Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-12, 17:35
  #1
Medlem
Hej det har snackats mycket om att det ska gå med hjälp av programmvara att generera egna xbox live koder för mera mspoints elle xbox live guldmedlemskap.
Jag skull bli väldigt glad om någon kunde tipsa om ett program som fungerar.

PS. visste inte vart jag skulle posta så någon moderator kanske kan flytta tråden om detta är fel sektion.
Citera
2008-06-12, 17:51
  #2
Medlem
hultass avatar
Det var inte IT-säkerhet iaf.
Citera
2008-06-12, 20:24
  #3
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Övriga Dator och IT-diskussioner eller Data & teknologi > Dator- och konsolspel > Spelrelaterat.

Ang. din fråga så har jag själv inte hört något om detta och tror att det finns endel fast många även kan vara fejk så var försiktig om du hittar något.
Citera
2008-06-12, 21:26
  #4
Medlem
pkallberg21s avatar
Om man hade en databas med olika koder kanske man kunde räkna ut hur koderna genereras, och skapa egna. Vad tror ni om det?
Citera
2008-06-12, 21:36
  #5
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkallberg21
Om man hade en databas med olika koder kanske man kunde räkna ut hur koderna genereras, och skapa egna. Vad tror ni om det?
Nja, inte helt säkert. Vet att det är väldigt svårt om inte omöjligt att lista ut sambandet mellan olika serial numbers till vanliga dator program. Men det är klart att det kanske går, vet inte riktigt hur en typisk Live-kod ser ut.
Citera
2008-06-13, 00:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkallberg21
Om man hade en databas med olika koder kanske man kunde räkna ut hur koderna genereras, och skapa egna. Vad tror ni om det?

De lär genereras slumpvis och aktiveras så fort som de går ur fabriken och avaktiveras så fort någon använder dem. Inte värt all tid i världen att på något annat sätt än att köpa få en sådan kod.
Citera
2008-06-13, 01:28
  #7
Medlem
Det fanns en websida förut där du kunde registrera en epost och så fick du en live kod som räckte i 48timmat, men den sidan slutade fungera efter ett tag. Namnet var "www.keepingittwisted.com" det gav även ut mspoints ett tag.
Men dessa lär de nog ha fått eller köpt av MS
Citera
2008-06-13, 14:48
  #8
Medlem
Zellboms avatar
Skulle inte tro att något sånt här skulle funka, inte ens att stjäla koderna i affären fungerar, eftersom de aktiveras i kassan.

Om det skulle finnas ett program, skulle det alltså krävas att den kopplar upp sig mot MS och aktiverar koden i deras databaser..
Citera
2008-06-13, 20:10
  #9
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte IT-säkerhet, flyttas.

/Mod
Citera
2008-06-14, 11:24
  #10
Medlem
Gravity2s avatar
Ge upp. Även om du kommer på något sätt så kommer du antagligen inte att klara dig så länge innan MS får nys om det och bannar dig.
Citera
2008-08-07, 17:06
  #11
Medlem
FluffsterBunnys avatar
Testar att låna tråden för att ställa en kanske lite dum fråga, men ha tålamod med mig är inte så insatt i konsolvärlden:

Alltså, jag har en xbox 360, jag har också väldigt begränsad tid för mitt spelande vilket innebär att för mig är det mer eller mindre helt bortkastade pengar att skaffa ett guld abbonnemang på live då jag max skulle spela någon timme eller 2 i månaden online. Hursomhelst så undrar jag nu om det finns något bra sätt att lösa mitt problem på?

Finns det tex någon form av "klippkort" abbonnemang på live som ger mig access ett visst antal tillfällen eller liknande?

Eller är det möjligt att jag spelar online genom att direkt koppla upp mig till polarens konsol över nätet? Alltså inte använda live tjänsten alls?

Någon som kan skina lite ljus över detta?

Tack
/F
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback