Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-02-02, 18:57
  #49
Medlem
200sxs avatar
T2/3 -00/01

Kapten Hallgren vill att vi skall uppmärksamma att skjutövningen börjar igen. " Dra ut kanylen och släck haschpipan!, rasten är slut!"

Samma kapten efter en misslyckad skarpskjutning "Ni var riktigt kassa, men det betyder ju inte att ni måste börja knarka och stjäla bilar".

"Din jävla knarkare" skriker samma kapten efter att GB XXX springer åt fel håll...

Han hade hakat upp sig något på knark den gubben, dock alltid med ett flin i mungipan.
Citera
2005-02-02, 19:02
  #50
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmaN_
En av soldaterna skrämde skiten ur en annan soldat bakom en dörr så denne soldat bestämer sig för att ge igen lite, han springer ner till understa våningen och gömmer sig när han hör att vi är på väg ned. han hoppar fram och skriker för fullamuggar
AAAHHHHHGGAGAGAA 2cm från ...
men vad han inte viste var att det var vår major som gick först
Majoren lyfter inte så mycket som ett ögon bryn och säger
"mmm kul kille"
Ha ha ha dagens garv.
Minns härliga kommentarer från vår spränggalning till löjtnant.
-"Härlig smäll va?Så lät det när jag knullade sönder era mödrars mödomshinnor"

-"Lundberg din slinka kasta dig på golvet och kolla om ni har städat bra"

-"Fy fan så ni ser ut,ludermässigt ta mig fan"
Citera
2005-02-03, 00:16
  #51
Medlem
MidnightNAMbLAs avatar
Hovmästare på HMS Visborg:
"Fy fan! Såg ni FC:s dotter? Hon såg ju för jävlig ut! Som en krockad buss! Fy fan! "

FC på HMS Visborg: (Som av en händelse gick förbi i exakt fel ögonblick)
"Min hytt om 2. Verkställ." Har aldrig sett en så rädd människa som den stackarn.
Citera
2005-02-05, 16:43
  #52
Medlem
OmaN_s avatar
Majoren

Samma major som jag berättade om innan.
Första gången vi träffade denna major stod han i vårt kompanisal titandes ut genom ett fönster, har aldrig sett en person stå och se ut över ett regemente med sån stolthet!
Han precenterade sig artigt genom att säga.

"Mitt namn är Major XXX föredetta infantarist, på min fritid bedriver jag hård fysisk träning, läser militär historia och älskar ryska stridsfordon ... (tyst i 3 sec tittandes på allas miner och klämer ur sig) NEJ jag är inte ARBETS skadad"

Got to love him
Citera
2005-02-05, 16:46
  #53
Medlem
OmaN_s avatar
En Fk vid avslappningsövning i gymnastiksalen.
"skön musik och släckt i taken.... mörkt och skönt
-Ni SKA!! vara avslappnade i hela kroppen!"
Citera
2005-02-05, 23:32
  #54
Medlem
Fan vilken skön tråd!
Asså dom flesta man har är ju såna som man var tvungen att vara där för att dom skall vara bra.

På skjutbanan:
Vpl XXX slår magasinet i huvet på sig själv för att lägga patronerna på plats. Dock så hade han ingen hjälm på sig, av vilket han får ganska stor smärta i huvet.
Lt XXX: ler hånfullt o säger, "Den bjuder du på va?"

En annan dag på skjutbaban:
En Vpl gör något fel, kommer inte på vad.
Lt XXX: "*suck*, där har vi en till som måste stoppas in och knullas om!"

En sen kväll i vapenvårdslokalen:
Lt XXX:Tänk nu på att ni skall träna mycket. Gå på gymet o ut oc springa. Då får ni snygga kroppar o får knulla dom finaste brudarna. O inga andrahandssorteringar, eller "skadat gods".

Kan tilläggas att de var samma Lt vid samtliga 3 tillfällen.
Citera
2005-02-06, 01:43
  #55
Medlem
Madchilds avatar
"So long suckers"
Jag själv när jag efter 5 dagar strosade ut genom grindarna.
Citera
2005-02-06, 14:34
  #56
Medlem
dapan01s avatar
Under en PEK-övning på 200m:

Lt S.: - Denna plutonen är ju helt jävla kass!!!! Jag lovar att om int en jävel sätter skotten på fel tavla nästa gång, då... då ska jag fanimej bjuda hela plutonen på SPRIT!

Fem sekunder efter att kulorna börjat flyga:

Vpl. xxx: - Lt. S, ööööööö... jag tror jag har skjutit fel (närmare bestämt tre skott på fel tavla)

Lt S.: - suck


Under en fältövning:
Vpl xxx: - Fk, kan du hålla mitt vapen när jag går och bajsar?
Fk A: - NEJ FÖR I HELVETE OCH OM JAG HÖR ATT DU LÄMNAR ÖVER VAPNET TILL NÅGON ANNAN KOMMER JAG ATT AVRÄTTA DIG!!!!!
Citera
2005-02-06, 15:13
  #57
Medlem
yeahgrrs avatar
KA 5 Härnösand 90-91 nångång

"-Vänta, Vänta!!!! "

En liten kadett som var lika bred som kort som skulle marschera upp oss från marinkajen till matsalen. Då ska man veta att det är en drygt 500 meter lång ganska sugande uppförsbacke hela vägen, dessurom var vi rätt less på den där kadetten så vi drog upp tempot lite extra, eller rättare sagt en hel del... när vi passerade grindarna till kassernområdet var han ca 50-75 m efter siste man.
Citera
2005-02-06, 22:52
  #58
Medlem
Nittons avatar
Är man sist så ökar man!!

Lt till tjockisen i plutonen under en språngmarch
Citera
2005-02-07, 00:21
  #59
Medlem
Fyller väl på med några till

"Vpl *** du kryper som du blivit rövknullad framifrån, bakifrån och ifrån sidorna på samma gång"

"Stäng dörren, det e fan ingen sparvgateway"

"Fänrik vad är det för gamla stridsvagnar, säger vpl ** och pekar på protoyper på strivgn 122 ledningsvagnar. Fänrik förklarar" aha borde man inte måla dem i med gladare färger"
Citera
2005-02-07, 19:28
  #60
Medlem
frostflakes avatar
Småpojkar. Hur känns det att ha en flamdämpare mot gommen? Jo! Härligt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback