Citat:
Ja, och vad som ytterligare komplicerar bilden är att missbrukarna runt Catrine hade mängder att skäl att ljuga. Dessa behöver inte ha varit relaterade till fallet.
Jag tror att en sådan här motsägelse uppstår för att en eller flera personer inte vill tala sanning och /eller vill distansera sig från BO.
Alla kriminella missbrukare som förhördes, gjorde nog en snabb överslagsräkning i huvudet, varefter de "tog en position", dvs de tänkte: "Vad är taktiskt rätt för mig att påstå?"
Missbrukare är så korrupta och lögnaktiga att de alltid resonerar såhär.
De sätter aldrig sanningen främst, utan frågan är vilken version av sanningen som är bäst.
Ett exempel är personalen på E-vägen 25. Om jag får kontakt med flera fd anställda som uppger att de lämnade E-vägen 25 året innan BO dog, drar jag slutsatsen att en eller flera av dessa personer ljuger.
Att snacka om da Costa-fallet var och är som en fotbollsmatch för missbrukre.
Den stora frågan för dem är: "Var på planen bör jag vara?"
Den grundläggande inställning som missbrukarna har, är viktig att komma ihåg.
Därför är det mycket intressant när en icke-missbrukare dyker upp på planen.
Beppans syster blir ju ett problem för missbrukarna, eftersom hon är 100% ärlig.
Hon blir en spegel, som reflekterar deras lögner, så att säga.
Alla kriminella missbrukare som förhördes, gjorde nog en snabb överslagsräkning i huvudet, varefter de "tog en position", dvs de tänkte: "Vad är taktiskt rätt för mig att påstå?"
Missbrukare är så korrupta och lögnaktiga att de alltid resonerar såhär.
De sätter aldrig sanningen främst, utan frågan är vilken version av sanningen som är bäst.
Ett exempel är personalen på E-vägen 25. Om jag får kontakt med flera fd anställda som uppger att de lämnade E-vägen 25 året innan BO dog, drar jag slutsatsen att en eller flera av dessa personer ljuger.
Att snacka om da Costa-fallet var och är som en fotbollsmatch för missbrukre.
Den stora frågan för dem är: "Var på planen bör jag vara?"
Den grundläggande inställning som missbrukarna har, är viktig att komma ihåg.
Därför är det mycket intressant när en icke-missbrukare dyker upp på planen.
Beppans syster blir ju ett problem för missbrukarna, eftersom hon är 100% ärlig.
Hon blir en spegel, som reflekterar deras lögner, så att säga.
Om man hittar sådana här motsägelser - som hur Beppans och NK:s historier inte går ihop eller att SS dolde den storvuxne mannen som TÅ villigt berättade om - är det lätt att tänka att det ljögs och mörkades på grund av att man ville dölja något angående Catrines död.
Men det kan lika gärna ha handlat om att skydda sig själva och sin egen brottslighet, utan att det per automatik handlade om Catrine.
Jag har tjatat om att NK i sitt första förhör vill ge sken av att vara ovetande om vem som ursprungligen stal bandspelaren som Catrine köpte. Det kan ju fungera som exempel på hur idiotiska, orelaterade lögner och undanhållanden förvirrar skeenden. Stölden av bandspelaren hade rimligtvis inget med Catrines död att göra, men NK ville väl inte i onödan lämna information till polisen.
Beppans syster är så klart intressant, i och med sin utomstående position, och även om jag inte tror att TÅ var fullständigt sanningsenlig uppfattar jag honom som en liknande figur. Om inte annat verkar han inte ha vetat vad han borde hålla tyst om.