Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-20, 10:49
  #1
Medlem
Hej på er

Jag undrar ifall ni har några förslag på hur jag ska få min tjej att inte vistas på ställen där hon är ett "potentiellt" raggningsoffer? Med såna ställen menar jag till exempel när hon går på krogen med sina kompisar.

Jag kanske är dum i huvudet, men jag vill inte att hon ska vistas i såna miljöer för där finns killar som ser betydligt bättre ut än vad jag gör och skulle någon få för sig att stöta på min tjej så kanske hon dumpar mig och det skulle knäcka mig.
Så ge mig lite förslag nu hur jag ska handskas med tjejen så hon stannar hemma på helgerna och inte utsätter sig själv som ett raggningsoffer! Hjälp mig nu! Är en lösning och förfölja henne när hon går ut på krogen och kolla upp henne?

Endast seriösa svar tack.
2008-11-20, 10:50
  #2
Medlem
Ni kan ju konvertera om till muslim?

Nej skämt åt sido, ni måste väl kunna lita på varandra. Annars är det ju redan där något som är galet i förhållandet !
__________________
Senast redigerad av Wiiga 2008-11-20 kl. 10:51. Anledning: !
2008-11-20, 10:51
  #3
Medlem
speeeds avatar
...

Lita lite på din tjej, hon ær med dig av en eller annan anledning.

Varfør skulle hon byta ut dig helt utan anledning?
2008-11-20, 11:01
  #4
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Du kan inte begära av din flickvän att hon ska hålla sig hemma för att inte vara ett potentiellt raggningsoffer, däremot kan du begära av henne att hon inte ska vara otrogen. Både hon och du behöver ett liv vid sidan om relationen där man umgås med sina kamrater. Man ska givetvis umgås som det par man är, men relationen mår bra av att båda har lite andra intressen är sin respektive.

Se det så här: Om hon är otrogen är hon inte rätt flickvän för dig och varför ska du då ha ett förhållande med henne? Det enda ett sådant förhållande leder till är att det tar slut förr eller senare...
2008-11-20, 11:03
  #5
Medlem
Låt inte din osäkerhet gå ut över henne. För hon kommer med större sannolikhet släppa taget om dig om du "hindrar" henne från att gå ut, eller om du förföljer henne (!!!). Är hon tillsammans med dig, är hon förmodligen det för att hon tycker om D I G, och inte bara ditt utseende. Så även om någon snyggare skulle ragga på henne, så är det dig hon tycker om..

Give her the benefit of a doubt and trust her. Inget förhållande fungerar utan tillit. Man kan inte kontrollera sin partner, and those who try are usually assholes. Och en sån vill ingen vara, right?
2008-11-20, 12:01
  #6
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Jag kanske är dum i huvudet, men jag vill inte att hon ska vistas i såna miljöer för där finns killar som ser betydligt bättre ut än vad jag gör och skulle någon få för sig att stöta på min tjej så kanske hon dumpar mig och det skulle knäcka mig.

Ja du är troligen dum i huvudet som ens behöver fråga folk om råd i en sån här fråga, men du är iaf en på tusen som har lyckats identifiera sina sanna känslor i det här urgamla problemet, och dessutom kan du erkänna det.

Starkt jobbat!
2008-11-20, 12:06
  #7
Medlem
relativs avatar
Haha, vilken tråd!

Se till att ta hand om henne och älska henne OCH ge henne sin frihet. Då kommer hon inte vilja ha äckliga krogluder
2008-11-20, 12:07
  #8
Moderator
Nospheratus avatar
Du tror alltså att din tjej är tillsammans med dig för att hon inte hittade någon snyggare för tillfället? Det om något är ju nånting ni bör diskutera innan du kan dra några som helst slutsatser.

Nu menar jag inte att du är barnslig men du är rätt ung va? Den här filosofin känns ju som något som man kanske anammar i tonåren. Om man backar ännu längre bak så blev man ju bara kär hemlighet i de snygga tjejerna på mellanstadiet. Det var ju inte så att man umgicks på fritiden med dem och blev kär i deras personlighet.

Om hon nu är kär i dig och ingen annan så är väl allt lugnt eller? Då spelar det väl ingen roll om killar raggar på henne, hon lär ju vara fullständigt ointresserad. Om det däremot är som du misstänker, att hon är tillsammans med dig för att hon inte hittade någon snyggare så är det väl lika bra att göra slut.
2008-11-20, 13:12
  #9
Medlem
Voluptariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Text + "Endast seriösa svar tack"


Seriöst? Bra att du tar tag i problemet. Du verkar vara väldigt rädd för att bli sårad. Av den rädslan kommer ironiskt nog en större risk för att bli det..

Om du tror det om denna tjejen, kanske du gör det med nästa också.

Och det vill du nog inte, så se om du kan se dina rädslor i vitögat.
Följ mina instruktioner till punkt och pricka: Titta dig i spegeln och säg jag älskar dig *namn* . Ditt eget då. Gör detta varje dag i 2 veckor. Sen kommer du fatta varför hon valde dig.
2008-11-20, 14:13
  #10
Medlem
ErikJs avatar
Men snälla nån?

Ingen som minns TS magnifika tråd där han utgav sig för att tillslut vara tre olika personer för att ragga upp en tjej?

Vi behöver nog inte ens hjälpa honom med detta problem utan det är troligen återigen av samma sort som förra tråden...Men helvete vad rolig den tråden var, bland de mest underhållande jag läst någonsin på flashback

Har tackat dig många ggr för den tråden Treo men jag tackar dig igen, kan liksom aldrig tacka dig nog!
2008-11-20, 14:42
  #11
Medlem
Sebastianitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Hjälp mig nu! Är en lösning och förfölja henne när hon går ut på krogen och kolla upp henne?

Ja, du behöver nog hjälp. Kan du inte lita på din tjej ska ni inte vara tillsammans, så enkelt är det.
2008-11-20, 14:43
  #12
Medlem
sinologens avatar
Ja du, börjar du begränsa sådant för henne så kan du vara nog så säker på att hon lämnar dig. Då har du betydligt bättre odds om du låter henne gå på krogen.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback