4 601 besökare online
858 161 medlemmar • 45 867 745 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Psykologi > Psykisk hälsa
Svara på ämne
Ämnesverktyg
torkad_ros
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Har du någon att prata med om detta?

Nej jag har ingen att prata med om detta..

flows
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkad_ros
Nej jag har ingen att prata med om detta..

Ska du inte skaffa en? Det låter som något rätt tungt att bära ensam!

torkad_ros
Medlem
Citat:
Ska du inte skaffa en? Det låter som något rätt tungt att bära ensam!

ja jag vet..
men eftersom man fortranger de thela sa kanns det lixom inte..
sen har de hant andra saker som gjort mig valdigt kanslolos.. jag kanner lixom inget..
de e jatte trakigt.. men bekvamt for mig just nu..

men jag borde prata med nagon...
problemet ar att jag vill prata med en man..
jag tal inte kvinnor..
och de verkar svart att fa tag pa en manlig..

flows
Medlem
flowss avatar
Citat:
ja jag vet..
men eftersom man fortranger de thela sa kanns det lixom inte..
sen har de hant andra saker som gjort mig valdigt kanslolos.. jag kanner lixom inget..
de e jatte trakigt.. men bekvamt for mig just nu..

men jag borde prata med nagon...
problemet ar att jag vill prata med en man..
jag tal inte kvinnor..
och de verkar svart att fa tag pa en manlig..

Få tag på en manlig vaddå?

Min erfarenhet säger mig att bortträngda känslor/tankar alltid hittar ett sätt att komma upp till ytan - och då oftast med rätt destruktiva efterföljder.

torkad_ros
Medlem
Citat:
Få tag på en manlig vaddå?

Min erfarenhet säger mig att bortträngda känslor/tankar alltid hittar ett sätt att komma upp till ytan - och då oftast med rätt destruktiva efterföljder.

en manlig psykolog.. speciellt i det har amnet..da tycker svenska folket att nee... da ska man ju prata med en kvinna...
fattar inte varfor..

flows
Medlem
flowss avatar
Citat:
en manlig psykolog.. speciellt i det har amnet..da tycker svenska folket att nee... da ska man ju prata med en kvinna...
fattar inte varfor..

Det finns manliga psykologer/psykoterapeuter/kuratorer. Vet inte hur mycket man får välja själv.

Däremot kan det tänkas vara smart att träffa just en kvinna om man har svårt med det - för att kunna reda ut de hinder som verkar ligga i vägen! För dessa hinder kan man tänka orsakar "problem" i övriga livet.

Däremot tycker jag du ska ringa din lokala öppenvårdsmottagning och höra lite om man kan välja och förklara det som du upplever jobbigt!

LagomLagom
Medlem
LagomLagoms avatar
Jag tycker personligen inte det är så konstigt att man i unga dagar blir attraherad/förälskad i en självsäker dominant kille. När ni träffades visade han alldeles säkert inte sina dåliga sidor.

I den situationen där det redan "brustit" för killen och han slog till din bror var det tur att du inte gick emellan för då hade säkert även du fått stryk. Vid grov ADHD, som du sa, brister hans impulskontroll kraftigt och i stridens hetta handlar han instinktivt; innerst inne är han säkert lika snäll som andra. Men en sådan kille måste få hjälp, han kan inte fungera socialt annars. Lägg inget dåligt samvete på dig själv för denna händelse.

Livet är en enda lång träning, det gäller även att förstå sig på både sig själv och olika partners i ett förhållande. Ett och ett halvt misstag har vi alla gjort. Det viktigaste är att du lär dig och i slutändan hittar en kille som respekterar dig. Träna även på att våga lita på att även du är god nog för en snäll kille, som kan vara väl så spännande om du bara ger han chansen och inte gör slut

Ta väl hand om dig,

LL

TimothyPrice
Avstängd
TimothyPrices avatar
Du vet att du kan ändra så du kan skriva som på ett svenskt tangentbord i kontrollpanelen. Jag gör det nu.

Svara på ämne
Topp Dela »