Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 17:31
  #7117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Överlag är det för dyrt då huvuddelen av
deras kött/kyckling kommer från utlandet..

Haha 90 procent av alla restauranger du käkar på har kyckling från Holland eller Thailand om det inte uttryckligen står att det är svensk kyckling.
Citera
2024-04-20, 20:36
  #7118
Medlem
Alanas avatar
Min tur att klaga då!

Jag gjorde en beställning i appen i början på mars. Jag ångrade mig dock senare och åkte aldrig dit för att hämta någon mat men de tog betalt ändå trots att det enligt deras kundtjänst inte ska dras några pengar innan man hämtar maten. De tillagar ju maten först när man kommer dit så de förlorade inget på det heller direkt. Jag har nu 1,5 månader senare fortfarande inte fått tillbaka mina pengar trots att deras kundtjänst har sagt att jag ska få tillbaka dem.

Så ja, nu har jag klagat färdigt.
Citera
2024-04-23, 20:20
  #7119
Medlem
SalvanMonikas avatar
Vad har hänt med det lite finare köttet som brukade finnas på kampanjburgarna?
Deras nuvarande kampanjburgare Cajun har deras vanliga fulkött istället.
Är det brist på bra kossor eller vad är grejen?
Citera
2024-04-27, 18:16
  #7120
Medlem
Varför har mcdonalds i kalmar vid giraffen slutat med frappe? Personalen säger att de utgått / inte finns kvar. Finns de kvar i andra städer? Hur kan de bara sluta servera de från ingenstans? Fan vad arg man blir
Citera
2024-04-27, 20:16
  #7121
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvanMonika
Vad har hänt med det lite finare köttet som brukade finnas på kampanjburgarna?
Deras nuvarande kampanjburgare Cajun har deras vanliga fulkött istället.
Är det brist på bra kossor eller vad är grejen?

Olika kött till olika burgare.
Vad jag vill minnas så är köttet importerat ifrån irländska slaktare, och är det kampanjkött varierar det faktiskt var dom får köttet ifrån (kan till och med vara ifrån argentina vid vissa tillfällen), men oftast är köttimporten reglerad ifrån UKs huvudkontor, då dom sköter köttdistributionen till nordiska länder, sen tar ju självklart svenska McD över när väl köttet landat på svensk mark.

Än en gång, detta är till 65% definitiv pålitlig källa.
Citera
2024-05-06, 13:07
  #7122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Big tasty för 10 år sen är inte samma big tasty som idag. Kriminellt att kalla de för samma sak.
Intressant!

Nu har jag upplevt Big tasty på 3 olika sett, såsen har alltid varit den samma, ibland får man en rödliknande chilisås, vet ej om det är chili men oftast tas den inte med, och ibland är den.

Hur som helst, undrar man verkligen varför denna burgare ändras titt som tätt, jag åt Big tasty första gången 2018 tror jag, kanske 2019, då hade man möjlighet att köpa med en puck eller 2, tror det hetter tasty och big tasty om man köpte 2, eller så kanske det hetter double tasty ?

Sen tog dom bort 2 puckar och hade 1, dom hade alltså endast ett alternativ, där hela köttpucken tillslut motsvarade två puckar, detta har dom kört med i typ 3-4 år, och innan igår hade jag inte ätit på mcdonalds i nästan 8 månader och märkte att nu var det ändrat igen.

Det första jag såg var att man kunde lägga till 2 puckar igen på tasty, och att det kallas tasty och double tasty, inte big tasty som man ändrade till för lite mer än 3 år sen. Sen märkte jag att man får den serverad omslagen med wrappapper, som tex cheeseburgaren, den ligger inte längre i en papperskartong.

Tog en vanlig tasty med en puck, mycket gott! Men varför man ändrar har jag inte fattat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback