Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 16:41
  #2677
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2024-04-12, 09:23
  #2678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixlixid
Gjorde du provet distans eller i skolan?
Hur var engelskan?

Vet någon hur svårt det är att komma in på skolan? Finns ingen statistik som jag har hittat?

Jag snackade med administratören och de släpper ingen statistik men det var olika söktryck till olika utbildningar. På min tid för ett par år sedan hade inte alla utbildningar ens fyllda platser.

Engelskan var enkel, gymnasienivå. Mycket enklare än högskoleprovet definitivt
Citera
2024-04-12, 10:36
  #2679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meta233
Jag snackade med administratören och de släpper ingen statistik men det var olika söktryck till olika utbildningar. På min tid för ett par år sedan hade inte alla utbildningar ens fyllda platser.

Engelskan var enkel, gymnasienivå. Mycket enklare än högskoleprovet definitivt

Ok tack. För hoppas att jag kommer in.
Mest orolig över matten…
Citera
2024-04-17, 11:49
  #2680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NealCaffrey123
Testar igen,

Hur gick det för er?

Vad tror ni allmänt om redovsiningskonsult på Stockholm School of business ?
Landar man jobb efter examen? vad tror ni snitt lönen ligger på? Karriär i den branchen?

Någon som läst redovisningskonsult via SSB? bra/dåligt?
Hur är urvalsprovet för att bli antagen till ovanstånde?
Citera
2024-04-24, 17:26
  #2681
Medlem
Antagning till yrkeshögskolan / YH

Hej Flashback,

Till er som har sökt till yrkeshögskolan, vad är er erfarenhet kring antagningen? Var det svårt att komma in eller relativt lätt? Har sökt diverse Sytemutvecklare .net utbildningar.

Det finns ingen statistik som UHR, vilket är något universitetet har.

Är tacksam för svar!
Citera
2024-04-24, 17:49
  #2682
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1nans1nspekt1onen
Hej Flashback,

Till er som har sökt till yrkeshögskolan, vad är er erfarenhet kring antagningen? Var det svårt att komma in eller relativt lätt? Har sökt diverse Sytemutvecklare .net utbildningar.

Det finns ingen statistik som UHR, vilket är något universitetet har.

Är tacksam för svar!

Varför ska du ha statistik?
Det viktiga är väl att du väljer en vettig utbildning.

https://www.yrkeshogskolan.se/
Citera
2024-04-24, 19:39
  #2683
Medlem
HBTKuks avatar
YH och universitet är vitt skilda väsen och det är inte konstigt att antagningsförfaranden skiljer sig. Börja med att kolla vad det faktiskt är för skillnader så kanske du förstår bättre.

Hoppa inte på en utbildning för att det är lätt att komma in. Du ska ju trivas också.
Citera
2024-04-24, 19:40
  #2684
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2024-04-24, 20:52
  #2685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Varför ska du ha statistik?
Det viktiga är väl att du väljer en vettig utbildning.

https://www.yrkeshogskolan.se/

Hej,

Tack för ditt svar.

Jag har sökt samma utbildning .net- utvecklare och utgått efter städer som jag kan tänka mig att bo i efter att den är klar.
Jag antar att jag bara ville veta hur svårt det är att bli antagen till utbildningarna.
Citera
2024-04-26, 12:11
  #2686
Medlem
Grit Academy, ytterligare några som gör pengar på tanka statliga bidrag genom fusk o bluff?
https://www.dn.se/sverige/yrkeshogsk...iga-uppgifter/
Citera
2024-04-26, 22:25
  #2687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Grit Academy, ytterligare några som gör pengar på tanka statliga bidrag genom fusk o bluff?
https://www.dn.se/sverige/yrkeshogsk...iga-uppgifter/

Eric KASSIM Badeur

Är huvudman. Alltid roligt när nån har ett taget svenskt namn och sen visar sig mygla.

I dagsläget kan vi väl sluta oss till att Grit Academy komemr vara en Diploma mill där huvudsyftet är att Eric ska ta ut pengar. Inte som en klassisk KY utbildning där folk kommer komma ut till en arbtsmarknad som efterfrågar deras tjänster.

Det är roligt att de riktar in sig mot 100 klippare..... Med tanke på att tekniken kraftigt minskat behovet av just klippare. Finns ingen brist alls.

Och spelbranschen precis när den genomgår ett stålbad när de gratis pengarna visat sig kosta pengar.
__________________
Senast redigerad av Shingen 2024-04-26 kl. 22:27.
Citera
2024-04-26, 22:29
  #2688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F1nans1nspekt1onen
Hej,

Tack för ditt svar.

Jag har sökt samma utbildning .net- utvecklare och utgått efter städer som jag kan tänka mig att bo i efter att den är klar.
Jag antar att jag bara ville veta hur svårt det är att bli antagen till utbildningarna.

Tipset är att se vad utbildningen innehåller.V ilka företag man samarbetar med kring praktik.

Sen kan du ställa frågor om det är bra innehåll i arbetsmarknadsdelen där det figurerar personer med god erfarenhet av att anställa.

Jag skulle i dagsläget vara lite försiktig med en kurs inriktad mot ett specifikt utvecklarspråk då utvecklare är ett av de yrke som kommer påverkas absolut hårdast av AI.
Men en bred ubildning där man inte bara lär sig .net kan absolut komma till användning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback