2009-03-07, 17:00
Medlem
Janos avatar
Hittade ingen direkt allmän tråd om iced earth.

Skriv gärna och diskutera lite om IE.

Vilken är er favorit IE skiva? Jag gillar personligen Burnt offerings
Citera
2009-05-01, 03:53
Medlem
Krafses avatar
Iced Earth är fan mitt favoritband just nu. Helt otroligt band! Jag gillar deras första två album. (Var väl två skivor fast de hörde ihop typ.) Night of the Stormrider.

Men, nyare är ju sjukt nice också. Jag vet dock inget om dessa då jag (skratta inte åt mig) nyligen upptäckte dessa på riktigt.

Här är två favoritlåtar iaf och endast Gud vet vilket/vilka album dessa här hemma i.

http://www.youtube.com/watch?v=_7E5Jiw61S0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=A6c7i-44Hak&feature=related

Iced Earth färtjänar iaf en egen tråd. Fyfan, ja det gör dem. Iced Earth MÅSTE nå ut till fler! De vet inte vad de går miste om. Det känns som om IE är ganska okänt i Sverige av någon konstig anledning. Jag kanske har fel iofs..
Citera
2009-05-01, 04:08
Medlem
Noetlovskijs avatar
Oooh, iced earth!

Har man växt upp med! Även om jag glidit ifrån den musiken så är Alive In Athens fortfarande en av de bästa jävla liveskivorna någonsin. Helvete, vad bra den är att slå igång ibland och bara glömma allt!

http://www.youtube.com/watch?v=HDf2coy2J3U
Senast redigerad av Noetlovskij 2009-05-01 kl. 04:10.
Citera
2009-05-01, 14:46
Medlem
Ett band jag verkligen dyrkar! Faktist ett av mina två största favoritband. Mina favoritskivor är The Glorious Burden, Horror Show och Burnt Offerings.

Tycker att så väl Barlow som Ripper är fenomenala sångare. Jon Schaffer är dessutom ett riktigt snille till musiker och låtskrivare!
Citera
2009-05-12, 19:39
Medlem
SirSkalles avatar
Är själv inte så vidare förtjust i Iced Earth, men Jon Schaffers projekt tillsammans med Hansi kürsch är däremot helt okej.
Citera
2009-05-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Oooh, iced earth!

Har man växt upp med! Även om jag glidit ifrån den musiken så är Alive In Athens fortfarande en av de bästa jävla liveskivorna någonsin. Helvete, vad bra den är att slå igång ibland och bara glömma allt!

http://www.youtube.com/watch?v=HDf2coy2J3U

+1, lyssnade sönder alive in athens med polaren i högstadiet, var igång nästan varje lektion.

Det bästa albumet..hm svårt. Väldigt svårt, night of the stormrider var det första albumet jag köpte, så det rankas högst pga av det, måste annars säga days of purgatory eller Horror show.
Citera
2009-05-13, 04:49
Medlem
Ända album som jag gillar med dom är The Glorious Burden.
Citera
2009-05-13, 08:40
Medlem
Latmasks avatar
Iced Earth! Ett av mina absoluta favoritband.

Bäst är Burnt Offerings. Nej, bäst är Alive in Athens (3cd versionen).

Det var en lättnad när Barlow bestämde sig för att komma tillbaks. Inget ont om Tim Owens, men för mig är det Barlow som skall sjunga i Iced earth. De tidiga skivorna med Greely och Adam på sång har OK låtar, men kassa sångare... och dåligt ljud. Som tur är får man det bästa från dessa skivor med Barlow och i helvetes sköna versioner på Alive in Athens.

Var och såg de på Tyrol i februari, tyvärr tyckte jag det var lite tamt, fast det egentligen var felfritt.

\Latmask
Citera
2009-05-13, 09:04
Medlem
wzbzs avatar
A Question for Heaven... mmmhmm....

Jag har egentligen bara hört The Dark Saga. Vilken är deras bästa skiva?
Citera
2009-05-13, 09:17
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
A Question for Heaven... mmmhmm....

Jag har egentligen bara hört The Dark Saga. Vilken är deras bästa skiva?

skaffa Horrorshow och Alive in Athens så är det grejat
Citera
2009-05-13, 19:06
Medlem
Metushelachs avatar
Jag gillar nog The Dark Saga bäst. Horror Show har några bra låtar, typ Damien.
Citera
2009-05-13, 21:25
Medlem
Tycker Iced Earth hade sin bästa stund när Ripper skrålade.
Jag är väl i klar minoritet där, men så är det!

Jag hade av någon anledning helt missat Gettysburg-trilogin, men det åtgärdades under förra veckan, och sen dess har i synnerhet High Water Mark gått på högvarv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in