Citat:
Jag skulle dock inte vilja byta smällar med All Blacks om det är det du menar....
Knappast. Vem vill dö i förtid helt i onödan? Jag skulle gärna se All Blacks live men att bli tacklad av Lomu och grabbarna måste vara det närmaste man kan komma att bli överkörd av ett tåg så jag avstår helst. :mrgreen:
Rugby är verkligen en stenhård sport. De jag känner som spelat både rugby och amerikansk fotboll och även aussie rules som är betraktat som en mycket hård sport, anser att rugby är hårdast.
Det är nåt speciellt med rugbyn som gör att man älskar sporten trots alla skador och smällar. Kan det möjligtvis vara känslan när man kliver ut på planen och känner att "Hmm..undrar om jag kommer gå av planen eller om jag kommer bli utburen?" som gör sporten så speciell? Det kanske är allt det sociala runtomkring eller helt enkelt den aura av fair play och gentlemannamässighet (kan man säga så?) som omger sporten trots alla de fula knep, tjuvnyp, fula smällar osv som försekommer på planen? Jag menar, i vilken annan sport kan man slåss för fullt på plan, trampa folk i ryggen och dylikt för att efter avblås vara de bästa vänner som bjuder motspelarlaget på bärs och käk? Finns det överhuvudtaget något liknande inom någon annan idrott?