Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-21, 13:19
  #877
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Den första länken fungerar inte längre. Har du den som skärmdump eller sparad någonstans så vi kan se den? Eller någon annan länk till den här PedofilPartisten Wase?

Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Va har de redan tagit bort den ... skall kolla .. ja faktiskt Pedofilerna har redan tagit bort alla Dick Wase inläggen i deras webbsida ... men man kan få tag i dessa ändå:

http://www.google.se/#hl=sv&q=Wase+s...1c2162aba570c4


här får man fram en lista ut ur Google och där trycker man på cache och så får man fram texten .... men nu måste man sno sig på ... för om 2 veckor börjar Google index nolla allt cachad content
Nej, det är inte borttaget din jävla kretin--lär dug hur sökningar i v-bulletin går till istället. (din sökning fick ett specifikt id som bara gällde då--det går alltså inte att kopiera länken för att sen få upp samma sökresultet vid ett senare tillfälle)
Citera
2010-08-21, 15:05
  #878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Nej, det är inte borttaget din jävla kretin--lär dug hur sökningar i v-bulletin går till istället. (din sökning fick ett specifikt id som bara gällde då--det går alltså inte att kopiera länken för att sen få upp samma sökresultet vid ett senare tillfälle)

Sorry, märkte det idag.... men så bra då kan vi ju analysera desto bättre
Citera
2010-08-22, 00:00
  #879
Medlem
Dick Wase och sannolikheten att han är Alex Limonovic:

Alex Limonovic erkänner att han är lärare ibland:
http://suspicio.wordpress.com/2009/1...en-fortsatter/ Dick Wase är mellanstadielärare

Alex Limonovic skriver väldigt bildat väldigt snarlikt en tränad författare Dick Wase marknadsför sig som författare

Alex Limonovic är en Pirat Partist (PP) Dick Wase var tills alldeles nyligen uppsatt på (PP) listor över kandidering till riksdagen och fortsatt medlem i (PP)

Märkliga indicier att fundera på:
  • Dick Wase är en författare men säger sig inte ha en egen blogg. Han deltar intensivt i internet debatten om enbart ett enda ämne: sexualpolitiken
  • I sexualpolitik diskussionen har han bevisligen har täta kontakter med hardcore pedofiler såsom Amarso och Nocolai De Bauer
  • Alex Limonovic blogg och (PP) kompis Caspian Rehbinder säger att Alex bor i Enskede och det gör Dick Wase också?
Citera
2010-11-04, 11:06
  #880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Analysen utredning om Dick Wase är Alex Limonovic fortsätter. Pirat Pedofil Partisten Caspian Rehbinder återkommer flitigt med kommentarer i Alex blogg på ett väldigt kamratligt sätt och troligen vet Caspian Rehbinder vem Alex är i verkligheten. Både Caspian Rehbinder, Alex Limonovic och Dick Wase är tungt aktiva inom (PP) fd Pirat Partiet som numera går under dessa rätta namn Pedofil Partiet (PP)

Vad är det med PP och pedofiler egentligen ? Är alla som är aktiva i toppen på PP pedofiler eller pedofilkramare ?

Alla vet ju att Falkvingen ville släppa all barnporr fritt även om han senare har gjort försök att göra en pudel men jag köper inte den. Sen dom här 2 vidrige Wase och Caspian, så ja dom kan kalla sig Pedofil Partiet snart.
Citera
2010-11-04, 11:10
  #881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Det kanske utvecklades när han jobbade på dagis?

Ja tror att pedofili är en medfödd störning, den går väl i princip inte att bota pedofili så därför tror jag att det är en medfödd defekt och sjukdom och inget man utvecklar senare i livet.
Citera
2010-11-04, 19:36
  #882
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardemon
Vad är det med PP och pedofiler egentligen ? Är alla som är aktiva i toppen på PP pedofiler eller pedofilkramare ?

Varför tror du egentligen de drev frågan om "integritet" på nätet så hårt?
Citera
2010-11-05, 20:28
  #883
Medlem
Grobbelaars avatar
Har kanske redan tagits upp, men DW's logg på facebook visade på en del udda inlägg.

Citat:
Ja, kanske det. Men i dagsläget har jag inga planer på att göra något stort av det. Egentligen skapade jag bara kontot för att kunna se närmare på gruppen "Vi som hatar pedofiler". Jag tänkte använda lite uttalanden och så därifrån i en artikel (eller två) som jag arbetar på, som ska handla om Det "goda" hatet.

Förvisso författat den femte mars.

Ber om ursäkt om detta har postats tidigare (har sannolikt gjort det) men jag orkade inte plöja igenom 74 sidors material.
Citera
2010-11-05, 21:22
  #884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför tror du egentligen de drev frågan om "integritet" på nätet så hårt?

För att integritet och rätten till privatliv är enormt viktiga rättigheter! På samma sätt som yttrandefrihet och dylikt är det!

Piratpartiet vill inte legalisera barnporr, sen hur enskilda personer inom partiet ser på saken vet jag inte men partiets åsikt i stort och som är den politik de verkligen kommer driva är bara att man vill skriva om barnporrlagen, och det vill jag också. Det är idiotiskt att tecknade bilder ingår, inga offer utan bara en morallag som innebär en enorm inskränkning i yttrandefriheten och tankefriheten. Vi ska inte kriminalisera fantasier, hur "sjuka", "perversa" och "extrema" de än är, vi kan dock kriminalisera att leva ut vissa av dem i verkliga livet. Men så länge de bara är fantasier, inget brott!

Det är också idiotiskt att t.ex. ungdomsmodeller och ungdomar som tar bilder på sig själva ingår. Det är att förbjuda och förtrycka ungdomar från att ge uttryck för sin sexualitet om man skulle vilja det. För att inte tala om hur dubbelmoraliskt det är att man får ha sex med en femtonåring men inte ha en sexuellt utmanande bild på samma femtonåring även om hon själv varit med på det eller kanske till och med tagit bilden själv. För att lagen om det är barnporr eller inte säger 18, eller tja ännu värre, "ser ut att kunna vara under 18".

Sen det där med tittförbud, låter kanske bra utåt men funkar inte i praktiken. Hur ska någon veta med vilken intention någon har klickat på en länk? Ska folk för övrigt inte våga anmäla misstänkt barnporr längre för att det kräver att de själva sett materialet, med andra ord olagligt? Och ett annat problem har ju också uppmärksammats, i fallet med mangabilderna så har ju ingen vanlig människa kunnat granska vilka bilder det egentligen handlat om så att man kunnat göra sig en egen uppfattning om vilken typ av material som egentligen är olagligt. Och ingen har kunnat bilda sig en egen åsikt om bilderna i fråga heller.

Det där är väl typ de delar som PP vill skriva om och som jag håller med om helt fullständigt bland annat pga det som jag skrivit här ovan.

När det gäller Alex och Dick Wase bloggar/artiklar så har jag läst lite på båda men det enda är ju att de har uttryckt sina åsikter så vitt jag vet. De måste ju ha sin rätt att uttrycka sina åsikter. Och ingen av dem har väl egentligen dömts för några övergrepp? Så jag förstår inte vad hysterin är för. Men visst, blir väl så när man ens börjar diskutera mot samhällsnormen i ett sådant här tabubelagt ämne, tyvärr enligt mig. För man måste ju kunna diskutera sådana saker och ting. Sen får man tycka vad fan man vill i frågan, för det är allas vår förbannade rätt att göra. Jag håller inte direkt med dem heller, men samtidigt så måste ju frågan få lyftas till saklig diskussion. Och vi vill inte börja ha tankebrott här i landet. Döm inte någon innan denne verkligen gjort något att döma. Dick Wase kanske inte ens är pedofil överhuvudtaget, utan bara har en annorlunda åsikt, så länge han inte erkänt något annat.

Sen kanske det finns pedofiler och andra grupperingar som folk ser ner på som röstat på PP av den anledningen, det kan man aldrig veta men det spelar ju ingen roll och PP driver definitivt inte att legalisera övergrepp mot barn eller några fotografier/filmer som skildrar verkliga sådana. Och att säga så är väl samma sak som att säga "det finns rasister och nazister som röstade på SD för att de vill få ut invandrarna". Spela roll vad anledningen är.
Citera
2010-11-05, 21:39
  #885
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför tror du egentligen de drev frågan om "integritet" på nätet så hårt?

Citat:
Ursprungligen postat av JontiOtaku

Ett kortare (och mer direkt och personligt) svar till von Hindenburg skulle annars kunna vara en motfråga till att börja med, nämligen: "Tror du själv inte på "integritet på nätet?".

Och om svaret då blir "nej" kan man ju alltid ifrågasätta varför von Hindenburg inte "nickar" sitt fullständiga namn och därmed/därtill är helt öppen med vem han är med personnummer, adress, familjeförhållanden, inkomsdeklaration osv osv...

Därtill kan man fråga om samma regler ska gälla i samhället på gator och torg som på internet. Om svaret är "ja" där kan man ifrågasätta varför det då inte finns något krav att man i samhället alltid ska kunna avkrävas identifikationsdokument...

I övrigt finner jag att många inlägg i den här tråden (företrädesvis av FulAgent007) faktiskt tangerer brott mot FBs ordningsregel 0.09...
Citera
2010-11-08, 06:36
  #886
Medlem
MegaSkurts avatar
Men vafan!!!

Sjuk blogg, sånt här får mig att helt plötsligt bli positivt inställd till FRA och IP-Red!!
Citera
2010-11-08, 12:01
  #887
Medlem
ja, o det häftigaste är att man kan anta att...... HAN ÄR SVENSK.

invandrare är överrepresenterade i våldtäktsbrott mot kvinnor.
svenskar är överrepresenterade i sexbrott mot barn.

nasty mafucka!

ps. båda brotten är riktigt horribla brott och jag anser att man bör höjja straffen i sverige samt införa livstid.
idag är "livstid" = 14 år i sverige.
Citera
2010-11-08, 13:17
  #888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Dick Wase och sannolikheten att han är Alex Limonovic:

Alex Limonovic erkänner att han är lärare ibland:
http://suspicio.wordpress.com/2009/1...en-fortsatter/ Dick Wase är mellanstadielärare

Alex Limonovic skriver väldigt bildat väldigt snarlikt en tränad författare Dick Wase marknadsför sig som författare

Alex Limonovic är en Pirat Partist (PP) Dick Wase var tills alldeles nyligen uppsatt på (PP) listor över kandidering till riksdagen och fortsatt medlem i (PP)

Märkliga indicier att fundera på:
  • Dick Wase är en författare men säger sig inte ha en egen blogg. Han deltar intensivt i internet debatten om enbart ett enda ämne: sexualpolitiken
  • I sexualpolitik diskussionen har han bevisligen har täta kontakter med hardcore pedofiler såsom Amarso och Nocolai De Bauer
  • Alex Limonovic blogg och (PP) kompis Caspian Rehbinder säger att Alex bor i Enskede och det gör Dick Wase också?

__________________
Senast redigerad av kodknack 2010-11-08 kl. 13:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback