Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-24, 10:35
  #1
Medlem
groovesnuss avatar
Ser inte att det finns någon tråd om GP2, så då startar väl jag en.

Marcus Ericsson debuterar i Abu Dhabi nästa helg. Han skall köra för ART-teamet som bl a har haft Hulkenberg som förare.

http://www.dn.se/sport/marcus-ericsson-kor-tillsammans-med-formel-1-1.981494

Mästare i Brittiska Formel BMW
Mästare i Japanska F3
GP2?
F1???
Citera
2009-10-24, 17:40
  #2
Medlem
Continental Ops avatar
Det här kommer rocka av bara fan! Efter att Champ Cars gått i graven har GP2 världens bästa formelbilsracing men det har varit svårt att engagera sig i en massa utländska förare på senare tid. Nu när Marcus Ericssons tid kommer blir GP2 ett självklart val 2010.
Citera
2009-10-27, 11:05
  #3
Medlem
groovesnuss avatar
Mackan 16:e resp 9:e tid på fria träningen i Abu Dhabi

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79737

TV-tider för GP2 på Viasatmotor i helgen:

Fredag 30 oktober
09.55, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Träning 1, Formel 1
13.55, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Träning 2, Formel 1
Lördag 31 oktober
10.55, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Träning 3, Formel 1
13.55, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Kval, Formel 1
15.55, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Race 1, GP2
Söndag 1 november
10.25, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Race 2, GP2
13.15, Viasat Motor: Abu Dhabis Grand Prix - Race, Formel 1
Citera
2009-10-30, 11:58
  #4
Medlem
nncs avatar
Marcus Ericsson näst snabbast på första fria träningen i Abu Dhabi
Citera
2009-10-30, 12:28
  #5
Medlem
B-Dawks avatar
Marcus slutade tolva i kvalet. I sitt näst sista försök så fick han trafik i sista sektorn plus ett litet misstag så han fick inte så bra tid som man trodde han skulle få efter de två första sektorerna. I sista försöket är han snabbast fram till första sektorn men sedan bromsar han på sig efter långa rakan.
Citera
2009-11-04, 17:25
  #6
Medlem
Ozmeisters avatar
Hur är det med uppdelningen av serien?
Det är väl så att man delat upp efter världsdelar. Hörde Eje kommentera Marcus och då nämnde han gp2 Asien.

EDIT: Aaah, kan det vara så att det är de olika gp:na han syftade på? Typ motsvarande Europas gp i F1?
Citera
2009-11-04, 19:34
  #7
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Hur är det med uppdelningen av serien?
Det är väl så att man delat upp efter världsdelar. Hörde Eje kommentera Marcus och då nämnde han gp2 Asien.

EDIT: Aaah, kan det vara så att det är de olika gp:na han syftade på? Typ motsvarande Europas gp i F1?
finns väl bara "vanliga" GP2 som körs i samband med de europeiska F1-loppen och sen GP2 asia som körs över vintern, de kör väl med äldre bilar om jag fattade Janne B rätt i lördags.

Verkade som Marcus team körde med för mkt downforce i helgen.
Citera
2009-11-04, 23:49
  #8
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
finns väl bara "vanliga" GP2 som körs i samband med de europeiska F1-loppen och sen GP2 asia som körs över vintern, de kör väl med äldre bilar om jag fattade Janne B rätt i lördags.

Verkade som Marcus team körde med för mkt downforce i helgen.
Ok, då hänger jag med.
Citera
2010-01-14, 17:15
  #9
Medlem
B-Dawks avatar
Marcus Ericsson har fått ett kontrakt att köra i GP2.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80884

Tycker det känns som ett bra team som har en gedigen historia bakom sig. På ett sätt bra att han inte fick sitta i bästa stallet för med det så kommer mycket mer press också. Tror det här kan bli riktigt bra.
Citera
2010-01-15, 08:07
  #10
Medlem
Continental Ops avatar
Fan detta är asbra! GP2 tillbaka som mest angelägna formelbilsserien i världen. Helt klart bäst racing där sedan CCWS försvann men tyvärr har det varit lite svårt att engagera sig i och hålla reda på alla förare. Nu blir det ju lite enklare.

Kommer nog dra ner lite på Nascar istället som jag tittade mest på 2010
Citera
2010-01-22, 15:18
  #11
Medlem
Deliras avatar
Har kollat en hel del på GP2 under året i och med att jag skaffade Viasat Motor och jävlar vilken rolig racing det är. Ser fram emot att följa Marcus under nästa säsong, hoppas att de går bra. Det vore skoj med en svensk framstående stjärna inom formel-klasserna.
Citera
2010-02-05, 21:37
  #12
Medlem
Continental Ops avatar
fitta fan, vi har redan missat race 1, marcus var tydligen uppe på 8e när han blev inblandad i nåt

aja imorrn 14.55 då race 2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback