Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-05, 10:43
  #85
Medlem
Hur funkar det med trackers. Blir man inte bannad eller nått om hundratals helt plötsligt har samma ip?
Citera
2009-11-05, 16:16
  #86
Medlem
templers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Hur funkar det med trackers. Blir man inte bannad eller nått om hundratals helt plötsligt har samma ip?

Det kan hända, nu delar vanligen inte många samma ip samtidigt (men det finns) utan ett ip tilldelas dig när du kopplar upp dig men delas av flera över tiden.
Citera
2009-11-05, 16:44
  #87
Medlem
acurseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Hur funkar det med trackers. Blir man inte bannad eller nått om hundratals helt plötsligt har samma ip?

har lyckats blivit bannad på en tracker efter att ha använt VPN.. så ja, det kan hända
Citera
2009-11-07, 11:23
  #88
Medlem
ApelsinJabs avatar
Bara jag som inte kan ansluta idag?
Citera
2009-11-07, 13:18
  #89
Medlem
Loveboatss avatar
Det verkar vara tekniskt fel

Det går inte att skicka till hotmail adresser då dom bannat den IP:n verkar vad det som

Funkar bra annars men dom borde tydliggöra på sin hemsida vad som händer med loggarna och om snuten har rätt att koppla upp sig på deras vpn utan tillstånd från domstol.

Annars blir det ju lite förgäves hela grejen
Citera
2009-11-09, 19:58
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveboats
Det verkar vara tekniskt fel

Det går inte att skicka till hotmail adresser då dom bannat den IP:n verkar vad det som

Funkar bra annars men dom borde tydliggöra på sin hemsida vad som händer med loggarna och om snuten har rätt att koppla upp sig på deras vpn utan tillstånd från domstol.

Annars blir det ju lite förgäves hela grejen

Vad menar du? De sparar inga loggar vilket måste innebära att de inte kan lämna ut något?
Citera
2009-11-10, 09:51
  #91
Medlem
templers avatar
Hur får jag portforwarding att fungerar? Har aktiverat UPnP portmapping i klienten enligt instruktion men har aldrig haft en öppen port. uTorrent fungerar i praktiken ej med privatvpn för mig
Citera
2009-11-15, 16:05
  #92
Medlem
karlhenriks avatar
Det funkar ej att komma in på SwePiracy´s hemsida, men på Piratetorrents funkar det och min hastighet har inte försämrats ett enda dugg
Citera
2009-11-15, 16:45
  #93
Medlem
Wolfzeits avatar
Kört på både denna och Anonine och för min del funkar det avsevärt mycket bättre med just PrivatVPN.

Är väl möjligt att det beror på mycket saker men ligger runt 300-400 på utorrent med denna tjänsten jämför med Anonine där det sällan gick över 40 kB/s.
Citera
2009-11-16, 20:05
  #94
Medlem
karlhenriks avatar
Varför kör SwePiracy med så att man inte kan komma in med privatVPN?
Citera
2009-11-18, 11:36
  #95
Medlem
Verkar som privatvpn börjat ta betalt för tjänsten.

Gratis - Vid uppgradering
Hastighet Delad 10Mbit/s - Full Hastighet mot PrivatVPN
Support Nej - Ja
Kryptering Ja - Ja
Loggning Nej - Nej
Citera
2009-11-18, 20:05
  #96
Medlem
Vad skiljer Premium konto från vad ska man kalla det? "Basic" konto?
Hur står är hastighets skillnaden om det nu är någon?
Citera
vpn

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback