Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-13, 22:21
  #1801
Medlem
Sputnik2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
När de föder så föder de barnen på en 20-30 sekunder, när det i verkligheten tar... Längre tid.

Jag tror att det beror på en viss klippteknik, jag vet inte riktigt hur den fungerar, men jag tror att den skalar bort det onödiga.

Det är ungefär som att säga att det tar 20-30 sekunder att flyga till andra sidan jorden i filmer.
Citera
2010-06-19, 02:34
  #1802
Medlem
När folk får en bil eller ett tåg bakom sig så springer som alltid i en rak linje innan någon puttar undan dom.
Citera
2010-06-19, 02:38
  #1803
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrQken
- Offret springer som en jävla galning och mördaren går och kommer ikapp endå.
Ja denna. I HATE IT SO MUCH!
Citera
2010-06-19, 11:57
  #1804
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Ja denna. I HATE IT SO MUCH!

Om man kollar på senaste Fredagen den 13:e filmen så får man ju reda på att Jason har olika gångar som han använder sig av och där för kommer ifatt sina offer
Citera
2010-06-19, 22:54
  #1805
Medlem
Amazon-mannens avatar
När det är dags att lämna restaurangen/baren lägger man upp sedlar och mynt och antingen är det obligatoriskt med dricks i filmer/tv-serier eller så är det jämna pengar för de väntar aldrig på servitören ska ge dem notan eller växel tillbaka
Citera
2010-06-20, 01:20
  #1806
Medlem
I amerikanska sitcoms (friends, how i met your mother etc.) kan man dra någon en meter åt sidan och ha en privat, ofta högljudd, konversation fast de andra karaktärerna är i samma rum. man kommer också in i lägenheten utan att ha ytterkläder på sig, även mitt i vintern.

I amerikanska filmer är vent-trummor stora nog att krypa, i även för en vuxen man. Dörrar upp på tak till flerfamiljshus är aldrig låsta eller larmade.
Citera
2010-06-20, 01:30
  #1807
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leolake

I amerikanska filmer är vent-trummor stora nog att krypa, i även för en vuxen man. Dörrar upp på tak till flerfamiljshus är aldrig låsta eller larmade.
Och det finns alltid en (olåst) lucka i taket i hissarna. Gör det det på riktigt?
Citera
2010-06-20, 02:00
  #1808
Medlem
Citat:
Och det finns alltid en (olåst) lucka i taket i hissarna. Gör det det på riktigt?

Nej, och riktiga hiss-schakt är inte upplysta så att man kan ha en schysst koreograferad fight i dem.

I deckare hittar alltid utredarna ledtrådar (typ hårstrån) på några sekunder, när det i vanliga fall kan ta flera veckor att genomsöka en brottsplats. Och de hittar alltid rätt hårstrå, precis som att bara något mordoffer har ett hårstrå på tröjan så är det mördarens.

I filmer så sätter snuten alltid dit seriemördare etc. pga extremt intelligent polisarbate, i värkligheten åker sådana typer av brottsligar dit pga tips från allmänheten(ted katschynsky)/att mördaren gör något klantigt typ åker dit för ett annat brott(ted bundy, charles ng) eller misslyckas med en kidnappning(dahmer).
Citera
2010-06-20, 02:04
  #1809
Medlem
sven.hedins avatar
Handlar gratis affären.
Citera
2010-06-20, 02:46
  #1810
Medlem
I filmer är det ofta extremt lätt att slå in en glasruta, och när man väll slår in den går den i tusen bitar som bara flyger all världens väg (jag har hört att det tillverkas speciella "filmglas" som har den egenskapen)

I amerikanska filmer pratar latinamerikaner aldrig spanska med varandra, även om de är ensamma, förutom när de säger ¡Hola! och ¡Chao!.
Citera
2010-06-20, 02:54
  #1811
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leolake
I filmer är det ofta extremt lätt att slå in en glasruta, och när man väll slår in den går den i tusen bitar som bara flyger all världens väg (jag har hört att det tillverkas speciella "filmglas" som har den egenskapen)

I amerikanska filmer pratar latinamerikaner aldrig spanska med varandra, även om de är ensamma, förutom när de säger ¡Hola! och ¡Chao!.
Sockerglas tror jag det kallas.

Inga utlänningar i en amerikansk film pratar deras modersmål, de pratar tyska/ryska/spanska eller vad det nu är med brytning istället... Det stör mig så ofantligt. Prata amerikanska eller det språk det ska vara, lägg av med den förbannade efterblivna brytningen!!!
Citera
2010-06-20, 02:58
  #1812
Medlem
I verkligheten så kan det i alla fall vara j-ligt svårt att ha sönder en glasruta, även om man kastar ett 25kg betongblock på den (har försökt själv). i äldre filmer kör bilar ofta in i glas rutor som bärs över vägen, och glasmästarna slår kvar och glor, det tror jag är rätt ovanligt i verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback