Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-15, 15:33
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
du måste köpa dem i ordning och kan välja att betala med guld eller farm cash.

Du kan bara betala med farm cash om du inte har grannar. Jag har näst största expansionen och den kostar sammanlagt kring 250 SEK om du köper den rakt av. Såg ingen mening i att skaffa mig grannar ändå...

Angående XP och lvls så är det jättesvårt att komma upp till hög lvl om man inte spelar alla side games, gör alla crafting saker osv. Har en tjejkompis som gått upp 10 levels på bara två-tre veckor men något säger mig att det enda hon gör på sitt lantbruksgymnasium är att spela det där spelet.

Jag är level 30 idag och det är en okej level, man har tillgång till traktor osv, allt är fint..sakta men säkert så kan man faktiskt gå upp i lvl men det krävs att man har den största expansionen för att det ska bli effektivt...

tex jag har 460 plots, när jag plöjer så får jag 460 xp, när jag sätter så får jag om jag sätter nåt som ger 2 xp per ruta alltså 920 xp idag. Expanderar man sin farm och maxar antalet plots (vilket är rätt onödigt och tidsödande...) osv så kan man lätt gå upp i level. Jag tycker dock det roligaste med spelet är att ha sin egna lilla värld att gå runt i...lugnar mig något oerhört..

jag är bara trött på alla dessa förbannade side games och nya content uppdateringar..senast var det ju halloween (vadå är vi 8 år gamla kanske..) där man kan bygga ett spökhus och samla godis..yay..trodde meningen med spelet var att farma..men icke..

De fick ju iaf sin skola på haiti men fan vilka rollbacks och krashar man hade då..irriterande varje gång de lägger till nytt material..
Citera
2013-06-25, 23:02
  #122
Medlem
har kört fast hur skördar man träbitar? vad behöver jag?
Citera
2023-04-02, 02:09
  #123
Avstängd
anetregors avatar
Nästan 10 år sen senaste inlägget undrar jag om det finns någon som spelar Farmville idag? Finns spelet kvar? Spelar ens folk på facebook? Finns det facebookspel idag? Jag har inte hört det nämnas på säkert 10 år och tänker inte ens google på ämnet.
Citera
2024-01-03, 07:42
  #124
Medlem
orrecrists avatar
Farmville versionen stängdes ner 2021. Men finns numera som uppdaterade versioner på ex appstore.

Som mest hade farmville via Facebook 85 miljoner användare och är det spel som spelades mest via Facebook någonsin.

Undrar fortfarande vem som vann? Själv var jag säkert uppe i level 100 runt 2010 men allt när intresset falnade..
Citera
2024-01-03, 07:42
  #125
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Nästan 10 år sen senaste inlägget undrar jag om det finns någon som spelar Farmville idag? Finns spelet kvar? Spelar ens folk på facebook? Finns det facebookspel idag? Jag har inte hört det nämnas på säkert 10 år och tänker inte ens google på ämnet.


Farmville versionen stängdes ner 2021. Men finns numera som uppdaterade versioner på ex appstore.

Som mest hade farmville via Facebook 85 miljoner användare och är det spel som spelades mest via Facebook någonsin.

Undrar fortfarande vem som vann? Själv var jag säkert uppe i level 100 runt 2010 men allt när intresset falnade..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback