Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-03, 17:37
  #1
Avstängd
hejsan.

Lite dum som man är så gjorde jag följande;
jag tog 3st 40mg ritalin kapslar (altså med granulat i)

(jag har ej adhd, och har provat ritalin fast i tab form tidigare, har också gått en del på amfetamin)

Jag inser nu att jag borde krossat granulatet för bästa effekt.
Men hur kommer ruset se ut nu?, antar att det kommer sitta i länge? och vad anser ni om dosen? (120mg totalt)
jag har också ritalin i vanlig tab form, bör jag krossa och snorta några av dom, för bättre/snabbare effekt?

tack
Citera
2009-04-03, 18:18
  #2
Medlem
Fooulzs avatar
fixa din rubrik så är jag säker på att du får mera svar..
Citera
2009-04-03, 18:20
  #3
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av generalp
hejsan.

Lite dum som man är så gjorde jag följande;
jag tog 3st 40mg ritalin kapslar (altså med granulat i)

(jag har ej adhd, och har provat ritalin fast i tab form tidigare, har också gått en del på amfetamin)

Jag inser nu att jag borde krossat granulatet för bästa effekt.
Men hur kommer ruset se ut nu?, antar att det kommer sitta i länge? och vad anser ni om dosen? (120mg totalt)

Ruset kommer att kännas ungefär som amfetamin utan den initiala glädjen, och smyga sig på. Du har tagit en rätt stadig dos, så du kan räkna med ganska lång påverkan.

Citat:
Ursprungligen postat av generalp
jag har också ritalin i vanlig tab form, bör jag krossa och snorta några av dom, för bättre/snabbare effekt?
tack

Inte just nu iallafall, vänta tills det du tagit gjort sitt och gått ur. När du sovit därefter och känner dig fit för att kliva på stimulantia igen, mortla eller på annat vis krossa tabletterna eller granulatet och insufflera eller svälj. Då kommer ruset antagligen att bli lättare uppskattat än det som kommer av retard-doserna du nyligen tagit.

Du bör avstå från återdoseringar den här gången helt enkelt eftersom du inte vet hur du kommer att reagera på den förlängda doseringen.
Citera
2009-04-03, 19:03
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
fixa din rubrik så är jag säker på att du får mera svar..

ja du har helt rätt. Den är väldigt luddig. Det kanske är jag som inte kan något om datorer, men jag hittar inget sätt att ändra på rubriken så här i efter hand, så jag skriver om frågan i en ny tråd.

Så någon mod kan väl slänga denna tråden är ni snälla??

mvh General

ps tack för svaret Qidush!! ds
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback