inte kan göra nåt innan man vet att det är rätt kille, han som misshandlat din syster.
Jag överreagerade lite, det jag menar är att att anmäla honom för snuten är ju ingen idé, för han får ju knappt nåt straff för det.
2008-06-17, 17:34
Medlem
Jag är nyfiken, har något mer hänt, har du fått reda på något annat? Hur mår din syster?
2009-11-11, 16:27
Medlem
Tantaloras avatar
*Klick*

/Mod
  • 2
  • 3