Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-14, 22:31
  #13
Medlem
Glericuss avatar
ja vi få se vad dom bjuder på E3
Citera
2008-07-14, 22:34
  #14
Medlem
sperrmans avatar
Coolt hoppas det blir nått.
Har wii själv, finns ju inte direkt uppsjö av roliga spel...
Citera
2008-07-14, 22:36
  #15
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
ahh ok... vad speler de för roll?
Att inte Microsoft har något med det att göra?
Alltså kan de "lägga mer energi på att utveckla de dom redan har.".
Citera
2008-07-14, 22:49
  #16
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Att inte Microsoft har något med det att göra?
Alltså kan de "lägga mer energi på att utveckla de dom redan har.".
I see.
Men samtidigt låter de lite konstigt att man ska behöva köpa en tredjeparts pryl för att kunna spela vissa spel.
De låter värre än jag tänkte från början.
Citera
2008-07-15, 22:27
  #17
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
I see.
Men samtidigt låter de lite konstigt att man ska behöva köpa en tredjeparts pryl för att kunna spela vissa spel.
De låter värre än jag tänkte från början.

Det är ju den logiska slutsatsen Att den är third party innebär att den kommer skrotas innan den ens kommer ut på marknaden, ungefär som de där Wii Sports-kontrollerna till PS2.
Citera
2008-07-16, 01:33
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
I see.
Men samtidigt låter de lite konstigt att man ska behöva köpa en tredjeparts pryl för att kunna spela vissa spel.
De låter värre än jag tänkte från början.


Ja, ingen köper ju tredjepartsprylar... var visst nån sorts plastgitarr som försökte säljas ett tag... men det slog inte va?
Citera
2008-07-17, 07:59
  #19
Medlem
Rörelsekänsliga kontroller äger ju, sen att det kommer till 360 gör ju bara saken ännu bättre. Slipper man sitta och väga över "Mnja, antingen bra grafik eller häftiga kontroller...".
Citera
2008-07-17, 13:07
  #20
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slatan
Ja, ingen köper ju tredjepartsprylar... var visst nån sorts plastgitarr som försökte säljas ett tag... men det slog inte va?
Om vi säger att wii är guitar hero och darwin motion controller är Rock Revolution do you get my point?
Fast jag antar att konami har en bra anledning till att släppa ett gitarr spel så sent precis som microsoft släpper darwin motion controller.

Men just nu så tror jag att båda floppar.
Citera
2008-07-17, 18:12
  #21
Medlem
Megalomanias avatar
Det finns otaliga exempel på tredjepartshårdvara som krävs för att spela vissa spel. 90 % av alla sådana produkter floppar hårt men det är ändå förståeligt att de försöker med tanke på succéer som DDR och GH.
Citera
2008-07-18, 02:57
  #22
Medlem
SkinnyFistss avatar
Men alltså.. Guitar Hero-kontrollen är ju gjord för ett spel, som för övrigt är väldigt populärt.
Det är ju stor skillnad på att skapa ett pizzeria-spel med medföljande stenugnskontroll och att bara skapa en stenugnskontroll och hoppas att spelutvecklare hakar på och skapar spel till den..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback