Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-19, 09:22
  #793
Medlem
Jerdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtSvensson
Har en jobbarkompis som köpt en Saab, begagnad. Men det hon inte visste var att man är tvungen att ha backen i på Saab för att kunna få ut nyckeln. Så den ena nyckeln satt i tändningslåset och reservnyckel hade hon för att låsa upp dörrarna med


HAHAHA!!! Ett perfekt skratt så här på morgonen!
Citera
2009-06-19, 11:49
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Übergrov
Det här är inte roligt utan bara tragiskt, men beskriver problemet med kvinnor och bilkörning:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5402934.ab


Nu antar jag att detta skedde under dagtid då bilden är tagen då det är ljust.

Hur i HELVETE kan man inte märka att man kör över någon tittar människan inte på vägen när hon kör bil. Lyckas man inte se att det ligger någon på vägen borde man ändå reagera då bilen skakar till.

Kärringjäven borde bli av med körkortet.
Citera
2009-06-19, 12:37
  #795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Übergrov
Det här är inte roligt utan bara tragiskt, men beskriver problemet med kvinnor och bilkörning:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5402934.ab
Herregud. Borde minst åtalas för vållande till kroppskada.
Som ovanstående säger: Helt sinnessjukt att inte märka att man kör över en flicka som ligger på mitt på vägen. Men det blir väl så när man sitter och stirrar i makeup-spegeln istället för på vägen.
Citera
2009-06-19, 12:42
  #796
Medlem
Klaus Stryypares avatar
Haha women are poor drivers.
Citera
2009-06-19, 12:42
  #797
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Übergrov
Det här är inte roligt utan bara tragiskt, men beskriver problemet med kvinnor och bilkörning:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5402934.ab



Idiot! hahaa! stackars flicka dock
Citera
2009-06-19, 12:53
  #798
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Haha women are poor drivers.
Säger det igen: kvinna bakom ratten = herrelös bil.
Citera
2009-06-19, 15:40
  #799
Medlem
Kläppskogs avatar
Kan dra många fina historier, men nöjer mig med den här.
Hade en flakbärgare en gång i tiden, en gammal Volvo F616 målad signalröd med saftblandare och allt sånt.
Kom på en landsväg över ett stort gärde, längre fram anslöt ytterligare en väg i en y-korsning. Solklart högerregeln. Dagsljus och fri sikt över gärdet, så man såg nästan en kilometer före y-korset om det kom någon bil på den andra vägen.
Jodå, det kom en bil där. En liten Opel Ascona. Från vänster. Givetvis med en tjej bakom ratten.
Jag fortsätter i mitt tempo och kommer fram till y-korsningen. Det gör tjejen i Asconan också. Så gott som samtidigt. Jag hinner in i korsningen och nästan helt igenom innan hon kör in under mitt flak, bakom bakaxeln. Den rejäla kanten på flaket och bakljusrampen på lastbilen hyvlar av hela hennes framskärm och motorhuv.
Jag stannar och kliver ur. Frågar om hon var bekant med högerregeln.
Jodå, det var hon.
Okej, såg hon mig inte? Det var trots allt nästan en kilometers fri sikt, och en signalröd lastbil borde man väl se?
Jodå, hon hade sett mig i god tid.
Men jösses, varför körde hon då in i arslet på mig?
– Jag trodde att du skulle stanna, kläckte hon ur sig.

Förresten, jag tar en till. Hände faktiskt bara några hundra meter från platsen för den första historien.
Jobbade med sanering på den här tiden. Hade lånat hem firmans Dodge-van med utrustning för högtrycksspolning, och skulle spola mitt eget avlopp.
Men det höll på att gå åt helsike.
Vägen är smal och utan mittlinje, men det går att mötas. Normalt, i alla fall. Längre fram kom en cyklist mot mig. Bakom kom en liten personbil, med en kvinna bakom ratten.
Hon kom ikapp cyklisten precis innan jag skulle möta den, bromsade in och la sig snällt och lydigt bakom cyklisten i väntan på mötet.
Trodde jag.
Precis när jag mötte cyklisten vred hon ut och körde om. För att undvika frontalkrock fick jag kasta ner skåpbilen i diket. Med spolutrustningen och full vattentank vägde den över fyra ton och kördes på C-kort.
Tur i oturen så var diket flackt och hårt packat, så jag tog mig upp igen. För kvinnan sket förstås i att stanna.
Arg som ett bi vände jag och jagade efter. Någon mil senare kommer jag ikapp henne, och när hon ser Dodgen i backspegeln löder hon på så mycket det bara går.
Jag hängde på så gott det gick och såg att hon svängde in i ett villaområde längre fram. Till slut hittade jag bilen på en uppfart.
Får tag i kärringen och frågar varför i helvete hon kör om trots möte på den smala vägen. Hon svarar att hon trodde att lagen sa att jag skulle stanna...
Idiot, jag berättade att så inte var fallet, och även om det varit så, varför vänta till precis mötesögonblicket innan man vrider ut, och varför göra det mot en stor tung van när man själv sitter i en småbil.
Det hade hon inget svar på.
Frågade om hon inte såg att jag fick kasta mig i diket. Jo, det såg hon. Men varför stannade inte människan då? Det är ju smitning från olyckplats.
– Jag trodde att du skulle komma upp själv...
Skönt resonemang. Vid det här laget kom hennes man ut och räddade kärringen. Hoppas verkligen att han gav henne en rejäl hurring efter att jag åkt.
Citera
2009-06-20, 01:49
  #800
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag och min ex hade en gammal bil som en gång fick motorstopp. Jag ville kolla om det gick att rulla igång den, så jag installerade kvinnan bakom ratten och började putta på. Inget händer. Bilen startar inte. Varför då? Jo, för hon sitter i bilen med kopplingen nere och vrider på startnyckeln!
Citera
2009-06-20, 12:13
  #801
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
Herregud. Borde minst åtalas för vållande till kroppskada.
Som ovanstående säger: Helt sinnessjukt att inte märka att man kör över en flicka som ligger på mitt på vägen. Men det blir väl så när man sitter och stirrar i makeup-spegeln istället för på vägen.

Jag har kört den aktuella vägen och även förbi korsningen vid flera tillfällen och det är tidvis ganska mycket trafik, särskilt vid rusningstid och farligt att försöka korsa vägen utanför övergångsställena.

I ovanstående fall så upptäckte kvinnan flickan när hon väl kommit hem, men istället för att ringa ambulans så ringde hon istället sin man som fick åka hem, och först då ringde HAN amblansen.. Så tjejen låg skadad i närmare 45 min innan ambulansen kom (ambulansen var redan larmad och fanns i närheten, men ingen visste var offret fanns).
Citera
2009-06-20, 13:08
  #802
Medlem
Softis...s avatar
Inte roligt, bara hemskt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5406616.ab

Citat:
Plötsligt kom en Volvo kombi helt utan kontroll.

Bilen kördes av en kvinna i 30-årsåldern. Den for rätt upp på trottoaren och träffade en gammal man som var ute och gick.

Sedan fortsatte bilen ut på parkeringen och slog i flera bilar innan den träffade en kvinna. Hon bedöms vara i 40-årsåldern. Kvinnan släpades med och fastnade under bilen. Volvon kraschade sedan in i ytterligare några bilar innan den slutligen stannade.

”En fruktansvärd syn”
Kvinnan skadades mycket allvarligt.
– Hon var helt söndertrasad, det var fruktansvärt vilken syn, säger ett vittne.
Citera
2009-06-20, 13:09
  #803
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag och min ex hade en gammal bil som en gång fick motorstopp. Jag ville kolla om det gick att rulla igång den, så jag installerade kvinnan bakom ratten och började putta på. Inget händer. Bilen startar inte. Varför då? Jo, för hon sitter i bilen med kopplingen nere och vrider på startnyckeln!

Tack Gullegubben för att jag fick något att skratta åt efter att ha läst den hemska AB-artikeln.
Citera
2009-06-20, 14:54
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Inte roligt, bara hemskt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5406616.ab


Den kraschade vidare i flera andra bilar?! :O För det första undrar jag vad i helvete hon hade på trottoaren att göra, och inte kan hon väl ha kört så jävla fort att hon inte kunnat bromsa. Aja, ibland undrar jag kvinnor tänker med. Fast jag är ju inte förvånad...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback