Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-31, 13:35
  #1
Moderator
skunkensunes avatar
Som det är nu så kan man enbart se de senaste 1000? inläggen av en användare om man klickar på "visa senaste inläggen". Går detta att utöka så man visar alla inlägg? Jag vet att man kan se det genom att söka på användarnamnet, men det känns som en onödigt omväg för detta.

Är det någon särskilt anledning till att det är ett begränsat antal man kan se?
Citera
2009-08-31, 14:14
  #2
Medlem
micaeles avatar
Tillåt mig ställa en följdfråga - till vilken nytta är det att kunna se en användares ALLA inlägg istället för enbart de senaste 1000? Kartläggning och åsiktsregistrering på fanatisk nivå?
Citera
2009-08-31, 14:28
  #3
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tillåt mig ställa en följdfråga - till vilken nytta är det att kunna se en användares ALLA inlägg istället för enbart de senaste 1000? Kartläggning och åsiktsregistrering på fanatisk nivå?

Främst av nyfikenhet. Nu insåg jag att jag även är tvungen att rätta mig själv. Det går bara att se 1000 inlägg tillbaks. Det som jag trodde var äldre var trådstartar, inte inlägg.

Så, hur gör jag för att se inlägg som är gjorda innan?
Citera
2009-08-31, 14:32
  #4
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Så, hur gör jag för att se inlägg som är gjorda innan?
Tja...det gör du inte. Det är en inställning i forummjukvaran som begränsar sökningar till ett visst antal resultat - i Flashbacks fall 1000 st. Standard när man installerar vBulletin är 500 resultat som max, så här får vi iaf dubbelt upp.
Citera
2009-08-31, 14:46
  #5
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tja...det gör du inte. Det är en inställning i forummjukvaran som begränsar sökningar till ett visst antal resultat - i Flashbacks fall 1000 st. Standard när man installerar vBulletin är 500 resultat som max, så här får vi iaf dubbelt upp.
Man kan gå in i avancerad sök och söka på användaren och avgränsa datum också.
Citera
2009-08-31, 14:48
  #6
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tja...det gör du inte. Det är en inställning i forummjukvaran som begränsar sökningar till ett visst antal resultat - i Flashbacks fall 1000 st. Standard när man installerar vBulletin är 500 resultat som max, så här får vi iaf dubbelt upp.


Fast det borde knappast vara några problem att fixa så man får full tillgång till historiken? Inga inlägg raderas ju. "What happens on Flashback stays on Flashback.....forever."
Citera
2009-08-31, 14:49
  #7
Medlem
Ecnals avatar
Jag skulle vilja se vilket mitt absolut första inlägg var

Och andras dessutom, vilket var Ruskigbuss första inlägg liksom?
Citera
2009-08-31, 14:59
  #8
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Man kan gå in i avancerad sök och söka på användaren och avgränsa datum också.
I sanning, det tänkte jag inte på i stridens hetta.
Citera
2009-08-31, 15:27
  #9
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Man kan gå in i avancerad sök och söka på användaren och avgränsa datum också.


Men det går inte att söka på specifika datum, bara ett år tillbaks och till det välja "och tidigare" eller "senare". Oavsett vad jag väljer så ser jag inte mitt första inlägg. Det äldsta är från början av 2009.
Citera
2009-08-31, 15:30
  #10
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Men det går inte att söka på specifika datum, bara ett år tillbaks och till det välja "och tidigare" eller "senare". Oavsett vad jag väljer så ser jag inte mitt första inlägg. Det äldsta är från början av 2009.

Om man går ned på delforumnivå så får man fram äldre inlägg ingen optimal lösning men ändå.

En tråd som tangerar detta ämne med en del tips
https://www.flashback.org/showthread.php?t=954749
__________________
Senast redigerad av epost72 2009-08-31 kl. 16:17.
Citera
2009-08-31, 19:08
  #11
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om man går ned på delforumnivå så får man fram äldre inlägg ingen optimal lösning men ändå.

En tråd som tangerar detta ämne med en del tips
https://www.flashback.org/showthread.php?t=954749

Tack, såg inte den tråden fast jag sökte....

En mod får gärna slå ihop trådarna då jag tror att det är fler än jag och antagonisten som är intresserade av detta.
Citera
2009-08-31, 20:44
  #12
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kartläggning och åsiktsregistrering på fanatisk nivå?

Jag tycker det är bra att det är som det är, men för att egentligen göra det rättvist borde ett visst antal procent av en användares inlägg bara synas, alltså i syfte av vad micaele skrev.


Tror dock anledningen för begränsad historik är för att lätta snaran kring databasens hals.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback