Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 10:14
  #2749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag vet att Max bytte från 2x90 till 160 gram (samtidigt som de började försteka köttpucken och ha den i en blöt värmelåda) för rätt många år sedan, en kraftig försämring.

Men har du något officiell information så vi kan få det svart på vitt?

Nja de bytte från 160g till 150g sedan nu 140g. Enklaste är om man mailat och frågar om köttmängden, de skyltar inte öppet med Shrinkflation 😉
Citera
2024-04-24, 10:18
  #2750
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starfallz98
Nja de bytte från 160g till 150g sedan nu 140g. Enklaste är om man mailat och frågar om köttmängden, de skyltar inte öppet med Shrinkflation 😉

Sinnessjukt dåligt. Fan vad jag hatar Max.
Citera
2024-04-24, 11:13
  #2751
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag vet att Max bytte från 2x90 till 160 gram (samtidigt som de började försteka köttpucken och ha den i en blöt värmelåda) för rätt många år sedan, en kraftig försämring.

Men har du något officiell information så vi kan få det svart på vitt?

lycka till att få din burgare i tid om dom ska steka varje burgare
Citera
2024-04-25, 08:04
  #2752
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
lycka till att få din burgare i tid om dom ska steka varje burgare

I tid? I tid för vad?

Jag väntar gärna, vägrar äta sladdriga, ljumma, svampiga, kokta burgare. Vägrar!
Citera
2024-04-28, 18:02
  #2753
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Jämförelsen haltar, det är 45-grams hamburgare på McD, 90 gram i varje hos Max.
Du missade prisjämförelsen, alltså.
Citera
2024-04-29, 12:43
  #2754
Medlem
rovmuns avatar
Är det någon som vet hur detta med bordsservering ska fungera på Max? Jag brukar ta bordservering när jag har många väskor eller kanske sitter i ett möte helt enkelt för att jag hittade en bra plats och är slö.

Jag upplever följande flera gånger

1.Man får ingen servett/er

2.Man får en tom mugg,fastän man väljer fanta eller vad man nu vill ha.

3.Det kommer ingen bordsservering utan de ställer den på disken och kallnar.


Den sista punkten är såklart fel men de andra verkar mycket godtyckligt.
Citera
2024-04-29, 16:22
  #2755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Är det någon som vet hur detta med bordsservering ska fungera på Max? Jag brukar ta bordservering när jag har många väskor eller kanske sitter i ett möte helt enkelt för att jag hittade en bra plats och är slö.

Jag upplever följande flera gånger

1.Man får ingen servett/er

2.Man får en tom mugg,fastän man väljer fanta eller vad man nu vill ha.

3.Det kommer ingen bordsservering utan de ställer den på disken och kallnar.


Den sista punkten är såklart fel men de andra verkar mycket godtyckligt.

Den där nummer 3 har jag råkat ut för fler gånger än jag fått maten servad.. nu är jag iofs inte där speciellt ofta som tur är.
Citera
2024-04-29, 18:03
  #2756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Den där nummer 3 har jag råkat ut för fler gånger än jag fått maten servad.. nu är jag iofs inte där speciellt ofta som tur är.

Nej tror inte det.

Dock står i Toalett kön då nästan min tur. Då kommer en o säger ska göra rent nu.
Vi gnabbades lite som tur så gav hon sig.
Citera
2024-05-04, 09:12
  #2757
Medlem
reffis avatar
Intressant och läsa hur deras klimatkompensation fungerar efter alla miljöpriser (mest hållbara restaurangkedjan för 14:e året i rad).
Ja, eller hur den inte fungerar och istället tenderar att leda till svält i regionerna som fått äran att klimatkompensera oss.

Citat:
Klimatkompensation handlar om att betala andra människor för att ta hand om våra utsläpp. Det kan ske genom att de minskar sina egna, till exempel genom att byta till mer miljövänliga spisar, eller att de binder utsläppen genom att plantera träd. Med våra plus-utsläpp och deras minus-utsläpp ska summan bli noll.

Citat:
Den första betalningen från Ecotrust skulle enligt kontraktet ha kommit första året, men dröjde två år. Den låg på motsvarande 1 100 kronor. Det räckte till mat i ett par veckor för storfamiljen.

Under åren som gått har han fått ytterligare två utbetalningar på samma summa. Det är allt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-var-ar-maten
Citera
2024-05-04, 10:04
  #2758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Är det någon som vet hur detta med bordsservering ska fungera på Max? Jag brukar ta bordservering när jag har många väskor eller kanske sitter i ett möte helt enkelt för att jag hittade en bra plats och är slö.

Jag upplever följande flera gånger

1.Man får ingen servett/er

2.Man får en tom mugg,fastän man väljer fanta eller vad man nu vill ha.

3.Det kommer ingen bordsservering utan de ställer den på disken och kallnar.


Den sista punkten är såklart fel men de andra verkar mycket godtyckligt.
Det där med bordservering fungerar inte på max.

Har klagat flera gånger men hjälper liksom inte, nästa gång man klickar i bordservering så står maten på disken i alla fall.
Samma sak i flertalet max "restauranger" som jag varit på längst i de södra delarna av E6.

Bättre dem tar bort det som alternativ. Så man i alla fall inte kan välja något som man endå inte får. Då dem uppenbarligen inte har någon intention att lösa problemet.
Citera
2024-05-04, 12:01
  #2759
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Det där med bordservering fungerar inte på max.

Har klagat flera gånger men hjälper liksom inte, nästa gång man klickar i bordservering så står maten på disken i alla fall.
Samma sak i flertalet max "restauranger" som jag varit på längst i de södra delarna av E6.

Bättre dem tar bort det som alternativ. Så man i alla fall inte kan välja något som man endå inte får. Då dem uppenbarligen inte har någon intention att lösa problemet.
Håller med bättre att avaktivera den helt.

Jag påpekat några gånger och en gång sa de att det var otydlig på deras kvitto. Men fan borde man inte göra en stor märkning tydligt eller ha olika färgkodat.

Har ett ställe jag klagat flera gånger på och det händer lite då och då fortfarande men för några gånger sedan satt jag i telefonmöte och kollade in personalen och fritid direkt när min mat kom fram där stod den och två olika personer kollade den totalt tre gånger utan att förstå att det var bordsservering. Jag undrar lite hur markeringen ser ut är det något krypterat kodsystem?
Citera
2024-05-05, 01:19
  #2760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Intressant och läsa hur deras klimatkompensation fungerar efter alla miljöpriser (mest hållbara restaurangkedjan för 14:e året i rad).
Ja, eller hur den inte fungerar och istället tenderar att leda till svält i regionerna som fått äran att klimatkompensera oss.





https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...e-var-ar-maten

Detta är bara toppen på isberget med alla skandaler som finns på Max. Mvh fd anställd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback