2009-05-25, 23:38
Medlem
Hitta ingen tråd om detta så gör en ny.
För ganska länge sedan så gick det ett program om hur kyrkovaktmästarna krossade kistan innan man fyller gropen med jord för att marken ett X antal år senare inte skulle sjunka ner. Många reagerade hårt på detta, och nu undrar jag varför? jag kan faktiskt inte förstå varför folk reagerar så hårt över detta, varför är detta ett moralbrott och lagbrott?
Citera
2009-05-25, 23:41
Awaiting Email Confirmation
Egentligen så spelar det ju faktiskt ingen roll så länge ingen vet. Men nu vet ju alla.
Citera
2009-05-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laivuri
Egentligen så spelar det ju faktiskt ingen roll så länge ingen vet. Men nu vet ju alla.

Jag vet också om det, och det spelar ingen roll för mig, så jag vill veta varför varför det spelar någon roll.
Citera
2009-05-25, 23:48
Medlem
GrovBenstommes avatar
Man likställer en avliden person med sopor..? klart som fan man reagerar..
Citera
2009-05-25, 23:49
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Jag vet också om det, och det spelar ingen roll för mig, så jag vill veta varför varför det spelar någon roll.
Det är ju ganska förståeligt att det finns folk som blir upprörda när ek-kistan går i kras med den döde i.
Citera
2009-05-25, 23:50
Medlem
Klart man kan bli upprörd, folk blir ju upprörda om man är sig själv nu för tiden.
Citera
2009-05-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Man likställer en avliden person med sopor..? klart som fan man reagerar..

vad borde man likställa personen till då? en levande person med känslor? ganska elakt att begrava den personen under jorden isf
Citera
2009-05-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laivuri
Det är ju ganska förståeligt att det finns folk som blir upprörda när ek-kistan går i kras med den döde i.

japp och det är dom jag ifrågasätter
Citera
2009-05-26, 00:16
Bannlyst
Man känner sig väl rätt dominerad när man har pröjsat 22 lax på en kista som krossas?
Citera
2009-05-26, 00:31
Medlem
Avsiktarens avatar
Med tanke på att kistan ändå krossas utav tyngden av all jord är det rätt meningslöst att krossa kistan.
Citera
2009-05-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aero88
Man känner sig väl rätt dominerad när man har pröjsat 22 lax på en kista som krossas?

det skulle spela roll om man gräver upp kistan och vill se hur fin den är dagen efter, men tror inte någon vill det.
Senast redigerad av Bunnyman2 2009-05-26 kl. 00:36.
Citera
2009-05-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Med tanke på att kistan ändå krossas utav tyngden av all jord är det rätt meningslöst att krossa kistan.

håller med om det stämmer, känns dock poänglöst att lägga ner energi på att krossa kistan innan om det inte skulle gynna någon inklusive sig själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in