Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-28, 18:28
  #13
Medlem
Squalos avatar
Numret ger ingen träff om man söker på det på typ google, hitta.se eller eniro. Telefonförsäljare brukar inte registrera sig på eniro, men hittas ofta på google någon som stött på samma nummer.

Försäkringskassan använder 010-nummer, men gissningsvis har dom hela nummerserier som man då skulle kunna koppla till dom.

Stegar man upp numret till 010 480 60 00 så går det till ett tryckeri som heter V-tab. Stegar man till 010 480 66 00 så är det ett specifikt kontor i Örebro.

Men troligtvis har inte de företagen hela nummerserien, utan har valt att köpa ut nummer som 010 480 66 00, 010 480 61 00, 010 480 62 00, osv. Dom mindre exklusiva numren kan sedan vara öppna för vem som helst att skaffa, om den serien tillhör t.ex. en IP-telefoniopperatör.
Citera
2008-10-28, 18:30
  #14
Medlem
TTKs avatar
Drar till med en gissning: V-TAB Örebro AB (http://www.v-tab.se/)

De har i alla fall:

Citat:
Växel: 010-4806600
Telefax: 010-4806609

Inte helt osannolikt att någon hos de sitter med anknytning 96 och försöker få tag på dig.
Citera
2008-10-28, 18:49
  #15
Medlem
Okej tack för hjälpen!

Undra vad de vill isåfall. Men de får lämna ett meddelande som alla andra om de vill något.
Citera
2008-10-28, 19:46
  #16
Medlem
kallejawbreakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argit
Jag har ett okänt nummer som ringer minst en gång per dag.

0104806696

Ingen aning vart det leder, man tycker ju att om det är något viktigt så kan de lämna meddelande. Någon som vet vart man kan ta reda på vart sådana numren leder?

Kronofogde jäveln har delgivningsmän som har nr som börjar på 010
Citera
2008-10-28, 21:59
  #17
Medlem
Men de borde ju i alla fall lämna ett meddelande på telefonsvararen hur som helst. (Min mor arbetar på kronofogden så jag tror inte det är någon av hennes kollegor).
Citera
2008-10-28, 22:06
  #18
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Det var snack här på flashback för någon vecka sen om ett nummer som ringer och ringer och så fort man svarar så dras det massa pengar, akta dig

Så illa är det inte, tror att det funkar så här:
1. Du ser ett nummer , +85 någonting (negerlandet)
2. Du ringer dit, en vänlig dam svarar och ber dig vänta
3. Du, aningslöse svensk, hänger kvar i luren i 10 min och blir pumpad på 40 kr/min.
4. Neger skrattar hela vägen till banken

Så går det till i den fina världen! Se det som en form av u-hjälp.

Om du tycker att du redan bidrar till u-hjälpen via andra kanaler så

a) skit i att ringa tillbaka
b) om du ändå känner att du MÅSTE veta, ring och och lägg på så fort du blir ombett att vänta. Då blir det bidrag väldigt knapert, och neger skratta inte lika mycket
Citera
2008-10-28, 22:08
  #19
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shroomeater
tror det är arbetsförmedlingen som har 010

Eller varenda person som haft samma mobilnummer sedan NMT-tiden
Citera
2008-10-29, 04:06
  #20
Medlem
Många har kvar sina 010-nummer ifrån den tiden.
Citera
2008-10-29, 09:46
  #21
Medlem
Kläppskogs avatar
Jag svarar aldrig på dolda nummer. Vågar man inte visa vem man är så har man förmodligen inga ärliga avsikter. Skulle man mot förmodan ha ärliga avsikter går det bra att lämna meddelande så ringer jag upp.
På företaget jag jobbar för hade de tidigare dolt nummer på sin växel. Eftersom fler verkar resonera som jag blev de tvungna att ändra så att alla visar sitt direktnummer när de ringer ut. Helt plötsligt blev det lättare för de anställda att få tag i folk!
Med okända nummer är det samma sak, sitter jag vid datorn kollar jag upp dem direkt. Det har hjälpt mig slippa mycket telefonförsäljarpatrask och radiotjänstslödder.
Citera
2008-10-29, 13:38
  #22
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Kika på Leffeboys kanonsida för olika "skumma" telefonnummer:

http://www.leffeboy.com/nummer/index.html

Eller kanske en annan klockren sida, nämligen denna:

http://www.vemringde.se/


Hoppas att detta obegripliga skit blir förbjudet inom en snar framtid. Kränka människor i deras mest privata miljö - sitt hem - med en massa gamerier. Antingen så vill de veta något, eller så vill de ha något - pengar. Sicka ruttna jävla as alltså!!!

.
Citera
2008-10-29, 15:01
  #23
Medlem
haha skummaste grejen, fick osså ett samtal halv 6 på morgon från ett skitnummer

+88213213608 försökte skicka sms till numret men går inte, har inte ringt det än men är väl också sån lura pengar grej från några jävla infödingar
Citera
2008-10-29, 15:36
  #24
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humme
haha skummaste grejen, fick osså ett samtal halv 6 på morgon från ett skitnummer

+88213213608 försökte skicka sms till numret men går inte, har inte ringt det än men är väl också sån lura pengar grej från några jävla infödingar

ja, det numret lurar dig på pengar. Går till satellit-telefon och du betalar dyrt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback