Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-20, 15:44
  #13
Moderator
blomvattnares avatar
Nämen Treo, är du igång nu igen!

Jag vet inte om du menar allvar med den här tråden, lika lite som jag vet med den berömda BIGTIME-tråden. Den var ju som sagt fantastiskt underhållande.

Men men, du kanske menar allvar, och då kommer mina förmaningar här:

Klart att hon ska gå på krogen, eller vart hon vill. Man kan inte stänga in sin flickvän. Då kväver man henne, och det är stor risk att hon lämnar dig.

Du måste verkligen jobba med din osäkerhet, den är inte bra för dig. Haka inte upp dig på småsaker, våga släppa lite så kanske du upptäcker att det inte är så farligt.

De flesta går faktiskt ut på krogen för att ha kul, inte för att hitta något prassel. Visst händer det, men man kan ju inte ta det för givet.
Om hon skulle hitta någon annan, och dumpa dig, så var det nog inte rätt flickvän för dig.

Unna henne att ha kul. Jag vill t.o.m sträcka mig så långt så att jag tycker att du ska uppmuntra henne att gå ut, och önska henne en trevlig kväll.
2008-11-20, 16:30
  #14
Medlem
Newkies avatar
Set det så här.

Killarna på krogen kanske är snygga. Men dom fanns där när även när ni hittade varandra. Guess what, Hon valde dig istället för dom den gången. Varför tror du att något skulle bli annorlunda nu när ni dessutom har en relation. Vad vet jag, hon kanske till och med älskar dig. Två st stoooora anledningar till att inte göra nått med någon annan.

Ska ert förhållande fungera får du helt enkelt LITA på henne, det är en av de viktigaste sakerna i ett förhållande. Som många innan mig skrivit. Du kan inte hålla henne fången. Jag skulle istället glädja mig åt att en tjej som många snygga killar stöter på, trotts allt väljer att vara med mig. Ger inte den tanken öka självförtroende tycker du?
2008-11-21, 00:52
  #15
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
...
Endast seriösa svar tack.
Den enda trevliga metoden är ju att konkurrera ut krogen genom att hitta på roligare aktiviteter själv som hon kan hänga med på.

Men grejen är att det är inte av att hon hittar någon annan som du kommer lida mest av. Den största smärtan är den ständigt gnagande oron och hur det tär på din självkänsla att tänka som du gör. Det är ett större problem än om hon hittar någon annan. Fokusera på dig själv istället för henne.
2008-11-21, 05:03
  #16
Medlem
Maizers avatar
Inte kan väl du ha skaffat flickvän såhär nära inpå den förra katastrofen Treo?
Vet hon om dina tidigare förehavanden?
2008-11-21, 05:31
  #17
Medlem
Syltkakans avatar
Försök inte spärra in flickstackaren försök istället berätta och visa henne hur mkt hon betyder osv. så hon med säkerhet vet att du älskar henne. Det är nog bästa sättet att undvika otrohet.
2008-11-21, 09:15
  #18
Medlem
Kromatozes avatar
Har du sett "Smala Sussie" TS?
2008-11-21, 09:27
  #19
Medlem
extremesantas avatar
Nä men du kan ju alltid binda fast henne i köket och sedan ställa sängen i köket med så slipper hon lämna köket
2008-11-21, 10:06
  #20
Medlem
Superfluouss avatar
Kompis, det är några saker du måste fundera på. 1- det finns inga "raggningsoffer", man väljer själv om man ska bli uppraggad eller inte. 2. Dom där "snygga killarna" finns överallt. I skolan, på jobbet, på bussen, biblioteket, affären...

Om din tjej tänker vara otrogen eller lämna dig så gör hon det oavsett om hon går på krogen eller inte. Det troligaste är väl att hon INTE tänker göra nåt sånt eftersom hon ju valt att vara tillsammans med dig. Du kan aldrig hindra en person att leva sitt liv under nån längre tid så du måste helt enkelt lita på henne. Och framförallt lita på dig själv.
2008-11-21, 11:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Hej på er

Jag undrar ifall ni har några förslag på hur jag ska få min tjej att inte vistas på ställen där hon är ett "potentiellt" raggningsoffer? Med såna ställen menar jag till exempel när hon går på krogen med sina kompisar.

Jag kanske är dum i huvudet, men jag vill inte att hon ska vistas i såna miljöer för där finns killar som ser betydligt bättre ut än vad jag gör och skulle någon få för sig att stöta på min tjej så kanske hon dumpar mig och det skulle knäcka mig.
Så ge mig lite förslag nu hur jag ska handskas med tjejen så hon stannar hemma på helgerna och inte utsätter sig själv som ett raggningsoffer! Hjälp mig nu! Är en lösning och förfölja henne när hon går ut på krogen och kolla upp henne?

Endast seriösa svar tack.


min erfarenhet av sånt där är att de inte är så bra att va nojig över de..
om hon nu skulle vilja vara otrogen mot dej så kommer hon lyckas med de även om du skulle förfölja henne. du kommer bli mer intressant för henne om du helt enkel låter henne leva sitt liv o gå på krogen om hon vill. naturligtvis ska man ändå sätta gränser o va klar med vad som inte är ok i form av otrohet. jag själv resonera så att hon min tjej säger till mej " naturligtvis ska du gå på krogen o ha skoj med vännerna så kan vi ses senare". skulle hon säga så skulle ja direkt hellre vilja vara med min flickvän istället just för att de visar att hon litar på mej och att hon ändå vill ha att ja ska skoj.

men de är fasen svårt o tänka såhär o de är lätt att bli svartsjuk. ja brukar alltid tänka som så att de är aldrig upp till men o ja kan heller inte påverka om hon skulle vara otrogen mot mej eller inte. jag försöker göra de bästa jag kan för att hon ska vara lycklig över sitt liv o inte känna sig för "instängd" i förhållandet för då får man oftast tillbaka de på samma sätt att hon är mån om hur du vill ha de.

hoppas jag lyckade få fram de jag menade på ett bra sätt nu o att de blir bättre för dej.

Ciao
2008-11-21, 13:04
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nämen Treo, är du igång nu igen!

Jag vet inte om du menar allvar med den här tråden, lika lite som jag vet med den berömda BIGTIME-tråden. Den var ju som sagt fantastiskt underhållande.

Men men, du kanske menar allvar, och då kommer mina förmaningar här:

Klart att hon ska gå på krogen, eller vart hon vill. Man kan inte stänga in sin flickvän. Då kväver man henne, och det är stor risk att hon lämnar dig.

Du måste verkligen jobba med din osäkerhet, den är inte bra för dig. Haka inte upp dig på småsaker, våga släppa lite så kanske du upptäcker att det inte är så farligt.

De flesta går faktiskt ut på krogen för att ha kul, inte för att hitta något prassel. Visst händer det, men man kan ju inte ta det för givet.
Om hon skulle hitta någon annan, och dumpa dig, så var det nog inte rätt flickvän för dig.

Unna henne att ha kul. Jag vill t.o.m sträcka mig så långt så att jag tycker att du ska uppmuntra henne att gå ut, och önska henne en trevlig kväll.

Hej vännen

Men när ska du börja ta mig på allvar egentligen?? Vad ska jag behöva bevisa?

Jag har alltid menat allvar med allting jag skrivit om här på Flashback. Och vad kul att du tyckte om BIGTIME-tråden fast det vet visste jag redan.

Jag är absolut inte ut efter och kväva min flickvän, men jag vill inte mista henne bara och det är jag rädd för och göra när hon går ut på krogen. Eftersom jag själv är kille som vet jag också hur killar funkar.

Och min tjej är ingen träskpadda utan en riktig 10 poängare så det är jävligt många som raggar på henne när hon är ute.

Men men jag får väl försöka bättra på min självkänsla och låta henne gå på krogen och vara otrogen (för det vet jag kommer hända).
2008-11-21, 13:17
  #23
Medlem
h0lles avatar
litar du inte på din flickvän mer än så kan det nästan kvitta, eller?
2008-11-21, 14:04
  #24
Medlem
Kaplas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Jag är absolut inte ut efter och kväva min flickvän, men jag vill inte mista henne bara och det är jag rädd för och göra när hon går ut på krogen. Eftersom jag själv är kille som vet jag också hur killar funkar.

Och min tjej är ingen träskpadda utan en riktig 10 poängare så det är jävligt många som raggar på henne när hon är ute.

Men men jag får väl försöka bättra på min självkänsla och låta henne gå på krogen och vara otrogen (för det vet jag kommer hända).

Du har ordentliga issues med din självkänsla, såhär ska du inte behöva känna. Jag vet inte hur ditt förhållande med din flickvän ter sig. Men om hon så lite som får en vittring av att du känner såhär så är det inte bra.

Visst att man kan framstå som en osäker tölp, och vädra sina nojjor på ett forum, men som många har sagt tidigare så bygger ett förhållande på förtroende. Hur kan du vara så säker på att hon kommer vara otrogen? Och varför tror du att det i så fall skulle hända på just krogen? Snygga killar kan ragga var som helst, tro mig.

Det låter helt enkelt som att du inte är redo för ett förhållande öht. Hade jag varit din flickvän () och visste att du kände som du gör; "vet att det kommer hända" osv, hade jag känt mig helt jävla uppgiven över att du är oförmögen att känna tillit, och snabbt insett att du inte är något pojkvänsmaterial just nu.

Du har två val som jag ser det. Jobba på, och kom över din superdåliga självkänsla. Eller vänta under obestämd tid på att din profetia ska uppfyllas eller att din osäkerhet kväver förhållandet och hon dumpar dig, sen skaffar en kille som hon kan ha ett sunt förhållande med.

Du skriver att du vet hur killar funkar, du lurar dig själv och tror att alla killar tänker som du eller dina kåta polare. Men vad fan spelar det för roll? Det som är viktigt är hur din flickvän funkar, du verkar se på henne som ett viljelöst offer som hamnar på rygg med Krog-Allan utan att kunna hjälpa det, eller ha någon inverkan på händelseförloppet.

Grow a pair, det är du som saboterar förhållandet, inte hennes krogbesök i sig.
__________________
Senast redigerad av Kapla 2008-11-21 kl. 14:08.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback