Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-12, 18:33
  #4381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spildur
Om man ska besöka cosmopol hur mycket pengar bör man ha med sig och vad är lägsta stakesen?

Har dem sit&go eller är det bara cashgames och turneringar som gäller
oj vad tyst det var här, bara en enda inlägg hela året.
Funderade på gå till cc jag med men verkar som regeringen öppnat krig mot poker så det låter inte värt att gå dit alls. Får bli online poker istället på en sida som är inom EES och inte har svensk text eller sek som valuta och inte har svensk spellicens.
Citera
2023-12-30, 19:05
  #4382
Medlem
Ska du spela CG på CC , låt säga på 10/10 bord , så ta med minst 1500 i marker annars så kan man nog bli lätt utspelad pga låg stack, men visst man kan kanske ha lite flyt eller om man är jäkligt duktig så får man stacken att växa. Tror max är 3000 man får starta med.

Men var beredd på att stå i kölista, är sjukt långa köer ibland tyvärr.
Lycka till.
Citera
2024-02-24, 13:11
  #4383
Medlem
RagnarRunkdotters avatar
Jag ska ge er nybörjare ett riktigt tips om ni vill kamma hem storpotten! Jag har spelat live poker i 20 år och har ett rykte att man inte jävlas med mig i byn jag bor i. Om du tilldelats en skit hand låt säga 3 och 6 i olika färger så stirra dealern i ögonen och försök att inte blinka så gott det går. Sen när turen kommer till dig så går du all in utan att tveka en millisekund. Detta fungerar nästan alltid och med den här strategin kommer du bygga upp ett rykte som en orädd alfahane vid bordet.
Citera
2024-04-26, 09:21
  #4384
Avstängd
BorjeVikings avatar
A-K. Denna helvetes hand. Det är en väldigt stark hand pre flop, men ytterst marginal hand efter floppen om du missar. Mitt tips är att spela den aggressivt pre flop, men försiktigt post flop. Håller ni med? En sak att ha i minnet är typen av motståndare som synar dej pre flop. Är motståndaren en calling station kanske man inte ska försöka bluffa hem potten om man missar floppen. Och om motståndaren är en nit, ska man definitivt c-betta. Chansen är ju hyfsat stor att även motståndaren missat floppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback