• 29 547 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 089 163 inlägg
2008-06-03, 21:29
Medlem
haywards avatar
Sammanställning fram till sidan 30. Sedan tog one linesklubben i stort sett över. För övrigt nästan 3000 träffar på böglyft på Googe.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Nödvändigt att quota hela texten
Word.

EDIT2: Sådär.
Senast redigerad av hayward 2008-06-03 kl. 22:04.
Citera
2008-06-03, 21:30
Medlem
jeddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwen
detta var nog den sjukaste bild jag sett på länge skulle tro att det var två höga rövpumpare som fick en sjuk ide.
Du låter erfaren.
Citera
2008-06-03, 21:34
Medlem
Böglyft tävling

Borde vi inte ordna en fototävling i böglyft här på Flashback. Den som kan spexa till det roligast vinner.

Domare: de två som startade det hela samt en valfri moderator här på FB.
Citera
2008-06-03, 21:39
Medlem
Erkaa^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Borde vi inte ordna en fototävling i böglyft här på Flashback. Den som kan spexa till det roligast vinner.

Domare: de två som startade det hela samt en valfri moderator här på FB.

Vill du börja ?
Citera
2008-06-03, 21:46
Avstängd
Är inte "svävare" ett bättre ord på den som blir lyft än "flygare"?
Citera
2008-06-03, 23:10
Avstängd
Vapendragares avatar
när blir böglyft en os gren
Citera
2008-06-03, 23:25
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayward
Sammanställning fram till sidan 30. Sedan tog one linesklubben i stort sett över.

Lysande sammanställning. Bravo!

Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
Kan någon annan göra ett böglyft? Vill se en ny bild.
Vad heter det om min tjej skulle lyfta mig?

Bra fråga. Uttrycket är så pass etablerat nu att jag skulle nog vilja hävda att det är ett böglyft även om din tjej lyfter dig. Jämför med uttrycket böghög, en eller ett par tjejer skulle nog kunna delta i en sådan hög utan att uttrycket för den skull förstördes.

Skulle det enbart vara tjejer som gjorde en böghög är det tveksamt om uttrycket kan behållas. Där kan eventuellt uttrycket flathög användas, vilket dock givetvis inte har samma språkliga klang.
Samma sak om två tjejer gjorde lyftet skulle jag vilja hävda. Då bör vi rimligen tala om ett flatlyft istället, något jag gärna skulle se en bild på för övrigt. Men det är kanske ämne för en ny tråd?
Citera
2008-06-03, 23:28
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mösch
Vad heter det om min tjej skulle lyfta mig?
Ett hetrolyft?
Citera
2008-06-04, 00:10
Medlem
TWISTRs avatar
Citat:
Sammanställning fram till sidan 30.

Tackar, tackar för sammanställningen hayward, jag var rädd att jag skulle få tråla igenom alla 115 sidorna men tack och lov så styrde du upp verksamheten på ett alldeles ypperligt sätt, sweet! Har också uppmärksammat bilden iom. en avatar här på FB och undrat hur faan det egentligen är ställt med de tvenne linslusarna på bilden? & därigenom storyn bakom.

Sedan vill jag bara uttrycka min fasa över "blodhundar" som stryker omkring här på FB, inget nytt iofs, men bevisen för att typ allt och lite till går att få fram här på världens bästa forum är återigen till fullo bevisat. Man ska faanimig akta sig för att komma i fokus för någon sorts intresse (typ göra bort sig på något sätt eller annorstädes), så att "mobben" får lust att syna ens identitet/förehavanden i sömmarna, men som det så passande heter "som man bäddar får man ligga"...

Därefter kan man ju undra hur i helvete man kan få för sig sig att lyfta ngn i dasen på bild och släppa skiten på nätet??? Folk kommer ju göra sig lustiga över bilden långt efter det att vi slutat våra dagar här på jorden, (helt obegripligt), så jävla skojfrisk får man bara inte bli!! (Oberoende vad för stimulansmedel man må ha utsatt sig för), men som andra inlägg också har påtalat: "snacka om självdistans" (om man nu inte skulle vara "böckling" el.likn.) Ja, ja man slutar aldrig att förundras över alla jävla slappskallar som här och var gör sig påminda...

/T
Citera
2008-06-04, 00:13
Medlem
gybes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Ett hetrolyft?

Kan funka som en inofficiell bröllopsbild, det kan vara kul att ha!
Citera
2008-06-04, 06:32
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Samma sak om två tjejer gjorde lyftet skulle jag vilja hävda. Då bör vi rimligen tala om ett flatlyft istället, något jag gärna skulle se en bild på för övrigt. Men det är kanske ämne för en ny tråd?

Är inte det mer en flatkrok?

Sedan måste jag helt klart hålla med om att lyftaren låter som en kille med skön självdistans, medan lyftaren blev för agressiv och missförstod vår beundran i frågan. Detta är en underbart rolig och skön bild och det är enbart unga, osäkra och smått sinnesvaga som tror att det har något med att de är bögar.

Och en förklaring behövs fortfarande kring varför lyftaren drar av sig överdelen om det är en spontan "kom precis ut ut duchen efter dunkat på frugan"-bild. Lyftaren har nu bjudit in till en förklaring, så nu kan jag inte släppa detta innan vi får ett ordentligt svar.

Tänk om lyftaren har kommenterat själv i tråden, om han nu registrerat sig och läst hela tråden. Skulle vara klockrent! Härligt att tråden inte fortsatte att vara en photshoptävling.

Sebbe, we love you, få nu polarn din att sluta sura och fixa en pressfonferens, lansera en sida full med reklam och "Kom ut ur dimman"!

Böglyft für alles!
Citera
2008-06-04, 08:23
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Sammanställning fram till sidan 30. Sedan tog one linesklubben i stort sett över. För övrigt nästan 3000 träffar på böglyft på Googe.

EDIT:
Word.

EDIT2: Sådär.

Tack för en fin sammanstälning
Citera