Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-14, 19:49
  #1
Avstängd
persson121s avatar
Hej. Jag märkte en konstig grej när jag skulle betala parkeringsbiljet.
Det var typ en liten "kamera" inbygt i automaten.
Jag är inte säker att det var en kamera, men det såg ut som en kamera.

Finns det sånt?
Citera
2009-07-14, 20:00
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
Får inte finnas någon kamera som ska övervaka dig om det inte är skyltat för det.
Citera
2009-07-14, 20:09
  #3
Avstängd
persson121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Får inte finnas någon kamera som ska övervaka dig om det inte är skyltat för det.

Jaha, Okej.

Jag trodde först att det var till vem som köpte biljeten om det skulle hända någon juridikist.
Citera
2009-07-14, 22:59
  #4
Medlem
Twin Peakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Får inte finnas någon kamera som ska övervaka dig om det inte är skyltat för det.
Är det skyltat vid bankomaterna?
Jag har aldrig tänkt på om det är det,men det kanske går under samma "skylt" som banken har ,när det finns en sån i närheten,men vad gäller när det inte finns någon bank i närheten?
Citera
2009-07-14, 23:33
  #5
Avstängd
persson121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Är det skyltat vid bankomaterna?
Jag har aldrig tänkt på om det är det,men det kanske går under samma "skylt" som banken har ,när det finns en sån i närheten,men vad gäller när det inte finns någon bank i närheten?

Det var ingen skyllt. Visste ni att det finns en skola som skrämmer folk med övervakningskylltar på skolan
Citera
2009-07-15, 00:25
  #6
Medlem
Twin Peakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Det var ingen skyllt. Visste ni att det finns en skola som skrämmer folk med övervakningskylltar på skolan
Det är nog inte bara en skola som använder det som "skrämseltaktik"tror det finns åtminstone 2 som gör det i mitt närområde.
Jag har även sett det i trappuppgångar,garage mm
Jag undrar om det är straffbart att göra så ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback